FORT: Modul de aplicare a sistemului bonus/malus în asigurările RCA trebuie schimbat

Federaţia Operatorilor Romani de Transport (FORT) solicita public Parlamentului României şi Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) schimbarea modului de aplicare a sistemului bonus – malus pentru poliţele RCA şi raportarea exclusivă a daunalităţii la conducătorul auto.

Redăm integral comunicatul FORT transmis redacţiei:

“In sistemul actual, daca o persoana fizica sau juridica are mai multe autovehicule, pe fiecare dintre acestea va inregistra o clasa diferita de bonus-malus, in functie de istoricul incidentelor fiecarei masini in parte.

In afara insa de aceasta exceptie, sistemul de bonus-malus este conceput sa se aplice pentru proprietarul autoturismului. Mai exact, pe intreaga perioada de detinere a unui autoturism, proprietarul este cel care va primi bonusurile sau i se vor imputa penalizarile, indiferent de persoana caruia i-a incredintat spre utilizare autoturismul.

Spre exemplu, in cazul in care sotia detine un autoturism, dar sotul este cel care il conduce in mod frecvent, orice accident provoaca acesta din urma va fi imputat tot sotiei, ca unica raspunzatoare pentru vehiculul asigurat, iar in cazul unui proprietar persoana fizica firma ramane cu malus-ul, in timp ce soferul “profesionist” migreaza nestingherit catre alta victima.

Totodata, un posesor de autovehicul, FARA A DETINE PERMIS AUTO poate fi asigurat RCA…

Ce trebuie schimbat?

– Malus-bonus NU TREBUIE APLICAT LA NIVELUL PROPRIETARULUI VEHICULULUI, CI CONDUCATORULUI AUTO

– Istoricul incidentelor (malus) sau bonus-ul in cazul in care nu exista evenimente trebuie inregistrate in CEDAM exclusiv dupa datele de identificare ale soferului, chiar si in cazul persoanelor juridice care au in proprietate mai multe autovehicule, cum este cazul transportatorilor.

– In situatia in care acelasi autovehicul detinut de o persoana fizica este condus de mai multi soferi, acestia trebuie sa se regaseasca pe polita RCA, iar in cazul unui eveniment rutier, malus-ul sa se inregistreze pe numele persoanei ce conducea autovehiculul in momentul producerii evenimentului.

– Trebuie anulata posibilitatea ca un proprietar de autovehicul ce nu detine permis de conducere sa apara pe o polita de asigurare.

Efecte:

– cresterea responsabilitatii conducatorilor auto profesionisti ce vor „purta in spate” povara malus sau avantajul bonus

– schimbarea comportamentului in trafic la nivelul conducatorilor auto profesionisti

– schimbarea comportamentului in trafic la nivelul conducatorilor auto fara experienta, proaspat detinatori ai permisului de conducere

– cresterea nivelului de siguranta rutiera

– reducerea evenimentelor rutiere si, implicit, a ratei medii a daunalitatii la nivel national

– reducerea costurilor cu asigurarea obligatorie.

Federatia Operatorilor Romani de Transport considera ca numai astfel de masuri de tip proactiv pot imbunatatii semnificativ situatia in care se afla piata asigurarilor”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.