După 20 de ani… povestea continuă

Com Divers Auto Ro (CDA) a marcat cei 20 de ani de la înfiinţare printr-un eveniment organizat la Râmnicu Vâlcea, în incinta noului service. A fost prilejul unei triple aniversări: două decenii de existenţă, inaugurarea noii investiţii din Vâlcea şi câştigarea în acest an a titlului Romanian Transport Company of the Year, pentru a doua oară (CDA a câştigat concursul RTCY în 2009 şi 2014).

Compania s-a dezvoltat continuu în cei 20 de ani de activitate şi pare să fi accelerat acest proces în ultima perioadă. Aparent, este momentul unei noi etape pentru CDA – creşterea flotei (ajunsă astăzi la 290 de camioane) începe să fie legată de dezvoltarea unei reţele de service-uri proprii. „Pentru noi, viitorul înseamnă dezvoltare. Facem bine ceea ce înseamnă partea de service şi mententanţă, suntem un jucător important pe această piaţă şi vrem să ne dezvoltăm în continuare. Service-ul pe care l-am deschis la Râmnicu Vâlcea este un pas şi vor mai urma şi alţii, în zona de Sud a ţării, probabil Craiova şi pe traseul către Vest, la Timişoara. Poate vom dezvolta şi ceva internaţional, de ce nu… Realizăm aceste investiţii în ideea de a ne optimiza în permanenţă activitatea şi de a «atrage» clienţi noi. Putem spune că ne gândim la o reţea mare de service-uri Com Divers“, a arătat Alexandru Popa, director de transport Com Divers Auto Ro. Bineînţeles, partea de transport a crescut într-un mod constant, atât în ceea ce priveşte numărul camioanelor, cât şi tehnologia. „Am reînnoit parcul, am respectat ultimele standarde, avem deja 25 de camioane EURO 6 şi plănuim să continuăm procesul de înlocuire a tuturor camioanelor vechi“, a precizat Alexandru Popa. În ceea ce priveşte transportul, CDA a devenit un specialist pe relaţia Turcia şi ţările din Sud-Est-ul Europei. „Ţintim să devenim un jucător tot mai important pentru Sud-Est-ul Europei, însă bineînţeles, acest lucru depinde foarte mult de contractele pe care le vom încheia. Nu excludem nici colaborările pe orizontală. De exemplu, în Turcia, am încheiat parteneriate cu firme similare cu a noastră, cu oameni cu idei comune, principii sănătoase şi cu care avem chiar relaţii de prietenie“, a completat Alexandru Popa.

Punctul forte: organizarea

Managementul CDA a înţeles că principala resursă a unei firme de transport o reprezintă şoferii şi, astfel, aceştia beneficiază de o atenţie specială. În primul rând, discutăm de un sistem de educare continuă, care începe o dată cu angajarea şi nu se opreşte niciodată. Compania se asigură în acest fel că oricare dintre conducătorii auto posedă abilităţile necesare şi cunoştinţele pentru a-şi duce la îndeplinire misiunea. Modul în care a fost organizat acest sistem de pregătire reprezintă unul dintre principalele motive ale succesului. Efortul de a menţine pregătirea şoferilor la un nivel înalt este costisitor nu numai datorită programului pus la punct în acest sens, dar şi pentru că, nu de puţine ori, conducătorii auto CDA devin ţinta altor firme de transport. Iar soluţia pentru această problemă depăşeşte puterile unei singure companii, chiar şi una de talia CDA. Ar fi necesar ca tot mai multe firme de transport să îşi creeze propriile sisteme de educare pentru şoferi. Criza şoferilor bine pregătiţi s-ar ameliora astfel. „Dacă mai mulţi colegi de breaslă ar gândi în aceeaşi direcţie ca noi, cred că multe s-ar schimba. Din păcate, doar noi nu suntem de ajuns pentru a putea schimba ceva în piaţă. În sensul acesta, suntem deschişi să luăm parte la înfiinţarea unui grup de transportatori care să lucreze împreună pentru îmbunătăţirea situaţiei pe piaţa muncii, pe segmentul şoferilor de camion“, a declarat Alexandru Popa. Notabil este, de asemenea, respectul pe care conducerea CDA îl arată şoferilor. Chiar şi în cadrul evenimentului de aniversare, au fost premiaţi cei mai buni şoferi ai companiei.

Flexibilitate antrenată

Transporturile înseamnă flexibilitate, iar CDA stimulează acest lucru în interiorul companiei, atât în ceea ce priveşte şoferii, trimişi pe diferite zone pentru a se familiariza cu toate rutele operate de companie, cât şi pentru cei care lucrează la birouri. „Există foarte multe discuţii între noi, prieteneşti, nu neapărat oficiale, în care se dezvoltă şi flexibilitatea. Oricare din angajaţi poate prelua la nevoie un alt post, lucru pe care îl practicăm. În cadrul acestor discuţii, încercăm să găsim soluţii, să inovăm, pentru dezvoltarea afacerii“, a explicat Alexandru Popa. Flexibilitatea este căutată şi în relaţia cu furnizorii, care trebuie să se adapteze viziunii CDA. „În ceea ce priveşte furnizorii, analizăm nivelul serviciilor şi produselor. Privim în primul rând prin prisma preţului corect, apoi termen de plată, timp de reacţie, relaţii anterioare de colaborare şi, astfel, la fiecare nivel, avem un portofoliu de minim trei potenţiali furnizori. Implementăm atât soluţii vechi, consacrate, cât şi noi. Achiziţionarea de camioane EURO 6, precum şi colaborarea cu WindSoft reprezintă investiţii importante realizate în ultima vreme, în soluţii deja consacrate pe piaţă. În acelaşi timp, lucrăm şi la soluţii noi şi putem aminti colaborarea cu Guv Electronics pe partea de GPS, cu care avem nişte proiecte frumoase şi sper ca la începutul anului 2015 să avem şi rezultate“, a arătat directorul de transport CDA. Pregătirea şi organizarea sunt punctele forte ale CDA, însă la dezvoltarea continuă a companiei a contribuit semnificativ politica de investiţii, care are întotdeauna în spate argumente şi calcule bine elaborate, iar utilizarea resurselor financiare proprii reprezintă prima opţiune. „Am încercat să creştem mai mult pe forţe proprii. Pentru Vâlcea, linia de credit era pregătită, dar nu am folosit-o. Este o investiţie pe care sperăm să ne-o recuperăm total în 4-5 ani, lucru destul de probabil, dat fiind faptul că service-ul lucrează la capacitate de 100% încă din toamnă. Am făcut un studiu înainte şi am tras concluzia că era nevoie în zonă de un service. Acolo există multe camioane, flote importante, care au nevoie de un service mai specializat faţă de ce era disponibil până acum în zonă“, a spus Alexandru Popa.

Alexandru Popa, director de transport Com Divers Auto Ro:

Rămânem un transportator de internaţional, cu perspectiva de a încerca şi piaţa din Rusia, ca obiectiv pe termen lung. Ca activitate adiacentă transportului, am vrea să dezvoltăm partea de depozitare şi logistică. Avem finanţarea, avem terenul deja cumpărat, avem şi proiectul, dar încă nu am găsit un partener. Nu se poate demara un astfel de proiect fără a avea din start 50-60% din volum acoperit.“

Dan Lazăr, patron Com Divers Auto Ro:

În acest moment, avem două puncte de lucru şi ne mai gândim la încă 2-3 minim în următorii 10 ani, cu flotă dedicată pe fiecare punct de lucru. Acest model ne ajută pentru a aduce forţă de muncă din zonele respective, contracte zonale etc. De asemenea, în 10 ani, vom avea o flotă mai mare, probabil undeva între 400 şi 500, acum având aproape 300 de camioane. Nu trebuie să ne extindem prea mult cu flota pentru că am resimţit şi reversul medaliei, şi nu trebuie să uităm de activitatea de casă de expediţii, reţeaua de subcontractanţi, care trebuie să se dezvolte, de asemenea, în acest timp.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.