Update! Ministrul Rus, despre românii care muncesc în străinătate: Copiii li se fac golani acasă şi nevasta – curvă

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat aseară, la Digi 24, că majoritatea românilor care muncesc în străinătate au un salariu de 1.500 euro, şi din aceşti bani, „copiii se fac golani acasă şi nevastă-sa curvă”.

“România are 3 milioane de oameni să zicem, din forţa activă, în acest moment în Occident. Dintre care vreun milion sunt fierari betonişti, fierari şi aşa mai departe. Lucrează în construcţii, autostrăzi prin Europa. Au poate 1.500 de euro salariu. O spun foarte direct: de banii ăştia copiii se fac golani acasă şi nevastă-sa curvă. De 700 de euro vin acasă jumătate”, a declarat Ioan Rus la emisiunea Jurnalul de Seară Digi 24.

UPDATE ora 16.25: Rus şi-a dat demisia. Anunţul a fost făcut de premierul Victor Ponta pe Facebook, la ora 16.20. Noul ministru va fi propus săptămâna viitoare.

PNL: Demisia!

Purtătorul de cuvânt al PNL Diaspora, Ovidiu Raeţchi, i-a cerut astăzi lui Rus demisia urgentă din funcţie şi scuze publice.

“Cea mai recentă declaraţie a ministrului Ioan Rus despre românii din străinătate este halucinantă şi revoltătoare. Fără discuţii, Ioan Rus trebuie să demisioneze urgent din funcţia publică pe o deţine şi să îşi ceară scuze publice pentru afirmaţia stupefiantă pe care a făcut-o. Incapabil să îşi vadă de treabă şi să construiască autostrăzi, încearcă să îşi ascundă incompetenţa şi îi jigneşte pe românii din Diaspora”, a precizat Ovidiu Raeţchi, potrivit realitatea.net.

PMP: Demisia de dezonoare!

“În urma declaraţiei că nevestele românilor din diaspora sunt „curve”, Ioan Rus trebuie să demisioneze imediat.Este inacceptabil ca un ministru din guvernul României să le facă „curve” pe soţiile cetăţenilor români care lucrează în diaspora, goniţi de neputinţa autorităţilor de a construi climatul necesat dezvoltaţii economice a ţării.Ioan Rus a dat dovadă de o nesimţire crasă, de grobianism, mitocănie, mârlănie, cum nu ne-am fi aşteptat nici de la oameni fără educaţia şi studiile lui Ioan Rus.În primul rând că nu are de unde să ştie Ioan Rus ca aceasta este situaţia reală.

Şi Tariceanu a declarat că românii din diaspora sunt dispuşi să-şi vândă votul „pe un mic şi o bere”. Toate aceste declaraţii sunt reflexul urii pe care o nutresc autorităţile din România, împotriva românilor din diaspora, care le-au stricat socotelile la alegerile prezidenţiale.

Din acest motiv nu se legiferează votul prin corespondenţă şi li se acordă românilor din diaspora doar 6 locuri în parlament.

Suntem convinşi că românii plecaţi în băjenie vor lua act de aceste declaraţii, şi le vor sancţiona aşa cum merită, inclusiv la alegerile viitoare.

Şi dacă nu pot direct, atunci prin influenţarea familiilor şi prietenilor rămaşi în ţară.

Demisia de dezonoare a lui Ioan Rus ar fi o palidă scuză pentru românii cărora le-a făcut soțiile curve!”.

FADERE: Demisia!

La rândul său, Daniel Tecu, președintele Federației asociațiilor de români din Europa – FADERE – îi cere demisia lui Ioan Rus. Redăm comunicatul remis redacţiei:

„Declarațiile lui Ioan Rus sunt discriminatorii și jignesc milioanele de români care, din cauza proastei administrări a țării, au ales să lucreze pentru un timp în străinătate. Este clar că domnul ministru nu cunoaște situația românilor din afară granițelor și nici nu se simte responsabil pentru plecarea lor.

Considerăm că declarațiile ministrului sunt iresponsabile și continuă linia pe care Guvernul Ponta a avut-o față de românii din diapora: a împiedicat votul în noiembrie 2014 și în  cei 3 ani de guvernare nu a făcut nimic pentru românii din diaspora.

Probabil că ministrul Rus a tras aceste concluzii greșite dat fiind faptul că șeful lui pe linie de partid și guvernamentală a lucrat el însuși în străinătate.

Se vede clar că o parte din politicieni nu a înțeles nimic din puterea românilor din diaspora. Ei sunt cei care au trimis în jur de 35 miliarde de euro în ultimii 7 ani și au influențat votul la alegerile prezidențiale”. 

Rus se disculpă: Intențiile mele au fost de a semnala o situație gravă cu care se confruntă multe familii de români

Într-un comunicat remis redacţiei, Ioan Rus se disculpă neconvingător:

“Îmi cer scuze dacă prin formularea aleasă am jignit pe cineva, dar intențiile mele au fost de a semnala o situație gravă cu care se confruntă multe familii de români, fără să-i jignesc, ci chiar compătimindu-i.

Am facut referire la destrămarea familiilor și la copiii lăsați în grija bunicilor ori a altor rude, ca urmare a faptului că părinții lor au plecat să muncească în alte țări în speranța de a-și construi un trai mai bun.

Nu am dorit să aduc în niciun fel atingere demnității vreunei persoane prin acele declarații, ci doar să atrag atenția asupra prețului mare pe care-l plătesc mii de români care au ales să plece să muncească în străinătate.

Am dorit, totodată, să le transmit celor plecați departe de casă că, în viitorul apropiat, mulți dintre aceștia și-ar putea găsi un loc de muncă în țară, pentru că România va avea nevoie de forță de muncă, de specialiști în domeniul construcțiilor, odată ce vor fi demarate proiectele de infrastructură prevazute de Master Planul General de Transport”.

De vină e Master Planul de Transport

În 25 februarie a.c., când Guvernul a aprobat memorandumul privind Master Planul de Transport. Atunci, ministrului Ioan Rus l-a asigurat pe premierul Victor Ponta că românii vor reveni în țară să lucreze așa cum au făcut un milion de portughezi în 2000.

„La discuţiile pe care le-am avut cu un grup mare de companii, unul dintre conducătorii acelei companii, după ce i-am arătat Master Planul, mi-a explicat următorul lucru: «Domnule ministru, în urmă cu 12-13 ani lucram în Portugalia. Şi portughezii erau, vreun milion jumate-două milioane, la căpşuni sau ca fierar-betonişti în toată Europa. În momentul în care au început (lucrările – n.r.), s-au întors acasă un milion de portughezi din forţa activă de muncă»”, a relatat Ioan Rus.

Ministrul a apreciat că românii vor veni în ţară pentru un salariu mai mare sau în „condiţii rezonabile”.

Finanţarea europeană, în aer

Precizăm însă că proiectul investițiilor din infrastructura rutieră, aeriană, navală și feroviară ce vor fi finanțate cu 48 de milarde de euro din fonduri europene în exercițiul bugetar 2014-2020 – Master Planul General în Transporturi – nu a primit nici până în prezent avizul Comisiei Europene, după ultimele corecţii cerute de la Bruxelles la începutul anului.

În 23 septembrie 2014, experţii europeni le-au recomandat reprezentanţilor Ministerului Transporturilor să mai opereze îmbunătăţiri în proiect, plus revizuirea costurilor estimative şi „acordarea unei atenții sporite proiectelor care închid coridoarele europene de transport în actuala perioadă de programare”.

Printre acestea s-a numărat şi tronsonul de autostradă Sibiu-Piteşti din Coridorul IV Paneuropean, pe care însă Ioan Rus a decis că trebuie construit ca drum expres “într-o primă fază”, potrivit proiectului Master Planului, lansat în dezbatere publică o săptămână mai târziu, la 1 octombrie.

După criticile acerbe ale transportatorilor, Rus a admis – e drept, cu greu, el declarând la uzina Dacia de la Piteşti: “Coridoarele europene reprezintă interesul CE” – ca porţiunea Sibiu-Piteşti să fie construită ca autostradă.

Aproape 2 ani de întârziere

Master Planul General în Transport a fost definitivat în 13 ianuarie a.c. de specialiștii Ministerului Transporturilor, cu un an și jumătate întârziere. Proiectul a fost prezentat public de ministrul Rus, în prezenţa premierului Victor Ponta, cei doi asigurând că “în două săptămâni va fi dezbătut în comisiile de specialitate ale Parlamentului, apoi va fi trimis la Comisia Europeană pentru aviz şi va intra în Parlament pentru aprobarea prin lege.

Însă abia peste o lună, în 10 februarie, a intrat în dezbatere la comisiile de specialitate ale Parlamentului. După aceea au venit noile corecţii impuse de Comisia europeană, iar de atunci ministrul Rus tot nu reuşeşte să convingă experţii europeni că planurile sale de investiţii sunt bune.

Între timp, se împliesc 2 ani de când Ministerul Transporturilor ar fi trebuit să prezinte Comisiei Europene proiectul Master Planului, pentru a beneficia de finanţarea europeană din exerciţiul financiar 2014 – 2020.

În prelungire

Dar cum România este singura ţară din UE cu rată de absorbţie sub 60% și cu 20% sub media înregistrată la nivelul Uniunii, Guvernul Ponta nu are nicio grabă, deoarece i s-a acordat o păsuire de un an din exerciţiul financiar precedent (2007 – 2013).

Ministerul Transporturilor reuşise la finele lui 2014 să absoarbă 58,55% din fondurile europene aferente periadei 2007-2013.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.