Industria auto, motorul creşterii economice în Europa Centrală şi de Est

Cu peste 3,5 milioane de vehicule produse anul trecut în Europa emergentă, industria auto este o parte extrem de importantă a bazei industriale din regiune. Sectorul implică 575.000 de angajati şi contribuie cu aproape 10% la PIB-ul ECE, potrivit participantilor la un seminar organizat recent de Ambasada Marii Britanii la  Budapesta.

Forumul a fost dedicat industriei auto şi aeronautice şi a reunit peste 100 de companii.

Iniţiativa face parte dintr-un program extins de promovare a potenţialului de afaceri din Europa Centrală şi de Est şi a companiilor britanice în regiunea ECE, pe care Anglia o consideră ca având cel mai mare potenţial de dezvoltare în următorii 5 ani, se arată în comunicatul remis redacţiei.

Iată evoluţia producţiei de automobile în ultimii 13 ani:

  • Cehia: 1.132.931 unităţi în 2013, faţă de 4555.492 în 2000
  • Slovacia: 975.000 în 2013, faţă de 181.783 în 2000
  • Polonia: 583.258 în 2013, faţă de 504.972 în 2000
  • România: 410.997 în 2013, faţă de 78.165 în 2000
  • Ungaria: 222.400 în 2013, faţă de 137.398 în 2000
  • Austria: 171.220 în 2013, faţă de 141.026 în 2000
  • Slovenia: 93.734 în 2013 (în scădere), faţă de 122.949 în 2000.

Producţie de vehicule pe cap de locuitor

La capitolul producţie de vehicule pe cap de locuitor, cel mai bine stă Slovacia, cu 167 de maşini fabricate în 2013, fiind urmată de:

– Republica Cehă, cu 112 maşini

– Slovenia, cu 64 de maşini

– Ungaria, cu 22 de maşini

– Polonia şi Austria, cu câte 17 maşini

– România, cu 16 maşini.

Număr de angajaţi

La numărul angajaţilor în industria auto, Slovenia conduce cu 149.000, fiind urmată de:

– Cehia, cu 140.000 angajaţi

– România, cu 117.000 angajaţi

– Ungaria, cu 65.000 de angajaţi

– Slovacia, cu 51.000 de angajaţi

– Austria, cu 29.000 de angajaţi

– Slovenia, cu 13.000 de angajaţi

– Bulgaria, cu 10.000 de angajaţi.

Uzine de asamblare şi de producţie motoare

Bulgaria şi Slovenia au numai câte o uzină de asamblare de automobile şi de producţie de motoare, Croaţia are două asemenea uzine, Slovacia şi România au câte 3 uzine, Ungaria are 5, Austria are 6, iar cel mai bine stau Republica Cehă şi Polonia, cu 14, respectiv 11 uzine de asamblare şi de producţie de motoare.

Pentru detalii, clic pe Infografic UKTI.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.