Fenechiu zice că angajaţii CFR fac coadă la disponibilizări voluntare

1

Relu Fenechiu susţine că “mii de salariaţi ai CFR SA, CFR Călători şi CFR Marfă s-au înscris pe liste la disponibilizări voluntare, pentru a beneficia de prevederile Ordonanţei 36 privind salariile compensatorii”. El a arătat miercuri, într-o conferinţă de presă, că la CFR SA sunt 24.000 de salariaţi, la CFR Călători – 14.000, iar la CFR Marfă, peste 9.000, şi că la toate aceste companii se vor face disponibilizări anul acesta, întrucât niciuna nu stă pe roze.

Situaţia CFR Călători este precară, compania având datorii uriaşe, de peste 1 miliard de lei, şi pierderi de aproape 1 miliard de lei anul trecut, astfel că trebuie luate urgent măsuri de redresare a situaţiei.

CFR SA şi CFR Marfă sunt şi ele găuri negre, astfel că ministrul spune că le-a cerut reprezentanţilor acestora să vină cu propuneri de Hotărâri de Guvern pentru aplicarea Ordonanţei 36 pentru fiecare caz în parte.

“Îmi doresc foarte mult să nu plece din subordinea MT niciun angajat acasă fără să poată să primească compensări, dar este foarte clar că va trebui, în anumite domenii, să facem restructurări şi să micşorăm numărul de personal pentru că, altfel, nu vom face decât să adâncim pierderile. CFR Călători are pierderi de aproape 1 miliard de lei în anul trecut şi datorii de peste 1 miliard de lei, ceea ce ne obligă să luăm măsuri. Situaţia companiei este una foarte proastă, (…) asemănătoare cu cea care a fost la CFR Marfă”, a precizat Relu Fenechiu.

Primele măsuri luate, a precizat acesta, în lipsa posibilităţii de mărire a activităţii, au fost acelea de retragere a companiei de pe cele mai neprofitabile secţii.

“Retragerea CFR Călători de pe aceste secţii vine împreună cu licitaţii pentru atribuirea acestor secţii către companii private. De fapt, 5 secţii au fost deja atribuite în urma procedurilor de achiziţii publice”, a spus el.

Altă soluţie de menţinere a personalului este ca, în cazul privatizării unor secţii, cei care cumpără sunt obligaţi să le preia cu tot cu angajaţi.

“Bineînţeles, dacă mă ajută Dumnezeu, peste o perioadă vreau să vedem că începem să putem dezvolta activitatea şi atunci să putem să fie nevoie să mai angajăm oameni, nu să dăm afară, dar mai e un pic de timp până atunci”, a încheiat ministrul Relu Fenechiu.

Pe 20 iunie, după ce a fost anunţat câştigătorul licitaţiei organizate pentru achiziţionarea unui pachet de 51% de acţiuni ale CFR Marfă, Relu Fenechiu a anunţat că instituţia pe care o conduce a demarat o procedură pentru ca 1.000 de salariaţi ai CFR Marfă, care vor dori să plece din companie, să poată beneficia de salarii compensatorii.

“Avem un contract colectiv de muncă în vigoare până anul viitor, în luna aprilie. Sunt convins că vom găsi soluţiile pentru ca oamenii să nu fie disponibilizaţi şi să li se găsească o soluţie pentru venituri”, a spus, atunci, ministrul.

În această săptămână, GFR, compania câştigătoare a CFR Marfă, ar trebui să depună cele 202 milioane de euro pe care le-a ofertat.

Magda SEVERIN

1 COMENTARIU

  1. PENALUL NU-I PENAL DESTUL DACA NU E SI FUDUL , INCREDIBIL CE POATE SA DECLARE FENECHIU !!!!! Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, afirmă că situaţia CFR Călători este una “foarte proastă”, iar compania de stat, cu datorii foarte mari, are nevoie de o recapitalizare, operaţiune care ar putea presupune inclusiv privatizarea operatorului feroviar. DE CE DL. FENECHIU I-ATI DAT LUI DOROBANTU SALARIU LUNAR DE 10 000 EURO CA SA ANUNTATI DUPA 6 LUNI CA SITUATIA CFR CALATORI ESTE FOARTE PROASTA ? UNDE ESTE PERFORMANTA PENTRU CARE A PRIMIT SALARIU ATAT DE MARE ? CINE PLATESTE MANAGEMENTUL DEFECTUOS AL DIRECTORULUI “SMART ” DE LA CFR CALATORI ? CINE ? DNA TREBUIE SA SE AUTOSESIZEZE DE URGENTA .

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.