Hagiu, FORT: Carburantii “pun pe butuci” transporturile si economia

Romania este tara cu cel mai scazut tarif/km din Uniunea Europeana la transportul de marfa, iar preturile aferente serviciilor de transport nu pot creste coroborat cu cele ale carburantilor, din cauza nevoii disperate de numerar pentru alimentarile cu carburantii, precizeaza Augustin Hagiu, liderul  Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT), intr-un comunicat remis redactiei, pe care il redam integral.

“Transportatorii romani prefera sa lase si 30% din tarif, numai pentru a primi plata aferenta transportului realizat inainte de plecarea in cursa. In comparatie cu tarifele europene practicate pentru transporturi de marfuri in Europa, unde tariful/km la marfurile generale este de peste 1 euro/km, in tara noastra se practica tarife si de 0,6 euro/km.

Intretinerea flotei, logistica, managementul si dezvoltarea sunt pe ultimul loc in preocuparea transportatorilor romani, acestia ducand o batalie dura cu tarifele din ce in ce mai mari la carburanti, precum si cu finantarea activitatilor curente. In ritmul acesta, peste jumatate din flota romaneasca de transport marfa a disparut in ultimii 2 ani, fie prin faliment, fie prin relocare in alte state din Uniunea Europeana.

In 2007, carburantii reprezentau 45% din tariful practicat/km, iar in momentul de fata, acest procent a crescut la 75%.  Daca in anul 2007 motorina se vindea in Romania cu 3,6 RON/litru, in conditiile in care costul cu motorina/km era de 1,25 RON iar tariful practicat era de 2,6 RON/km, astazi motorina se vinde cu 6 RON, iar costul/km este de 2,1 RON, in conditiile in care pretul practicat este acelasi.

In cazul in care preturile carburantilor vor continua sa creasca in acelasi ritm, transportatorii autohtoni vor disparea, iar preturile serviciilor de transport vor exploda, influentand in mod real produsele si serviciile la consumatorul final”, arata presedintele FORT.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.