HOLLEMAN Accent pe diversificare

1_piese-silcotubEvolutia continua a pietei si a oportunitatilor privind transportul agabaritic au generat la nivelul grupului Holleman o strategie care se bazeaza atat pe diversificarea pietelor abordate cat si a ramurilor economice de desfasurare a activitatii.

Holleman este astazi prezent cu filiale in Bulgaria, Ucraina, Serbia, Ungaria si Moldova, iar Holleman Project Cargo, divizia de transport agabaritic a grupului, realizeaza transport intracomunitar, in special pentru acoperirea oportunitatilor pe care le ofera constructia de eoliene. Abordarea mai multor piete este cu atat mai importanta cu cat, in Romania, proiectele pe segmentul de eoliene se afla pe o panta descendenta. „Anul acesta am avut maximum 10 eoliene pe piata autohtona, motiv pentru care am decis ca o parte din flota dedicata acestui segment sa o transferam spre Germania, unde facem transport intracomunitar catre Austria sau Olanda. Derulam, in paralel, proiecte in tarile vecine – Ucraina, Bulgaria, Serbia sau Ungaria, unde, de asemenea, avem flote proprii”, a afirmat Cornel Cremeriuc, director comercial Holleman Project Cargo. El a precizat ca, in ciuda problemelor generate de situatia tensionata cu Rusia, piata ucraineana „merge” in continuare, chiar daca la un nivel mai redus. Exista proiecte, care nu au fost deocamdata demarate, dar directorul comercial al Holleman Project Cargo si a exprimat optimismul in acest sens. Cu interes este privita si piata din Kazahstan, care poate oferi oportunitati interesante pentru transportul agabaritic. „Studiem piata din Kazahstan, am ofertat si am facut analize de traseu. Vizam, in primul rand, eolienele, dar, odata ce vom avea o filiala locala, vom fi deschisi la toate cerintele pietei. Intr-o prima etapa, avem mare incredere in eoliene, mai ales ca exista si sustinere publica din partea Guvernului kazah”, a mentionat Cornel Cremeriuc.

Calitate versus pret

In Romania, pretul dicteaza inca pe piata autohtona de transport agabaritic, dupa ce criza economica a asezat calitatea serviciilor pe un loc secund. „Chiar in conditiile in care calitatea conteaza, ea cantareste mai putin decat in perioada 2008-2009, spre exemplu. Pretul dicteaza. Cu toate ca vorbim de transportul unor echipamente scumpe, cum este cazul eolienelor, clientii nu-si mai iau masuri de siguranta. Ei ar trebui sa fie preocupati de modul in care se desfasoara cursa contractata, sa se intereseze cu privire la existenta escortei din partea firmei, a politiei, a autorizatiilor…”, a apreciat directorul comercial al Holleman Project Cargo, aratand ca exista probleme importante privind modul in care se stabilesc tarifele pentru autorizatii in Romania, la care se adauga presiunea pe care o genereaza concurenta neloiala exercitata de firmele care decid sa faca transport fara autorizatii. „Ar fi foarte bine daca, la incarcare, s-ar verifica autorizatia, asa cum se face in Germania, tinand cont de impactul semnificativ al concurentei neloiale. Totodata, o mare problema o reprezinta pretul autorizatiei pentru Romania. In state precum Germania, Austria, Franta, Olanda sau Belgia, vorbim despre tarife fixe pentru autorizare, cu conditia sa declari exact tonajul inca de la inceput. In Romania, orice tona conteaza, platindu-se intr un an mai mult decat in 10 intr-o tara vestica”, a explicat Cornel Cremeriuc.

Mirajul comunitatii

In transportul agabaritic, soferul este un element extrem de important, care poate face diferenta in cazul unor situatii deosebite intalnite pe traseu. Ca si in transportul de marfuri generale, si in ramura agabaritica, soferii au migrat catre munca in comunitate, iar incepand de anul trecut fluctuatia a crescut, in ciuda salariilor consistente oferite si in tara. „Oferim toti banii ca drepturi salariale, la alb, iar din momentul accentuarii fluctuatiei de soferi, la angajare apelam la o serie de teste, atat practice si teoretice, care, ulterior, se reflecta in eficienta, consum etc. Cu toate acestea, accentuarea migratiei soferilor ridica probleme”, a mai aratat directorul comercial al Holleman Project Cargo. Cornel Cremeriuc este insa optimist cu privire la evolutia pietei internationale in acest an. „Chiar daca primele luni ale acestui an au fost ceva mai slabe fata de perioada similara a anului trecut, din cauza proiectelor care au inceput mai tarziu, cum este cazul celor din Germania, sperantele legate de acestea pentru 2015 sunt ridicate. Iar planurile de dezvoltare ale companiei nu au stagnat, ba chiar avanseaza.”

Holleman Agro

Pentru a diversifica domeniul de activitate si a se dezvolta, in 2014, compania a deschis o noua divizie, Holleman Agro, avand ca obiect de activitate transportul, achizitia si comercializarea cerealelor. „Chiar daca piata cerealelor a fost afectata de seceta si in materie de comercializare se simte acest lucru, in ceea ce priveste strict transportul de cereale pentru terti, lucrurile s-au miscat foarte bine”, a spus Cornel Cremeriuc. Pentru a demara activitatea in acest domeniu, Holleman Agro a achizitionat 9 vehicule dedicate, cu bene speciale pentru transportul de cereale vrac. Grupul Holleman are in componenta diviziile Project Cargo, Inter Trans Logistics, Heavy Lift, Service Camioane si Agro. „Chiar daca este vorba de firme ce lucreaza independent, in fata unui proiect serios, Holleman poate oferi o solutie completa, ceea ce poate reprezenta un avantaj major fata de concurenta”, a concluzionat directorul comercial al Holleman Project Cargo.

Flota Holleman

Holleman dispune de o flota de aproximativ 100 de unitati, localizata in Ucraina (14 camioane + trailere, dintre care unul este modular, cu 12 axe), in Bulgaria (11 camioane si un semitrailer de 10 axe), in Serbia (8 camioane si un semitrailer de 10 axe) si in Romania (60 de vehicule).

Proiecte recente

Chiar daca majoritatea transporturilor efectuate de Holleman sunt deosebite, prin natura lor, in ultima vreme, compania a iesit din nou in prim plan. Unul dintre cele mai recente transporturi agabaritice spectaculoase a fost realizat de Holleman pentru Silcotub. „A fost vorba de doua piese, niste cuptoare mai exact, ce au trebuit sa ajunga din Constanta la Calarasi. Latimea lor era de 7,5 m, cat doua benzi de circulatie, iar inaltimea si lungimea erau de 4, respectiv 9 m. Au fost transportate ambele piese in acelasi timp, cu escorta din partea Holleman si a Politiei”, a precizat Cornel Cremeriuc. Un alt transport, de data aceasta catre Croatia, a pus la incercare echipa Holleman. „Un client ne-a contractat pentru a ii demonta si transporta catre Croatia un ponton modular. Era vorba de o firma ce activa in domeniul constructiilor iar respectivul ponton se afla montat in Constanta. A fost ceva mai dificil sa il desfacem, chiar daca era vorba de un ponton modular, dar, intr-un final, acesta a fost incarcat pe trei vehicule agabaritice si doua camioane normale si transportat catre Croatia. Toata operatiunea a durat 9 zile, din care 5 zile alocate demontarii si 4 zile transportului.”

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.