DRPCIV: Cu 85,4% mai puţine autobuze şi microbuze noi în ianuarie

Chiar dacă numărul maşinilor noi înmatriculate în ianuarie a urcat la 7.087 de unităţi, cu 13,07% mai multe faţă de aceeaşi lună a anului precedent, creşterea se datorează aproape exclusiv autoturismelor, ce însumează 5.118 unităţi (+15,37%). La autobuze şi microbuze s-a înregistrat o scădere de 85,40%, până la 46 de unităţi, de la 315 consemnate în ianuarie 2012, arată datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), publicate miercuri.

Cifre pozitive s-au înregistrat şi la semiremorci – în creştere cu 150 de unităţi (200%), autovehicule cu destinaţie specială (208 unităţi, +57,58%), mopede/motociclete (57, +18,75%), tractoare (18 unităţi, +38,46%) şi remorci (431 unităţi, +13,12%).

La capitolul autoturisme, Dacia continuă să fie lider, cu 1.461 de unităţi (+15,59% faţă de ianuarie 2013), fiind urmată de Skoda (456, +46,15%), Volkswagen (434, – 6,23%) şi Ford (429, +98,62%).

În privinţa categoriei celor mai rare mărci auto înmatriculate, Alfa Romeo, Lancia, Jaguar, SsangYong şi Subaru se poziţionează în fruntea topului, cu câte 3 unităţi. Pe locurile următoare figurează Bentley, Caterham şi Lamorghini (câte o unitate).

Conform statisticilor DRPCIV, parcul auto naţional din România însuma la sfârşitul anului trecut 5,98 milioane de autovehicule, faţă de numai 1,89 milioane de maşini în 1990.

Magda SEVERIN

Foto: ZIUA CARGO

1 COMENTARIU

  1. Trebuie sa trag concluzia ca in 22 de ani parcul romanesc de masini s-a marit de aproximativ 3 ori. Pe ce facem pariu ca in maximum zece ani parcul romanesc de masini se va injumatati si nu vom mai avea nevoie de autostrazi? Pretul la combustibil va creste , salariile stagneaza de ani buni, apar fel de fel de biruri inventate de guverne incompetente ,incapabile de sarcinile promise spre rezolvare si asumate iar omul va renunta treptat la masina,ajungind la fel ca pe vremea lui Ceausescu sa o foloseasca in concedii sau in cazurile de stricta necesitate.Scaderea parcului va duce la migratia dealerilor spre zari mai favorabile asa cum a facut “traditionalul ‘ partener Renault, ca tot ne laudam noi ca Dacia ar fi o masina romaneasca !Cantitatea de combustibil vinduta va scadea treptat ceea ce va duce la disparitia de pe piata a anumitor vinzatori, ori care vor fi acestia.La aceasta ora aproximativ 1/3 din salariile romanilor merg spre benzinarii. Acesti bani vor disparea. Odata cu ei si dividendele firmelor ,profiturile acestora deci si dorinta de a stationa in Romanica.Odata cu aceasta plecare a firmelor se vor micsora sensibil si colectarile la buget, si uite asa urmind principiul dominoului economia romaneasca -atita cita mai este -se va duce ,intr-un mod foarte accelerat , dracului! Drumuri bune! PS Pentru toti cei care au dus aceasta tzara in situatia de rahat actuala eu as construi o autostrada impecabila spre Iad. Cum acest lucru este virtual imposibil cu asfaltatorii romani prefer sa-l astept pe Sarsaila sa-i ia unul cite unul!.

    • Asta se si vrea, distrugerea economiei romanesti, a Romaniei, si a tot ce tine de ea. Nu e o pura intamplare faptul ca industria romaneasca e la pamant, agricultura la fel, scoala romaneasca si sanatatea – la fel. Cei care lucreaza sa ne fie “bine”, de fapt lucreaza la desfiintarea noastra, ca natie, ca tara, ca oameni.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.