Constructor pentru finalizarea tronsonului Suplacu de Barcău-Borş din Autostrada Transilvania

CNADNR a atribuit în 31 martie unei asocieri româno – spaniole, contra sumei de 701.000.000 lei, fără TVA (197,5 milioane euro, cu TVA), lucrările de finalizare a tronsonului Suplacu de Barcău – Borş, de 60 km, din Autostrada Transilvania, început în 2007 de americanii de la Bechtel și abandonat la jumătate.

Licitaţia a fost câştigată de Asocierea Corsan SA – Corviam Construccion SA (Spania), Consinit SRL, Road Consulting & Design Solution SRL şi Via Design SRL.

„Valoarea ofertei câştigătoare a contractului de proiectare şi execuţie pentru finalizarea autostrăzii Braşov – Târgu-Mureş – Cluj – Oradea, secţiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borş (km 4+200 – km 64+450), este de 701 milioane lei, fără TVA”, informează astăzi CNADNR, întrun comunicat remis redacției.

Durata estimată a lucrărilor este de 2 ani, la care se adaugă o perioadă de garanţie de 30 luni.

Contractul urmeayă să fie semnat la o dată ce va fi anunţată.

415 km pe hârtie

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, de 415 km și în valoare de 2,2 miliarde de euro, a fost aprobat în 2003 de Guvernul Năstase, cu Miron Mitrea ministru al Transporturilor (acum aflat 2 în închisoare pentru fapte de corupție în cu totul altă cauză).

Lucrările au început în 2004 și ar fi trebuit finalizate până în anul 2012, însă în condițiile unor clauze păguboase pentru România, Bechtel construise numai 52 de km până la termenul scadent, pentru care a încasat însă 1,4 miliarde de euro. Contractul a fost reziliat în luna mai 2013, în timpul unui alt ministru PSD Corupt, Dan Șova, pentru care Senatul a respins cererea de încuviințare a arestării lui preventive.

Rezilierea s-a semnat cu achitatea unei despăgubiri de 37,2 milioane de euro de la statul român către Bechtel, bani plătiți din bugetul de stat, potrivit premierului Victor Ponta. Dan Șova promisese să desecretizeze contractul cu Bechtel după reziliere, dar apoi a anunțat că nu îl mai găsește.

Contracte pentru alți 19,2 km, semnate anul acesta

Anul acesta CNADNR a semnat în februarie un prim contract pentru finalizarea Autostrăzii Transilvania. Este vorba despre construirea a 10 km aferenți Lotului 2 Ungheni – Ogra, în valoare de 251.349.460,28 lei, fără TVA, tot cu cofinanțare 85% din Fonduri de Coeziune. Durata lucrărilor este de 12 luni, iar garanția, 48 de luni.

Luna trecută a mai fost semnat un contract, pentru 4,5 km din Lotul 1 Târgu Mureș – Ungheni, de 4,5 km, plus drumul de legătură de 4,7 km.

Totodată, CNADNR a lansat licitaţia pentru proiectarea şi construirea a încă 16,8 km din Autostrada Transilvania, între Nădășelu și Mihăiești. Valoarea estimată a contractului este de 687.513.425, fără TVA, iar sursa de finanțare este bugetul de stat.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.