FTE propune MTI masuri urgente de rezolvare a problemelor transportatorilor

Federatia Transportatorilor Europa (FTE) cere Ministrului Transporturilor sa se implice mult mai serios in problemele curente din sectorul de transport rutier si sa opreasca neregulile care se produc la AMTB sub comanda noului sef, sa ia masurile de sanctionare a celor care conduc Directia de Reglementari in transportul rutier, sa-i ceara noului inspector sef al ISCTR sa rezolve situatiile de conflict de interese in care se afla oameni din componenta institutiei (care detin firme de transport, centre de pregatire profesionala sau scoli de soferi), sa rezolve omisiunile ARR in privinta atribuirii traseelor judetene si sa solutioneze haosul legislativ din transportul de persoane, de care profita Consiliile judetene, care “isi fac de cap”. Totodata, FTE transmite conducerii ministerului un set de propuneri “urgente” pe care sa le puna in aplicare.

“Cu toate ca haosul legislativ actual a fost provocat de cei ce conduc Directia de Reglementari in transportul rutier, nimeni nu a fost inlocuit din functie in aceasta zona pana in momentul de fata. Se pare ca sefii acestei directii folosite de fostul ministru pe post de arma impotriva transportatorilor rutieri au alte prioritati personale, ce nu implica refacerea haosului provocat in perioada 2011-2012. Nu este normal ca angajatii si conducerea acestei directii sa participe la examinari, la comisii mixte sau sa se implice in transportul international de pasageri, in contextul in care atributul lor este exclusiv de reglementare a domeniului rutier, adica de constructie a unui cadru legislativ coerent si echilibrat, care sa acorde predictibilitate mediului de afaceri”, reclama FTE intr-un comunicat remis redactiei si semnat de secretarul general al federatiei, Mayer Siegfried.

“De peste 4 luni, conducerea Directiei de Reglementari a promis la toate conferintele cu transportatorii, ca legislatia creata de mintea ratacita a unor oameni pentru care transportul reprezinta o mare necunoscuta se va schimba, insa nimic nu s-a intamplat, iar nemultumirea transportatorilor este fireasca”, adauga reprezentantii federatiei.

Noul sef al AMTB, omul de casa al unor transportatori

“La conducerea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti (AMTB) a fost inscaunat omul de casa al unor transportatori ce ani de zile au promovat printr-un lobby extrem de suspect exclusiv propriile interese. Noul director al AMTB (Valentin Dobre, n. red.) nu este altul decat cel ce a sustinut bisnita cu autorizatii taxi si ilegalitatile comise de mafia taximetristilor. Prima fapta mareata a directorului uns in fruntea AMTB, a fost aceea de a modifica proiectul ce viza dezvoltarea unui sistem de transport civilizat in zona metropolitana Bucuresti-Ilfov si de a anula cele mai importante masuri ce vizau cresterea gradului de confort si siguranta a pasagerilor. Proiectul a fost modificat in interesul exclusiv al unor transportatori si vizeaza numai obiectivele acestora promovand in continuare transportul haotic intre Bucuresti si Ilfov efectuat cu microbuze lipsite de siguranta si confort”, se reclama in comunicat.

Cei de la FTE cer, in concluzie, demiterea directorului Valentin Dobre, lucru pe care l-au solicitat si taximetristii de la ADTI si APTTI, zilele trecute.

Conflict de interese la ISCTR

“Inspectoratul de Stat pentru Controlul Transporturilor Rutiere (ISCTR) a fost infiintat de catre fostul ministru Anca Boagiu exclusiv pe criterii politice, absolut tot personalul fiind angajat in baza apartenetei la PDL. Abuzurile si ilegalitatile comise de catre ISCTR pana la momentul schimbarii Guvernului se desfasoara in continuare sub ochii ingaduitori ai celor ce conduc acum ministerul, fara ca cineva sa ia vreo masura. Astfel, cu toate ca in componenta ISCTR sunt oameni aflati in conflict de interese (avand firme de transport, centre de pregatire profesionala sau scoli de soferi) noul director al ISCTR nu aplica nicio masura. Concurenta neloiala a atins astfel cote inimaginabile, iar evaziunea fiscala se desfasoara nestingherita, angajatii ISCTR protejand firmele de casa si actionand exclusiv prentru distrugerea concurentei”, mai denunta reprezentantii FTE.

Semnatarii reclamatiei sustin ca “sutele de procese verbale emise de catre ISCTR in urma cu luni de zile sunt trimise acum la operatorii de transport fara ca acestia sa aiba habar de contextul in care au fost incheiate, contrar promisiunilor procedurii ca aceste PV vor fi trimise doar daca transportatorul va mai savarsi o abatere intr-o perioada de 6 luni”.

ARR, cu omisiuni grave

“Autoritatea Rutiera Romana a anuntat ca atribuirea se desfasoara la termen, insa a uitat sa faca cateva precizari importante, fapt ce genereaza o instabilitate operationala si investitionala fara precedent in randul operatorilor de transport interjudeteni. De exemplu, nu se mentioneaza data la care va fi organizata sedinta de atribuire si nici modul de acordare a punctajelor. Totodata nu se stie ce se intampla cu atribuirea traseelor judetene si care vor fi conditile de organizare a licitatiei”, se mai arata in comunicat.

MTI tolereaza haosul creat in transportul de persoane. Consiliile judetene isi fac de cap

“Ministerul Transporturilor nu a luat nici o masura la nivel guvernamental pentru rezolvarea haosului creat in transportul de pasageri de aplicarea abuziva si incoerenta a prevederilor Reg. CE 1370 . Consiliile judetene isi fac de cap distrugand transportul legal de pasageri,  prin incurajarea firmelor de casa, modificand in interesul acestora grafice de circulatie, programe de transport, organizand licitatii si atribuiri ilegale prin incalcarea legii 51 si regulamentului european 1370. Se pare ca Ministerul Transporturilor nu intelege nici macar in 2012 ca transportul contra-cost la nivel national, atat cel judetean cat si cel interjudetean, trebuie gestionat de o singura autoritate, definita clar in Legea 51, iar consiliile locale si judetene nu au atributii decat in ceea ce priveste transportul definit ca de utilitate publica ce poate primi compensatii in baza Regulamentului”, mai sustin cei de la FTE.

Masuri propuse

Federatia Transportatorilor Europa solicita Ministerului Transporturilor aplicarea urgenta a urmatoarelor masuri:

* Demiterea urgenta a sefilor DGTR si AMTB, coroborat cu organizarea unui examen serios pentru ocuparea acestor posturi ce trebuie sa revina unor adevarati profesionisti ce nu tin cont de interesele personale ci doar de cele generale.

* Modificarea in regim de urgenta a HG nr. 69, OG nr. 27 si Ordinului 980, pentru corectarea haosului legislativ creat.

* Inlaturarea din ISCTR a tuturor celor ce se afla in conflict de interese cu functia ocupata sau desfintarea acestui inspectorat ce nu provoaca decat pagube economiei incurajand evaziunea fiscala si concurenta neloiala.

* Aplicarea urgenta a prevederilor Legii 51 si a regulamentului CE 1370.

* Anuntarea in regim de urgenta a datei la care se va desfasura atribuirea traseelor ce fac parte din programele de transport contracost de pasageri in trafic judetean si interjudetean precum si a elementelor suplimentare ce tin de participarea la atribuire.

* Abrogarea urgenta in Parlament a OG nr. 8/2011.

* Achitarea urgenta a datoriilor pe care MTI le inregistreaza fata de operatorii de transport pasageri pentru transportul persoanelor din categoriile defavorizate si schimbarea urgenta a modalitatii de acordare a facilitatilor la transport prin eliminarea transportatorului din acest sistem complicat si incoerent. (M.S.)

Imagine: Valentin DESPA

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.