HIAROM – La ridicat de masini

Intr-o lume in care aproape fiecare afacere incepe sa dea inapoi din cauza situatiei economice precare la nivel mondial, am gasit un domeniu unde nu se bate pasul pe loc: ridicarea de autoturisme parcate neregulamentar. Hiarom este unul dintre cei mai importanti furnizori de echipamente in domeniu si unic importator Hiab in Romania.

Atunci cand s-a observat ca aceasta ramura este una care se misca (si inca bine), multi au fugit in Germania sa-si procure masini echipate cu macarale capabile sa execute operatiuni de ridicare autovehicule. Cei mai chibzuiti au luat in calcul achizitionarea unui asemenea echipament din tara, solutia fiind convenabila financiar, in conditiile in care macaraua este personalizata in functie de nevoile clientului autohton, si nu in functie de o piata ce are cu totul alt specific. Aici intervine Hiarom, unic importator Hiab in Romania.

Solutii personalizate

Hiarom pune la dispozitia clientilor sai trei tipuri de macarale destinate ridicarilor de autoturisme, astfel incat fiecare poate alege exact tipul de macara care i se potriveste. În oferta importatorului Hiab, se regasesc macarale de 12, 14 si 16 tm, primele fiind dedicate autoturismelor, dar si vehiculelor de teren, cu conditia ca ridicarea sa se faca de foarte aproape. În cazul celei de-a doua categorii (14 tm), se pot ridica fara probleme autoturisme, vehicule de teren, dar si vanuri (in functie de incarcatura). Pentru a le putea ridica si pe acestea din urma, indiferent de incarcatura lor, se recomanda varianta de 16 tm, aceasta versiune fiind dedicata strict vehiculelor de teren si vanurilor.

Avantajele Hiab

Fara discutie, flexibilitatea este atuul Hiab, putand sa ofere clientului exact ceea ce are nevoie, pentru aplicatia pe care doreste s-o intreprinda – configuratia, capacitatea si lungimea de brat de care are nevoie. Macaralele pe care le ofera Hiarom beneficiaza de un sistem electronic de protectie, performant, care, in momentul cand se depaseste sarcina pe care o suporta cilindrul din brat, blocheaza non-violent miscarea, prevenind balansarea acesteia si conferind siguranta. Acest sistem este controlat de un calculator, precizia fiind astfel asigurata. În general, pentru aceste macarale, se prefera sasiurile cuprinse intre 12 si 5 tone. De regula, se achizitioneaza macaralele medii, de 14 tm, dar, pe langa acestea, aproape fiecare parc de asemenea masini detine si o macara de 12 sau 16 tm. Lungimea de brat este in medie de 7,5 – 8 m, putandu-se monta si brate ce pot ajunge la 10 m, dar acestea nu sunt la fel de practice. Macaralele se monteaza pe suprastructuri bine finisate si, totodata, rezistente. Tabla cu care suprastructurile sunt acoperite este din aluminiu striat, pentru ca modelul din otel capata un aspect neplacut in timp. Traversele montate sub podeaua platformei sunt foarte rezistente, iar pentru a da rigiditate ansamblului, in locurile unde nu sunt traverse, a fost utilizat un material numit Tego, care previne indoirea podelei si elimina zgomotele produse de vibratii. Majoritatea clientilor opteaza pentru aceasta constructie, in conditiile in care nu au de suferit performantele, rezistenta si nici aspectul vizual. Un alt avantaj major al solutiei oferite de HIAB il reprezinta inaltimea totala redusa atunci cand se transporta masini de teren sau vanuri. Configuratia macaralei si a suprastructurii este aleasa in asa fel incat elimina pericolul agatarii cablurilor de tensiune (o problema des intalnita in orase). La aceste autospeciale, se pot monta si rampe, troliu, precum si o furca speciala pentru tractarea unei a doua masini in spate, insa, in urma discutiilor cu soferii care manevreaza zi de zi aceste autovehicule, s-a ajuns la concluzia ca nu este nevoie decat foarte rar de aceste accesorii, in cazul aplicatiilor speciale, investitia fiind cu greu amortizata. În putine cuvinte, ce se cere de la aceste auto-specializate, se poate rezuma astfel: siguranta crescuta, viteza de lucru mare si fiabilitate ridicata – caracteristici oferite de HIAB. Feed-backul primit din piata este unul bun, asa ca nu ne mai ramane de zis decat „mare grija unde parcati“. Acum… „au cu ce“!

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.