Înmatriculările Dacia în UE, mai mici cu 6,8% în octombrie

Numărul autoturismelor Dacia înmatriculate în statele din Uniunea Europeană (UE) a scăzut cu 6,8% în octombrie, la circa 21.100 de unităţi, însă Dacia şi-a păstrat cota de piaţă în spaţiul comunitar – de 2,2%, neschimbată faţă de aceeaşi lună a anului anterior –,  în contextul unui declin de 4,8% al pieţei europene, la circa 959.400 de unităţi. Este a 13-a lună consecutiv când se înregistrează scăderi la înmatriculările autoturismelor noi în UE, arată datele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). La 10 luni însă, înmatriculările sub brandul Dacia au scăzut cu doar 3,1%, la 196.264 unităţi, în timp ce piaţa UE s-a contractat cu 7,3%, la 10,33 milioane de unităţi.

Grupul Renault, care deţine Dacia, a înregistrat o scădere de 21,6%, la 84.783 unităţi. Însă pentru înmatriculările sub brandul Renault, declinul a fost şi mai puternic, de 25,5%, la 63.690 autoturisme.

Volkswagen, lider în UE după vânzări, a crescut cu 1,6%, la 244.595 unităţi. Grupul german controlează aproximativ un sfert din piaţa autoturismelor noi din UE, arată datele ACEA.

Producătorul francez PSA Peugeot Citroen a înregistrat o scădere de 5,1%, la 118.143 unităţi.

Marii constructori americani GM şi Ford au avut, de asemenea, o evoluţie negativă în octombrie: GM a coborât cu 14,3%, la 68.481 unităţi, iar Ford cu 8,3%, la 72.330 unităţi.

În primele 10 luni ale anului, înmatriculările maşinilor Dacia au scăzut cu 3,1%, la 196.264 unităţi, în timp ce piaţa UE s-a contractat cu 7,3%, la 10,33 milioane de unităţi.

Declinul este de peste două ori mai lent ca piaţa, lucru ce a ajutat Dacia să-şi majoreze uşor cota de piaţă la nivelul UE, de la 1,8% în ianuarie-octombrie anul trecut la 1,9% în primele zece luni din acest an.

Statisticile ACEA vizează pieţele auto din 28 de state europene – 25 din UE (fără Cipru şi Malta) şi trei state EFTA – Islanda, Norvegia şi Elveţia. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.