Contribuabilii pot afla online de la ANAF informaţii despre situaţia lor fiscală

ANAF a lansat astăzi, pe site-ul propriu, platforma online “Spaţiul virtual privat”, unde persoanele fizice pot solicita, în urma înregistrării şi autentificării cu username şi parolă, informaţii precum situaţia obligaţiilor de plată, nivelul CAS declarat de angajator şi decizia de impunere. Răspunsul va veni tot electronic.

Platforma este dedicată deocamdată persoanelor fizice, în cadrul unui proiect-pilot pentru Bucureşti şi Ilfov, iar datele pot fi consultate 24 din 24 de ore.

Pentru extinderea sistemului la nivel naţional este nevoie de o infrastructură de servere, iar Ministerul Finanţelor se află “în discuţie cu Banca Mondială pentru ca serverele pe care trebuie să le trimită pentru modernizarea ANAF să vină în timp util pentru acest program”, a precizat ministrul Ioana Petrescu.

“În 2015 intenţionăm să extindem proiectul în toată ţara, iar după ce-l extindem se vor adăuga în Spaţiul virtual privat şi alte informaţii, precum decizii de impunere pentru plăţi anticipate şi pentru alte accesorii, somaţii şi titluri executorii. De asemenea, tot în 2015 vrem să extindem programul şi către persoanele juridice, care se vor putea loga cu username şi parolă”, a declarat ministrul Finanţelor, Ioana Petrescu.

La lansarea platformei a participat şi premierul Victor Ponta.

În prezent, firmele îşi pot verifica situaţia fiscală doar dacă deţin un certificat digital de semnătură, care se obţine contra cost.

Cum procedăm

Persoanele fizice pot efectua solicitările online, după ce s-au autentificat în sistem, iar răspunsurile sunt primite tot în cadrul aplicaţiei, într-o secţiune de mesaje, cu documentele cerute ataşate.

Obligaţiile de plată trimise de ANAF sunt valabile pentru ultima zi a lunii anterioare interogării, iar deciziile de impunere se pot primi dacă sunt emise după data punerii în funcţiune a sistemului.

Pentru angajaţii care au venituri doar din contracte individuale de muncă nu se emit decizii de impunere, astfel că pentru înregistrarea în spaţiul virtual identificarea lor trebuie făcută direct la ghişeul ANAF.

Totodată, ANAF va pune la dispoziţia contribuabilului serviciul “Buletinul informativ fiscal”, inclusiv în perioada de aplicare a proiectului pilot, care va include informaţii publice cu caracter fiscal, precum calendarul obligaţiilor fiscale, noutăţi legislative, ghiduri fiscale, campanii derulate şi comunicate de presă. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.