Fenechiu face ordine în taximetria de la Otopeni

În maxim 20 de zile, taxiurile la comandă vor prelua pasagerii de pe espalanda de la etajul 1 a Terminalului Sosiri de pe Aeroportul “Henri Coandă” Otopeni, iar cele în aşteptare vor lua clienţii de pe esplanada de la parter a aceluiaşi terminal. Schimbările sunt decise de Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, care a dispus reorganizarea activităţii de taximetrie la cea mai mare poartă de intrare aeriană în România. În prezent, în zona aeroportului îşi desfăşoară legal activitatea 700 de taximetre, însă cele comandate de clienţi nu pot ajunge în apropierea terminalului de pasageri, ei fiind preluaţi într-o zonă cu trafic auto intens, unde oprirea este interzisă. Din acest motiv, majoritatea taximetriştilor încalcă regulile de circulaţie privind interdicţia de oprire sau staţionare. În plus, există taximetrişti neautorizaţi care îi hărţuiesc pe pasageri, iar toate maşinile autorizate practică tariful maximal, de 3,5 lei pe kilometru, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, Relu Fenechiu.

Prin reorganizarea activităţii de taximetrie de la Otopeni, pasagerii vor avea posibilitatea să opteze fie pentru un taxi care aşteaptă în faţa terminalului, fie pentru o maşină la comandă.

“Măsura va fi posibilă prin modificarea HG nr. 1208/2009, privind înfiinţarea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti – S.A., astfel încât aceasta va căpăta şi atribuţii de ordine interioară. Procedurile de modificare a HG vor începe chiar astăzi (marţi, 29 ianuarie, n.r.), astfel încât în cel mult 20 de zile schimbările anunţate să devină operaţionale”, a precizat ministrul Transporturilor.

Cum vor fi preluaţi clienţii

“În momentul în care va face o comandă de taxi, clientul va intra în posesia unui număr de identificare referitor la taximetrul care se va prezenta la aeroport, dar şi compania de care aparţine vehiculul în cauză. Ridicarea barierei care permite accesul către esplanada de la etajul 1 a terminalului sosiri va fi posibilă doar după transmiterea, de către un operator, a numărului de identificare comunicat de client. În ceea ce priveşte taxiurile aflate în aşteptare la esplanada de la parter a aceluiaşi terminal, numărul lor va fi limitat la 3 autovehicule, după ocuparea unei maşini putând veni la aşteptare un alt taximetru staţionat în zona de parcare”, a explicat Fenechiu paşii de preluare a pasagerilor.

În urma reorganizării activităţii de taximetrie, taxiurile la comandă vor putea staţiona cel mult 15 minute într-o parcare gratuită pusă la dispoziţie de Aeroportul Otopeni, unde şoferii nu au posibilitatea părăsirii autoturismului. O eventuală prelungire sau diminuare a acestui interval va fi decisă în funcţie de feed-back-urile primite de la prestatorii activităţii de taximetrie.

Telefoane gratuite pentru comenzi

Totodată, în incinta aeroportului vor fi amplasate, pentru taxiurile la comandă, 2 help-desk-uri, pe fluxul de sosiri, cu panouri informative conţinând numere de telefon ale companiilor de taxi şi tarifele practicate de acestea, precum şi telefoane cu acces gratuit pentru efectuarea comenzilor.

În urma modificării HG nr. 1208/2009, permisele de acces în zona de aşteptare clienţi vor putea fi retrase după numai două abateri, în prezent fiind necesare patru abateri pentru ca taximetriştii să-şi piardă acest drept.

“Sperăm să se creeze premisele unei îmbunătăţiri substanţiale a serviciilor de taximetrie şi, implicit, a imaginii Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti”, a spus Fenechiu.

Era şi timpul: neregulile din activitatea de taximetrie la aeroportul Otopeni erau cunoscute de ani buni, de toată lumea, însă au fost mediatizate intens abia după uciderea studentei japoneze, anul trecut în august. După coborârea din avion, ea a fost acostată de un bărbat, Nicolae Vlad, pe aeroport, şi i-a propus să o transporte cu un taxi către destinaţia dorită. Vlad a cerut taximetristului să îi lase lângă pădurea Corbeanca, din apropierea DN 1, apoi a ucis-o prin sugrumare pe tânără.

După acest eveniment, fostul ministru al Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a înfiinţat un post de jandarmi în aeroport, iar controalele poliştilor rutieri s-au înmulţit în zonă.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

1 COMENTARIU

  1. ce nu stie lumea este faptul ca de 2 ani la otp a fost si este un loc special ,o parcare unde toate taxiurile care doreau sa preia clienti puteau astepta la rand. toate taxiurile si soferii acestora care au tarif legal 3.5lei/km erau si sunt controlate de aeroport.ministrul penal a venit cu o idee penala.nici macar nu a schimbat hg/1208/2009 ca sa poata face aceasta mascarada de regula cu taxi la comanda.stiti oare ca deja au inceput sa curga reclamatii la otp impotriva acestei noi masuri ilegale pana la aparitia altei hg.deja cei care vin la comanda cer niste preturi care se apropie de celecu 3.5lei km,vin cu aparatele pornite si intoarse sa nu se vada.acum aeroportul nu mai raspunde de aceste taxiuri asa ca dragi taximetristi cu tarif degeaba la atac ca se poate.ptr dl zbanghiu pardon fenechiu sa fie sanatos si sarac in cel mai scurt timp

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.