Designul noii game Renault Trucks – Recunoaștere internațională

Designul atipic al noii game Renault Trucks delimitează clar camioanele producătorului francez de vehiculele celorlalți fabricanți. Iar acesta este opera echipei de la Centrul de Design Renault Trucks, sub bagheta directorului acestuia, Hervé Bertrand, care a fost desemnat „Omul Anului” de către revista italiană „Il Mondo dei Trasporti”. De asemenea, el a mai primit un prestigios premiu în cadrul British Design & Art Direction (D&AD) Awards.

 

Plin de personalitate și focalizat pe eficiența energetică, designul noii game Renault Trucks este marcant și a câștigat imediat aprobarea publicului, primind recent mai multe distincții în Italia și Marea Britanie din partea transportatorilor și profesioniștilor în domeniul designului.

În Italia, Hervé Bertrand, directorul departamentului de design al Renault Trucks a fost declarat „Omul Anului 2014” de către publicația de profil „Il Mondo dei trasporti”. Aceasta este pentru prima dată când juriul, alcătuit din profesioniști din domeniul transporturilor de mărfuri, a acordat acest premiu unui designer. Juriul a subliniat contribuția adusă de Hervé Bertrand în afirmarea rolului important pe care designul îl joacă în sectorul vehiculelor comerciale, subliniind totodată evoluția stilistică antrenată de către această nouă gamă. În cadrul ceremoniei de decernare a premiului, Hervé Bertrand a subliniat modul în care au evoluat necesitățile clienților, influențând și inspirând vehiculele din noua gamă Renault Trucks, care sunt toate focalizate pe reducerea consumului de energie.

Apoi, în luna mai, profesionștii designului britanic, reuniți în cadrul prestigioasei British Design & Art Direction (D&AD), au recompensat la rându lor efortul investit în dezvoltarea Renault Trucks T. Fondată în 1963, D&AD a fost creată să răsplătească și să promoveze lucrări de design originale și extraordinare cu impact global. Hervé Bertrand a participat la cea de-a 52-a ceremonie de decernare a premiilor în Londra, ca reprezentant al Renault Trucks, companie nominalizată la categoria Design Industrial. Directorul centrului de design al producătorului francez a plecat acasă de la această ceremonie cu un trofeu care poartă denumirea de „Slice” (Felie), care îl include în directorul D&AD, care listează cei mai buni profesioniști ai anului din domeniul diesignului și care urmează a fi publicat în luna septembrie 2014.

Un aspect remarcabil

Reamintim că designul noii game Renault Trucks se distinge printr-o grilă a radiatorului trapezoidală, care amintește de simbolul Pi. Aceasta se regăsește, cu diferite variațiuni pe temă, de-a lungul întregii game, creând o coerență vizuală între diferitele vehicule, ca și blocurile optice și semnalizatoarele, cu forma lor de bumerang. Create în momentul proiectării modelului T Long Distance, aceste lumini în formă de bumerang sunt rezultatul unei dezvoltări intense. O astfel de poziție avansată și în relief a blocului optic n-a mai fost până acum văzută pe un camion. Acest design permite eliminarea deflectoarelor, deoarece, prin redirecționatea fluxului de aer, acestea curăță ușile în mod perfect. Mai mult decât atât, acestea utilizează o tehnologie unică, care permite iluminarea întregii suprafațe a semnalizatoarelor cu un număr minim de LED-uri. În fine, forma lor de bumerang conferă vizibilitate maximă vehiculelor venind din spate asupra luminilor de semnalizare.

Echipele Centrului de Design al Renault Trucks au avut grijă ca fiecare dintre elementele camioanelor să se potrivească pe deplin cu linia întregului vehicul. De exemplu, mânerele ușilor sunt mari și solide și pot fi acționate și purtând mănuși. La interior, volanul are un diametru mare și comanda frânei electronice de parcare este bine dimensionată și oferă o priză confortabilă. Interiorul ușii – adesea un detaliu care este trecut cu vederea – a fost proiectat cu o grijă particulară, în special în partea de jos, primul loc pe care îl vede șoferul atunci când se urcă la bord.

Dar pentru un cărăuș, un camion trebuie să fie în primul și în primul rând un centru de profit. Ca recunoaștere a acestui lucru, Renault Trucks și-a pus toată experiența în efortul de a se asigura că vehiculele vor avea cel mai redus consum de combustibil posibil. Cabina a fost întâi de toate proiectată pentru a fi pe cât de eficientă posibil din punctul de vedere al aerodinamicității. Deși se trage din ADN-ul lui Magnum, cu o cabină poziționată deasupra platformei tehnice, a beneficiat de multă muncă asupra detaliilor aerodinamice. Astfel, echipa condusă de Herve Bertrand a mers pe un parbriz înclinat, cu un stâlp A la 12 grade și o cabină de formă trapezoidală, cu 30 cm mai lată în partea posterioară, pentru a îmbunătăți penetrarea în aer, în același timp conectând perfect vehiculul cu trailerul. Cabina a fost apoi testată într-un tunel de vânt, la scală 1/4, apoi la dimensiune normală, pentru a valida aceste alegeri și pentru a ajusta detaliile designului.

Designul noii game Renault Trucks reflectă ceea ce aceste camioane sunt în esență: instrumente proiectate pentru o misiune pe care trebuie să o ducă la îndeplinire cât mai eficient posibil. Și nu încearcă să se ascundă. Își afirmă statutul și misiunea pe care trebuie să o îndeplinească. „Am proiectat aceste camioane în ideea de a crea mândrie”, concluziona Hervé Bertrand la lansarea noii game. „Mândrie din partea celor care le conduc, mândrie din partea celor care le dețin, mândria de a folosi un instrument eficient pentru a îndeplini o misiune esențială pentru societate, și anume aceea de a transporta bunuri.”

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.