În luna iulie s-au înmatriculat 10.681 de mașini noi, cu 34,27% mai multe decât în aceeaşi lună din 2013, potrivit DRPCIV. Pe segmentul autoturismelor sunt cu 46,45% mai multe faţă de iulie 2013, Dacia fiind preferata românilor. Numărul lor se situează însă abia la jumătatea autoturismelor rulate (20.575 de unităţi, în scădere totuşi cu 23,14% faţă de iulie 2013).
La autobuze şi microbuze, avansul a fost de 25,35% (89 de unităţi faţă de 71, în iulie 2013).
La autovehiculele de transport mărfuri s-a înregistrat o scădere cu 14,17% (1.054 faţă de 1.228 în iulie anul trecut.
Semiremorci au fost însă cu 63,69 mai multe înmatriculate (275 faţă de 168 în iulie 2013).
TIP VEHICUL |
|
iulie 2014 |
iulie 2013 |
%chg 2014/ 2013 |
Vehicule pentru transportul pasagerilor | ||||
Mopede, motociclete, etc. |
146 |
149 |
-2,01 |
|
Autoturisme |
8.368 |
5.714 |
+46,45 |
|
Autobuze si microbuze |
89 |
71 |
+25,35 |
|
Vehicule pentru transportul mărfurilor | ||||
Autovehicule transport marfuri |
1.054 |
1.228 |
-14,17 |
|
Semiremorci |
275 |
168 |
+63,69 |
|
Remorci |
698 |
568 |
+22,89 |
|
Autovehicule cu destinatie speciala |
38 |
27 |
+40,74 |
|
Tractoare |
13 |
30 |
-56,67 |
Vehicule comerciale:
Denumirea |
iulie 2014 |
iulie 2013 |
%chg 2014/ 2013 |
LCV – vehicule comerciale pana la 3,5 tone (autoutilitara) | 719 | 860 |
-16,40 |
Vehicule comerciale medii si grele peste 3,5 tone si pana la 16 tone (autoutilitara) | 23 | 33 |
-30,30 |
HCV- vehicule comerciale grele de 16 si peste 16 tone (autoutilitara) | 315 | 335 |
-5,97 |
Autobuze si autocare peste 3,5 tone | 87 | 71 |
+22,54 |
La sfârșitul anului 2013, parcul auto național din România ajunsese la 5,98 milioane de unități, în creștere cu 4,73% față de aceeași perioadă din anul precedent. Aproape 4,7 milioane de exemplare erau autoturisme, din care 3,32 milioane aveau motoare pe benzină iar 2,35 milioane erau Diesel.
Totodată, 1,91 milioane de vehicule din parcul auto național erau mai vechi de 6-10 ani, iar 1,42 milioane de unități aveau un grad de uzură cuprins între 11 și 15 ani. Aproape 1,14 milioane de mașini erau mai vechi de 20 de ani. (M.S.)
Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU