COTAR sabotează protestul CNR

2

Preşedintele Confederaţiei Operatorilor de Transport Autorizaţi din România (COTAR), Vasile Ştefănescu, îi invită pe operatorii de transport marfă la „raţiune şi dialog” pentru rezolvarea problemelor, înainte de „a anunţa sau acţiona, prin gesturile lor de nemulţumire – precum acţiunea din 9 decembrie, greva”. El susţine că protestul „nu va afecta clasa politică, ci populaţia care, în prag de sărbători, pe lângă spaima lipsei banilor pentru a-şi asigura masa de sărbători, se va afla şi în imposibilitatea de a se aproviziona din puţinii bani pe care-i mai are”. Confederaţia Naţională Rutieră (CNR) a anunţat, ieri, declanşarea protestului la nivel naţional începând de luni, 9 noiembrie, după ce a epuizat, din septembrie până în prezent, toate încercările de a stabili un dialog cu noul ministru al Transporturilor. Capac la toate a pus acciza suplimentară de 7 eurocenţi la litrul de carburanţi, taxă pe care Guvernul a impus-o începând de la 1 ianuarie 2014, prin OUG 102/18.11.2013 de modificare şi completare a Codului fiscal.

Preşedintele COTAR admite că ,,toţi cei care lucrăm în transporturi suntem nemulţumiţi de legislaţia ce priveşte această ramură”, dar consideră, că „înainte de a trece la acţiuni populiste ar fi mai bine să participăm la masa negocierilor şi prin argumente să-i convingem pe guvernanţi că avem dreptate nu să dăm cu pumnul în masă şi să ieşim brusc de la masa negocierilor, trântind revoltaţi uşile”.

El aminteşte că la Ministerul Transporturilor au avut loc „mai multe întâlniri, în cadrul dialogului social, între operatorii de transport, inclusiv ai celor membri în CNR şi reprezentanţii ministerului, la care a participat inclusiv doamna Ministru Mănescu”.

Preşedintele COTAR a fost invitat la minister de Ramona Mănescu, la câteva zile după ce acesta i-a solicitat o întâlnire pe tema problemelor transportatorilor. Astfel, cererea a fost înaintată în 15 noiembrie, iar rezultatul negocierilor s-a şi parafat, printr-o minută, în 22 noiembrie.

Nu acelaşi tratament au primit însă şi membrii Confederaţiei Naţionale Rutiere (CNR), care doresc o întrevedere cu ministrul încă din septembrie. Cei de la CNR nu au fost chemaţi la negocieri la minister nici împreună cu liderul COTAR, motiv să critice faptul că Ramona Mănescu nu discută decât cu „oamenii de casă” ai ministerului, continuând tehnica fostului ministru Relu Fenechiu.

CNR a semnat o minută cu acesta la sfârşitul lunii mai, în care s-au stabilit 29 de puncte de rezolvat, cu temene precise, pentru modificarea legislaţiei deficitare. Transportatorii membri ai CNR au suspendat atunci protestul anunţat pentru 23 mai, dar acum au hotărât să îl reia.

protest camioane CNR centura caransebes 2

Preşedintele COTAR îşi exprimă şi el convingerea că „acţiunile de protest, precum greva cu întreruperea totală a activităţii, sunt necesare”. Însă susţine că protestul ar fi trebuit declanşat atunci când s-a introdus acciza.

„Când s-a introdus în Codul fiscal această acciză de 7 eurocenţi cu aplicare din 1 ianuarie 2014, care şi pe noi ne nemulţumeşte, atunci trebuia să fim solidari şi să declanşăm un protest la nivel naţional. Impactul ar fi fost acelaşi asupra magazinelor şi cumpărătorilor, dar cetateanul  nu ar fi fost atat de afectat ca acum”, arată el în comunicatul remis redacţiei.

„De aceea, COTAR face apel la transportatorii de marfă şi la persoanele membre în alte organizaţii patronale să nu se lase angrenaţi în jocuri politice şi să facă acţiuni împotriva populaţiei de dragul unor ,,consilieri” sau unor autointitulaţi ”consultanţi în transporturi” care îşi văd mai întâi interesele personale şi folosesc forţa organizaţiilor patronale pentru răzbunări sau frustrări personale”, declară Vasile Ştefănescu.

El aminteşte că „în urma negocierilor ce au avut loc în ultimele 10 zile la Ministerul Transporturilor, conform Minutei încheiate s-a emis şi plecat spre avizare o Ordonanţă de Urgenţă, care prevede combaterea activităţii neautorizate în transporturile de persoane, care speram că va veni în sprijinul celor care desfăşoară aceste activităţi în mod legal”.

Resemnare pe acciză

Nu mai spune însă nimic despre acciza de 7 eurocenţi, drept dovadă că nu consideră cu sorţi de izbândă anularea ei. De altfel, solicitarea privind întrevederea cu ministrul Mănescu a venit exact la o zi după ce UOG 102 cu acciza fusese aprobată. Iar minuta încheiată la MT nu face nicio referire la acciză.

În finalul comunicatului, COTAR „invită reprezentanţii tuturor organizaţiilor patronale şi profesionale, indiferent de confederaţia patronală la care sunt afiliate, la un dialog pe marginea legislaţiei existente şi pentru stabilirea unui punct de vedere comun, în beneficiul oamenilor de afaceri din transporturi şi nu în slujba unor jocuri politice”.

„A venit momentul ca oamenii de afaceri din transporturi, cei care investesc şi creează locuri de muncă, să se unească pentru a-şi proteja afacerile şi să nu se lase manevraţi de diferite interese, să urmărească numai propriul interes – afacerea proprie”, conchide Vasile Ştefănescu în comunicat.

Magda SEVERIN

2 COMENTARII

  1. Prieteni din CNR uitati-va la unguri! Ca va plac sau nu va plac! Ca va place sau nu Waberer’s, care ,sa nu ne ascundem dupa deget, este o firma maghiara cu sediiul in Romania la Miercurea Ciuc. Si careia ii merge bine!Orban a trimis la plimbare FMI, BERD si Comisia Europeana( ce-o fi aia?!), a declarat neconstitutional imprumutul in valuta si a interiza bancilor sa te rada cum si cind au chef declarind moneda nationala nepurtatoare de dobinda A ieftinit gazul si energia electrica cu 20%, a marit salariile profesorilor cu 34 %. Un profesor maghiar cistiga in medie 28 de euro pe ora. Unul din Romanica ,2! DOI! Autostrazile lor ,pe care le cunoasteti ,se construiesc cu firme maghiare si cu materiasle unguresti iar kilometrul lor de drum nu costa de 7-8 ori mai scump, ca la noi Coridoarele lor europene se termina linga granita cu Romania ,ale noastre se termina la Bucuresti in birourile mincatorilor de rahat din ministerul transporturilor( lasati-l asa ,fara majuscule!) sau din Guvern.Vreti sa fiti stapini in tzara voastra si nu slugile unor magari lipsiti de scrupule numiti guvernanti? Atunci opriti rotile! Vrajelile cu cetateni care vor suferi de foame pentru ca voi nu munciti sint pentru urechile dobitocilor !. Iar voi nu sinteti asa ceva. Actul de conducere al unui autocamion se situeaza ca stres dupa cel al unui neurochirurg, adica pe locul doi in lume! Ginditi-va atunci ce inseamna sa conduci o activitate de transport! Intotdeauna vor exista firme de casa si mincatori de rahat! E treaba lor! Voi treminati ceea ce ati inceput.!

  2. Domnule Mirea Laurentiu,dumneavoastra confundati marfa cu ambalajul.Sediul firmei Waberer’s nu este la Miercurea Ciuc,ci la Budapesta.La Mircurea Ciuc nu este decat o simpla filiala a firmei respective.Unele afirmatii ale dumneavoastra sunt reale dar folosirea unui limbaj vulgar si maltratarea limbii romane lasa un gust amar cititorilor comentariilor dumneavoastra.Puteti sa ne spuneti cu ce ne ajuta pe noi soferii de camioane protestul transportatorilor?Cu nimic!Din contra,ura celorlalti cetateni se va abate tot asupra noastra a soferilor.Nu transportatorii au iesit sau vor iesi pe strada.Tot noi soferii vom fi manipulati si folositi ca intotdeauna.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.