FORT vrea examen nou pentru selectarea angajatilor ISCTR

Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT) considera ca verificarile ce vor fi efectuate de corpul de control al Ministrului Transporturilor la Inspectoratul de Stat pentru Controlul Transporturilor Rutiere (ISCTR) trebuie sa aiba ca finalitate organizarea unui nou examen pentru toti angajatii si pentru conducerea politizata a acestei institutii.

“In urma dezvaluirilor aparute in presa in ultima perioada, consideram ca se impune urgent demiterea conducerii acestei structuri si organizarea unui examen care sa ateste competente reale in domeniul transporturilor si, totodata, sa elimine orice posibilitate de infiltrare pe criterii politice a unor indivizi aflati in incompatibilitate cu functia pe care urmeaza sa o ocupe. In umbra declaratilor de presa facute inca de la infintare, conducerea ISCTR a demonstrat ce s-a infintat ca sa distruga tocmai afacerile serioase, desfasurate la vedere, fara ingerinte politice”, arata Augustin Hagiu, presedintele FORT, intr-un comunicat remis redactiei.

El sustine ca “setea de amenzi pentru abateri ce nu fac obiectul reglementarilor europene, precum si lipsa de profesionalism a angajatilor ISCTR au blocat intreaga piata a transporturilor”.

Totodata, Hagiu reclama ca principalul obiectiv pe termen scurt al ISCTR ar fi trebuit sa fie “concurenta loiala si combaterea fenomenelor de frauda fiscala”. “In schimb, aceasta institutie se lauda cu amenzi pentru lipsa legitimatiei soferului sau a contractului de leasing legalizat (in contextul in care ISCTR are acces la o baza de date cu toti angajatii transportatorilor) sau cu amenzi pentru lipsa unor placute a caror forma si continut nu apare in nici o lege”.

““Mafia transporturilor”, despre care seful acestei institutii spune ca ar fi fost deranjata de controale, este foarte linistita din cauza faptului ca, in timp ce ISCTR aplica amenzi pentru depasiri de greutate de 200 kg, fara sa aiba habar ca legal exista marje de eroare, smecherii ancorati politic sunt invizibili pentru angajatii inspectoratului si depasesc cu zeci de tone greutatea maxim admisa. La fel se intampla si in centrele de pregatire profesionala aflate sub aripa sefului ISCTR, unde, brusc, numarul de cursanti atinge cifre record, iar rata de promovabilitate este maxima”, mai acuza presedintele FORT.

Augustin Hagiu arata ca “ISCTR-ul a aparut la presiunea patronatelor din transporturi, ce inca din 2005 au solicitat un singur organism de control, profesionist si efficient, insa a dovedit in scurt timp ca a fost facut in pripa, a fost politizat si lasat pe mana unor manageri ai propriilor interese”.

Reamintim ca, luni, ministrul Alexandru Nazare a dispus Corpului de Control din MTI sa efectueze o verificare tematica a intregii activitati desfasurate de ISCTR din decembrie 2011 pana in prezent. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.