Numărul înmatriculărilor de vehicule noi a continuat să scadă pentru a treia lună consecutiv, în martie fiind consemnate numai 5.079 de unităţi, cu 26,08% mai puţine faţă de aceeaşi perioadă din 2012, arată statistica Direcţiei Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), publicată marţi.
Din totalul înmatriculărilor noi, cifre pozitive sunt consemnate la motociclete şi mopeduri (115 unităţi, +30,68%), semiremorci (160 unităţi, +8,84%) şi al vehiculelor comerciale până la 3,5 tone (autoutilitare) – LCV (716 unităţi, +0,70%).
La autoturismelor noi, în martie acestea au fost în scădere cu 32,19%, până la 3.324 unităţi.
Cea mai vândută marcă auto a continuat să fie, în martie, Dacia, cu 941 de unităţi (în scădere cu 18,81% faţă de martie 2012), urmată de Volkswagen – cu 391 unităţi (-34,62%), Skoda – 307 unităţi (-26,73%) şi Hyundai – 207 unităţi (+8,38%).
Cele mai rare mărci înmatriculate în martie 2013 au fost JEEP (6 exemplare), Alfa Romeo, Jaguar, Lancia şi Subaru (câte două unităţi), respectiv Bentley, Daewoo şi Infiniti (câte o unitate).
La sfârşitul anului trecut, parcul auto naţional era de 4.485.148 unităţi, din care 31,6% aparţinea mărcii Dacia, urmată de mărcile germane Volkswagen şi Opel, potrivit datelor oficiale ale DRPCIV.
Practic, în intervalul 2008-2012, s-a înregistrat o creştere de 27% a parcului auto din România, media anuală fiind de 6%.
Din totalul consemnat, mai mult de jumătate dintre maşini (55%) erau mai vechi de 10 ani, în paralel observându-se un proces de învechire continuă a parcului auto (de la 10 la 12 ani). Oraşul cu cele mai multe maşini mai vechi de 10 ani în parcul auto este Bucureşti, cu peste 400.000 de unităţi. (M.S.)