Investiția în modernizarea flotei auto. Despre optimizarea costurilor și pregătirea șoferilor

Înnoirea parcului auto este o decizie strategică pentru o companie de transport și reprezintă o investiție care pe termen lung se concretizează în reduceri de cheltuieli și implicit în dezvoltarea afacerii.  Este însă esențial ca atunci când faceți acest pas să vă asigurați că șoferii sunt pregătiți pentru trecerea de la un camion vechi la unul Euro 6. Fără o pregătire prealabilă, există riscul ca mașinile să nu fie exploatate la capacitate maximă, iar compania să înregistreze în continuare pierderi.

 În aceste condiții, ideal este să acceptați oferta dealer-ilor de a beneficia de training pentru personalul dvs, care de obicei vine „la pachet” cu mașina. Cu această ocazie, sunt explicate noile funcționalități ale vehicului, ce elemente și dotări are în comparație cu clasele inferioare și este expus modul optim în care ar trebui exploatat. O astfel de sesiune durează aproximativ trei ore pentru un șofer.

Companiile care ignoră utilitatea unui astfel de training riscă să constate, după câteva luni de la achiziția noilor vehicule, că lipsesc rezultatele investiției, că vehiculul Euro 6 a consumat, de pildă,  32 – 34 de litri/ 100 de km, față de 25 – 26 de litri cât se așteptau.

O soluție complementară la sesiunile de training pentru vehicule noi o reprezintă sistemele capabile să analizeze stilul de condus al șoferilor.

„Astăzi, optimizarea costurilor este centrul de greutate al oricărui business plan realist. Creșterea numărului transportatorilor nemulțumiți că banii se duc pe apa sâmbetei din cauza erorilor de exploatare a vehiculelor a avut ca efect creșterea cererii de  tehnologii inovatoare, care livrează în cele din urmă un stil de condus mai bun”, a spus Levente Gall, director de vânzări al WebEye Romania.

DrivingStyle, soluția telematică furnizată de WebEye, permite monitorizarea comportamentului șoferilor și evaluarea, de către angajator, a stilului de condus. Astfel, managerii știu cu precizie cine exploatează vehiculul în mod optim și cine nu, având posibilitatea să intervină pentru corectarea eventualelor probleme. DrivingStyle furnizează informații  complexe: cât de corect este utilizată frâna, cât de agresiv se accelerează, cât de bine este utilizat sistemul auxiliar de frânare sau dacă motorul este turat prea mult.

Investiția în această funcție dă rezultate pe termen mediu și lung, contribuind la eliminarea surselor de pierderi pentru companie  – service, întreținere, combustibil – și la profesionalizarea șoferilor.

„Când au apărut primele sisteme telematice care monitorizează și evaluează stilul de condus al șoferilor, piața a răspuns cu reticență. Transportatorilor le-a trebuit timp ca să înțeleagă beneficiile și să-și dea seama că investiția face toți banii. Rezultatul implementării DrivingStyle este, dacă vreți, similar cu cel al trainingurilor pentru șoferi atunci când trec de la o mașină veche la una nouă. Revin aici și spun că dealerii au un rol esențial în educarea clienților lor, în sensul că trebuie să le explice că pregătirea corespunzătoare a șoferilor este extrem de benefică pentru companie. Concret, fără pregătire se ajunge la pierderi de câteva sute de euro/ lună/ mașină, ceea ce poate fi devastator pentru o companie, indiferent de mărimea flotei”, a mai spus Levente Gall. 

Despre WebEye

Compania specializată în dezvoltarea de soluții telematice pentru transportatori este prezentă în 12 țări: Ungaria, România, Portugalia, Germania, Croația, Cehia, Slovacia, Polonia, Bulgaria, Slovenia, Serbia și Rusia și are peste 300 de angajați. Compania are în prezent peste 40.000 de abonați activi.

Dintre clienții WebEye România amintim: Filip, Luar, International Transporte Popovici, Transcom,  Fornetti Romania, PanKarpathia, Galassini Romania, Viator&Vektor, Rodbun, Havi Logistics, Smithfield. Printre clienții WebEye International se numără companiile: Spar, Schwarzmuller, Metro, Linde, Tesco, Sara Lee, British American Tobacco, Holcim, MF Cargo, Revesz Group, Waberer’s Szemerey, BHS Trans, Gebruder Weiss, DHL.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.