FORT: MAI si MTI fac încă un pas în monopolizarea si politizarea transportului de pasageri in Zona Metropolitana Bucuresti

Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT) atrage atentia opiniei publice asupra incercarii de monopolizare a transportului in Zona Metropolitana Bucuresti. “Dupa ce si-a spulberat si ultima speranta de a monopoliza activitatea de taxi din Bucuresti si Ilfov, ca urmare a actiunilor corecte si principiale ale noii majoritati din Parlamentul Romaniei, conducerea unei organizatii patronale ce reprezinta exclusiv interesele personale a unor indivizi si-a instalat marioneta la conducerea Autoritatii Metropolitane de transport Bucuresti (AMTB)”, reclamă FORT, într-un comunicat remis redacţiei şi semnat de Lorina Neagu, secretarul general al federaţiei.

Redăm integral comunicatul:

“Omul de casa al celor ce fac bisnita cu autorizatii taxi (vezi document corp control atasat), odata inscaunat la sefia AMTB a inceput sa modifice proiectul ce vizeaza normele privind condiţiile de efectuarea a serviciilor de transport public de persoane cu autobuzele în Zona Metropolitană Bucureşti.

Astfel, pe site-ul ministerului s-a publicat actuala forma dictata domnului sef AMTB de catre „baietii destepti” din transportul de pasageri, forma care nu mai corespunde ideii initiale de confort si siguranta a pasagerilor, ci doar intereselor celor ce de ani de zile fac legea in transporturi dupa propriile buzunare.

Concluzie: nu vom scapa de microbuze, minibuze si de evaziune fiscala, de inghesuiala si de mizerie pentru ca in acest haos politic Ministerul Transporturilor nu este interesat de ceea ce se intampla in subordinea lui.

AMTB a fost inca de la inceput un moft politic al PDL creat doar pentru a smulge RATB-ul din subordinea CGMB si nicidecum un proiect care sa aiba ca referinta centrala pasagerul, calitatea si siguranta unui transport public.

Inclusiv din punct de vedere legal AMTB incalca acte normative in vigoare (ex.: legea 51/2007 si reg. CE 1370/2007), acte normative ce prevad in mod explicit cine poate reglementa aceste servicii si ce inseamna servicii publice, compensatie, etc.

AMTB este infintata in baza legii 92/2007 a serviciilor de transport public local  ce are la baza definitiile prevazute in OUG nr. 109/2005 abrogata, prevederile acesteia putand fi aplicate numai in ceea ce priveste serviciile de transport public local desfasurate pe raza administrativ teritoriala a unei localitati.

Aceasta lege (92/2007) a aparut in 10 aprilie 2007, anterior datei de 23 Octombrie 2007 data la     care a fost publicat in MO al UE, Regulamentul CEE 1370/2007 ceea ce sustine afirmatiile de mai sus referitoare la imposibilitatea aplicarii prevederilor Legii 92 in ceea ce priveste serviciile publice de transport rutier definite in Regulament.

Cu alte cuvinte, legea cadru ce sta la baza infiintarii AMTB si anume legea 92/2007 nu mai poate fi aplicata neavand definitii valabile din cauza abrogarii 109/2005. Dar ce conteaza toate acestea pentru baietii destepti si pentru marionetele lor? Singura speranta pentru ca aceasta aberatie legislativa sa fie oprita ramane la MAI si la CGMB ce trebuie urgent sa se autosesizeze si sa ia masuri urgente.

Unde sunt pasagerii in toata aceasta nebunie? Pe ultimul loc …

Atasam Memoriul transmis de FORT Primului Ministru Victor Ponta si domnului Primar General al Capitalei, precum si nota corpului de control al CGMB – 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 – fata de persoana ce conduce in prezent AMTB”.

În comunicat este ataşat şi un punct de vedere al PMB.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.