Două Hotărâri de Consiliu pentru taxa de tranzit prin Timişoara. Rute alternative

1

De la 1 ianuarie 2014, Primăria Timişoara impune o taxă de tranzit pentru autovehiculele de peste 3,5 tone, în baza HCL nr. 477/24.09.2013, prin care a fost modificată şi completată vechea HCL 485/2006. Însă Consiliul Local Timişoara a mai emis o hotărâre, pe la mijlocul lunii decembrie: HCL nr. 638/16.12.2013 privind procedura de administrare a taxei de tranzit, ce vine în completarea HCL 477. 

Începem cu ultima hotărâre, HCL 638/16.12.2013, care stipulează, la Art. 1, alin. (1), că din anul 2014 “vehiculele sau ansamblul de vehicule de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone care tranzitează Timişoara pe următorul traseu: str. Gheorghe Adam (de la intersecţia cu Calea Dorobanţilor) – str. Avram Imbroane – str. Aristide Demetriade – str. Divizia 9 Cavalerie – str. Amurgului si retur vor plăti o taxă de tranzit în valoare de 200 de lei/tranzitare”.

“Ruta ocolitoare pe acest tronson este următoarea: Calea Dorobanţilor (de la intersecţia cu str. Gheorghe Adam) – DN 6km 550+060 – centura de nord – Calea Aradului (până la intersecţia cu str. Amurgului) şi retur”, prevede alineatul (2).

În Art. 2 se stabileşte definiţia tranzitului prin oraş: “Tranzitul reprezintă trecerea vehiculelor care transportă marfa pe teritoriul Timişoarei fără alte staţionări decât cele strict necesare pentru schimbarea direcţiei. Nu sunt în tranzit vehiculele care aduc/preiau marfa în/din Timişoara”.

La Art. 3, alin. (1), se stipulează că „taxa de tranzit se achită online, accesând site-ul www.dfmt.ro (al Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara – n.r.), precum şi la casieria Direcţiei Fiscale” – aceasta din urmă după ce propunerea viceprimarului Dan Diaconu a fost aprobată de consilieri.

“Dovada achitării taxei online se afla la conducătorul auto şi trebuie să conţină obligatoriu următoarele elemente: numărul de înmatriculare al vehiculului sau ansamblului de vehicule şi perioada pentru care a fost achitată”, prevede alin. (2).

Neplata acestei taxe se amendează cu 2.500 lei, iar cei care constată şi aplică amenda sunt poliţiştii rutieri, poliţiştii locali şi personalul Biroului Transport din cadrul Primăriei Timişoara, prevede Art. 4.

Art. 5 stipulează că “Prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. 485/2006, modificată şi completată prin HCL 477/24.09.2013, vor fi respectate întocmai”.

Ce prevede HCL nr. 477

Zona din Timişoara în care se restricţionează accesul şi circulaţia vehiculelor este delimitată de următoarele artere, potrivit Anexei 1: B-dul Dâmboviţa – B-dul Dr. Iosif Bulbuca – P-ţa General Gheorghe Domăşnean – Calea Stan Vidrighin – Str. Şt. O. Iosif – Str. Baba Dochia – Str. Andrei Şaguna – Calea Dorobanţilor – Str. Gheorghe Adam – Str. Avram Imbroane – Str. Aristide Demetriade (de la intersecţia cu Str. Ghe. Adam până la intersecţia cu Str. Popa Şapcă) – Str. Divizia 9 Cavalerie – Str. Amurgului – Str. Miresei – B-dul Cetăţii – Calea Bogdăneştilor – Calea Circumvalaţiunii – Bv. Republicii – Str. Gării – Str. G. Pop de Băseşti – Str. I. Preyer – Str. Ion Barac – B-dul Dâmboviţa.

Cuantumul taxelor:

  • 3,5 t (exclusiv): 5 t (inclusiv) – 60 lei/zi
  • 5 t (exclusiv): 7,5 t (inclusiv) – 100 lei/zi
  • 7,5 t (exclusiv): 12,5 t (inclusiv) – 200 lei/zi
  • 12,5 t (exclusiv): 16 t (inclusiv) – 300 lei/zi
  • 16 t (exclusiv): 22 t (inclusiv) – 400 lei/zi
  • 22 t (exclusiv): 40 t (inclusiv) – 500 lei/zi
  • peste 40 t – 600 lei/zi

Tariful perceput pentru obţinerea legitimaţiei de acces în perimetrul cu restricţii pentru vehiculele mai mari de 3,5 tone este de 600 lei.

Arterele de circulaţie pe care vor circula autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 5 tone care tranzitează municipiul Timişoara, potrivit Anexei 2, sunt: Str. Polonă – Str. Ovidiu Cotrus – Calea Şagului – B-dul Dr. Iosif Bulbuca – B-dul Liviu Rebreanu – P-ţa General Gheorghe Domăşnean – Calea Stan Vidrighin – Str. Şt. O. Iosif – Str. Baba Dochia – Str. Andrei Şaguna – Calea Dorobanţilor – Str. Gheorghe Adam – Str. Avram Imbroane – Str. Aristide Demetriade – Str. Divizia 9 Cavalerie – Str. Amurgului – Str. Miresei – Bv. Cetăţii – Str. Cloşca – Str. Lt. Ovidiu Balea.

Cuantumul taxelor:

  • 5 t (exclusiv) – 7,5 t (inclusiv): 50 lei/zi
  • 7,5 t (exclusiv) – 12,5 t (inclusiv): 100 lei/zi
  • 12,5 t (exclusiv) – 16 t (inclusiv): 150 lei/zi
  • 16 t (exclusiv) – 22 t (inclusiv): 200 lei/zi
  • 22 t (exclusiv) – 40 t (inclusiv): 250 lei/zi
  • Peste 40 t: 300 lei/zi

Abonamente lunare

Pot fi făcute abonamente, în caz că transportatorul ajunge în oraş de mai multe ori într-o lună. Tarifele percepute pentru abonamentele lunare nominale sunt:

  • 3,5 t (exclusiv) – 5 t (inclusiv): 1.200 lei
  • 5 t (exclusiv) – 7,5 t (inclusiv): 2.000 lei
  • 7,5 t (exclusiv) – 12,5 t (inclusiv): 4.000 lei
  • 12,5 t (exclusiv) – 16 t (inclusiv): 6.000 lei
  • 16 t (exclusiv) – 22 t (inclusiv): 8.000 lei
  • 22 t (exclusiv) – 40 t (inclusiv): 10.000 lei
  • Peste 40 t: 12.000 lei

Se pot emite abonamente şi pentru mai multe luni, cu plata tarifului corespunzător pentru fiecare lună, cumulat. Pentru abonamentele emise pentru un an (12 luni), tariful cumulat se reduce cu 25%.

Amenda pentru transportatorii care nu platesc aceste taxe ori depăşesc intervalul orar sau tonajul camionului este de 2.500 de lei.

Unde se plăteşte taxa

Legitimatiile, abonamentele şi autorizaţiile se eliberează de către Primăria Municipiului Timişoara, prin Biroul Transport şi Compartimentul Siguranţa Circulaţiei, din cadrul Serviciul Transport şi Siguranţa Circulatiei, a Direcţiei Tehnice.

Abonamentele şi autorizaţiile sunt sub formă de ecuson din hârtie, se atribuie în baza certificatului de înmatriculare şi se prezintă la control însoţite de certificatul de înmatriculare al autovehiculului.

Abonamentul şi autorizaţia nu sunt transmisibile. Legitimaţiile sunt sub formă de ecuson din hârtie, se atribuie la cerere şi sunt transmisibile.

Daţi click pentru a vizualiza integral HCL nr. 477/24.09.2013, cu anexe cu tot.

Rute alternative

Iată rutele alternative pe care transportatorii le au la dispoziţie pe relatia Arad-Timisoara-Bucureşti tur-retur, prin amabilitatea unui cititor fidel:

Astfel, cei care doresc să evite tranzitarea Timişoarei de două ori, dacă pleacă din sau vin în sudul municipiului (Calea Şagului, Freidorf, Vama Timişoara), trebuie să selecteze pe calculatorul de rute www.rutaregps.ro pentru 10 tone/osie şi 11,5 tone/osie, rutele: ARAD – JEBEL, JEBEL – JUPA şi JEBEL – BUCUREŞTI tur- retur.

Traseul arată astfel: Arad – Centura Timişoarei – traseul de tranzit fără taxă până la ieşirea în Calea Şagului (se utilizează şi se respectă conform Anexei 2 din HCL 477/24.09.2013 şi conform Art. 1 alin (2) şi Art. 5 din HCL 638/16.12.2013) – Şag – Jebel – Voiteg – Reşiţa – Caransebeş (JUPA) – Centura Caransebeş – Orşova – Craiova – Bucureşti tur – retur (A1, DN 69 – CT – DN6 – DN 59 – DN 58B – DN 58 – DN 6 – Centura Caransebeş – DN 6 ).

Atenţie la calcularea rutelor, deoarece aparatul nu calculează unele centuri ocolitoare şi tronsoanele de autostradă fragmentate, unde se constată km în plus cu intrările şi ieşirile de pe centuri şi autostrăzi.

Transportatorii care intră sau ies din ţară pe la Vama Moraviţa au la dispoziţie rutele fără taxă : MORAVIŢA – BUCUREŞTI, MORAVIŢA – SEBEŞ, MORAVIŢA – IAŞI, MORAVIŢA – CLUJ NAPOCA, MORAVIŢA – CALAFAT, MORAVIŢA – GIURGIU, MORAVIŢA – SIRET, MORAVIŢA – SCULENI, MORAVIŢA – ALBIŢA, MORAVIŢA – GALAŢI, MORAVIŢA – CRAIOVA, MORAVIŢA – CONSTANŢA, prin care se evită tranzitarea Timişoarei.

Toate aceste rute trec prin Reşiţa tur-retur. Se va respecta traseul de tranzit din Caransebeş, selectând pentru toate destinaţiile sus-amintite ruta MORAVIŢA – JUPA tur-retur, de unde se face accesul spre şi dinspre Centura Caransebeş.

Totodată, pentru a evita traversarea Timişoarei dinspre Calea Şagului spre Calea Dorobanţilor şi invers, care înseamnă 28 km între Şag şi Remetea Mare, pentru relaţia MORAVIŢA – DEVA – SEBEŞ, tur-retur, transportatorii au ca alternativă  rutele:

* Moraviţa – Deta – Bocşa – Reşiţa – Caransebeş – Jupa – Centura Lugoj – A1, DN 68A – Făget – Săcămaş – Vetel – A1 Deva – Orăştie – Sebeş, tur-retur

sau

* Moraviţa – Deta – Bocşa – Reşiţa – Caransebeş (Jupa) – Centura Caransebeş – Haţeg – Nod rutier Simeria Veche – A1 Deva – Orăştie – Sebeş, tur- retur.

Transportatorii care trebuie să efectueze vama pe Calea Şagului (DN 59) la Vama Timişoara şi vin dinspre Bucureşti sau Sebeş şi pleaca spre Bucureşti sau Sebeş din Vama Timisoara vor selecta pe calculatorul de rute, rutele: JEBEL – BUCUREŞTI şi JEBEL – CĂLAN, ambele tur-retur, cu respectarea traseului de tranzit din Caransebeş, selectând ruta JEBEL – JUPA, pentru a avea acces spre şi dinspre Centura Caransebeş.

Traseul arată astfel:

*Vama Timişoara – Şag – Jebel – Voiteg – Reşiţa – Caransebeş (Jupa) – Centura Caransebeş – Orşova – Craiova – Bucureşti, tur – retur;

* Vama Timişoara – Şag – Jebel – Voiteg – Reşiţa – Caransebeş (Jupa) – Centura Caransebeş – Haţeg – Călan – Simeria Veche – A1 Sebeş, tur – retur;

* DN 59 – DN 58B – DN 58 – DN 6 – Centura Caransebeş – DN 6;

* DN 59 – DN 58B – DN 58 – DN 6 – Centura Caransebeş – DN 68 – DN 66 – DN 7 – A1.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

1 COMENTARIU

  1. Pentru a se orienta transportatorii cu privire la asezarea firmelor in zona de sud a Timisoarei ( Calea Sagului, Freidorf ) la venire si la plecare si pentru a nu mai traversa orasul spre sau dinspre Calea Dorobantilor ( Lugoj ) daca nu este necesar, cu exceptia celor care merg spre sau vin dinspre Calea Aradului, Calea Torontalului ( Cenad ) si str. Lt. Ovidiu Balea ( Jimbolia ), care trebuie sa tranziteze Timisoara spre sud ( Calea Sagului, Freidorf ), ne avand alte rute ocolitoare, in zona intersectiei B-dul Liviu Rebreanu cu Calea Sagului se afla firmele: Billa, Penny, Profi, Carrefour, Kaufland si Lidl. La iesirea din Timisoara pe Calea Sagului dupa pasaj se afla reprezentantele auto: Dacia-Renault, Ford, Opel, Chevrolet, BMW, spre parcul industrial Freidorf sunt alte firme cum ar fi: Smithfield Prod, Elba, Contitech, Kromberg & Schubert, R- Coating si alte firme de asamblare echipamente auto, iar la iesirea din oras spre Sag sunt firmele: Arabesque, Real, Praktiker, Baumax, Metro, Incontro Prefabricati, Vama Timisoara, etc., iar intre Sag si Jebel se afla firma Frigoclass. Asadar transportatorii care aduc / preiau marfa, la / de la aceste firme, nici nu mai trebuie sa intre in Timisoara daca nu este necesara tranzitarea si sa foloseasca rutele alternative recomandate prin Resita tur- retur.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.