FM Logistic Solutii de distributie multichannel

catalin-olteanuPe o piata in care comertul electronic castiga teren, FM Logistic ofera acele solutii care sa permita clientilor o abordare unitara a tuturor canalelor de distributie. Este mesajul transmis de catre Catalin Olteanu, directorul general FM Logistic Romania, cu ocazia unui Business Breakfast desfasurat la sfarsitul lunii martie la Bucuresti. El nu exclude nici achizitia in viitor a unei companii de curierat, daca optiunea se va dovedi una corecta din punct de vedere economic.

Chiar daca solutiile de distributie pentru comertul electronic sunt abia la inceput in cadrul FM, Catalin Olteanu se asteapta ca in viitor segmentul sa ajunga sa ocupe 20% din volumul total al activitatii pe care operatorul logistic o deruleaza in Romania. „Incercam sa oferim solutii de logistica pentru companiile care vor sa acceseze piata de o maniera diferita de Emag. Am in vedere un sistem de distributie multichannel, pe care il punem la dispozitia partenerilor nostri – mari sau mici producatori ori retaileri“, a afirmat el, explicand ca multe companii din piata abordeaza comertul traditional, dar se indreapta din ce in ce mai mult catre clientul final, accesand zona de livrari door-to-door. Studii privind piata scot in evidenta ca un segment din ce in ce mai mare din business-ul de retail se transfera catre e-commerce. „Comertul electronic este acum la moda, iar marfa astfel vanduta este in mod normal mai ieftina, tinandu-se cont de eliminarea unor pasi importanti din supply chain. Livrarea se face direct din depozit, iar noi oferim in acest context solutia noastra. Punem la dispozitia clientilor capabilitatile noastre de a pregati marfa si de a o livra in partide mici, oferind posibilitatea partenerilor nostri care acceseaza comertul clasic sa abordeze si zona de consum reprezentata de consumatorii care prefera sa comande direct pe internet sau folosind telefonul ori cupoane.“

Pregatiri la nivel de grup

Directorul general FM Logistic Romania a explicat ca, in acest moment, in Franta se realizeaza un experiment in cadrul caruia conceptul de multichannel este dus la extrem. Concret, este operat un concept potrivit caruia din stocul clientului o parte din marfa este livrata catre segmentul de retail, o parte din marfa catre canalele de distributie clasica, o parte direct catre consumatorul final, in timp ce o parte din marfa se exporta pe o anumita arie catre consumatorul final sau catre redistribuitor. „Cel mai complicat nu este sa pregatesti marfa, ci sa convingi sistemul sa aloce marfa din stoc de asa maniera incat toti clientii finali sa fie multumiti. Mai mult decat atat, livrarea trebuie asigurata in 24 de ore“, a mentionat Catalin Olteanu. In opinia sa, provocarea majora provine din faptul ca sunt foarte multe referinte care trebuie foarte bine gestionate, astfel incat clientul final sa aiba la dispozitie date corecte in momentul in care lanseaza comanda. „In acest context, trebuie sa pregatim in timp real foarte multe comenzi si in functie de nivelul de business am imaginat mai multe solutii“. Pot fi astfel utilizate solutii Picking Multi Order, care au la baza carucioare pe care sunt montate pana la 24 de cutiute (pentru mai putin de 2.000 de colete pe zi), solutii care se bazeaza pe sisteme Pick to light (pentru un numar de peste 3.000 de SKU, care nu urmeaza foarte clar regulile ABC) sau linii semi-mecanizate sau mecanizate (pentru mai mult de 4.000 de colete pe zi). Acolo unde produsele permit, sunt implementate inclusiv sisteme de urmarire pe baza de greutate. Pentru asigurarea transportului catre consumatorul final, FM Logistic lucreaza in prezent cu toate companiile de curierat din Romania, optiunile pe acest segment fiind facute in functie de cerintele clientilor. „De cele mai multe ori, livrarile se realizeaza acasa sau la serviciu, noile trenduri vizand zona same day delivery, care ii ofera clientului sansa de a alege o fereastra de livrare sau servicii care impun o mare complexitate logisticii. Suntem deschisi la orice forma de livrare. Foarte important pentru noi este sa avem un client fericit, care are un client care si-a primit marfa si sa fim siguri ca acel client a primit exact acea marfa pe care si-o dorea“, a subliniat directorul general FM Logistic Romania, precizand ca acesta este motivul pentru care compania pune accent pe sistemele de verificare, existand inclusiv livrari care se pregatesc sub camera video.

Catalin Olteanu, director general FM Logistic Romania:

Vrem sa implementam inclusiv la nivel national un sistem integrat, care sa ii permita clientului un acces facil la toate functionalitatile sale. Lucram in cadrul FM la nivel global la e-SCM (Electronic Supply Chain Management), care sa integreze toate solutiile pe care le oferim sub o singura umbrela.“

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.