Ipocrizia ASF dezinformează opinia publică

rca“Ipocrizia ASF dezinformează opinia publică: Autoritatea spune că prima medie RCA pentru transportatori a crescut cu 52,7%, la un nivel de 3.000 de lei, deși companiile de transport rutier plătesc pe un RCA 20.000 de lei, aproape triplu față de anul trecut”, se arată în comunicatul remis redacției, pe care îl redăm integral:

“Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, ARTRI, APTE 2002, COTAR, APULUM – atrag atenția asupra ipocriziei Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) și a dezinformării grosolane a opiniei publice, după ce instituția a transmis un comunicat prin care arată că majorarea primei medii RCA pentru transportatori se află în marja plafonului de 50% convenit prin Protocolul din decembrie 2015.

Încă de anul trecut, când asociațiile transportatorilor rutieri au prezentat ASF exemple clare în care se arată că tarifele RCA au crescut între 150% și 300%, ASF le-a ignorat cu bună știință, găsind întotdeauna motive ca să nu fie de acord cu acestea.

Acum, ASF publică ”o ciorbă” de date, în care ia în calcul toate tipurile de vehicule, de la autoutilitare de până la 3,5 tone la autocamioane de peste 16 tone până la vehicule de transport persoane cu până la 18 locuri sau autocare cu peste 40 de locuri, oferind opiniei publice o medie aritmetică care nu are nimic de a face cu realitatea.

Datele ASF arată că prima medie RCA pentru transportatori a crescut cu 52,7% la 3.000 de lei, deși companiile de transport rutier plătesc pe un RCA 20.000 de lei, aproape triplu față de anul trecut.

Totodată, ASF spune că frecvența daunei este de 15% în cazul capetelor tractor și că dauna medie este de 18.560 lei. Astfel, la fiecare 6,3 prime de 20.000 de lei, asigurătorii încasează 126.000 de lei și plătesc 18.560 lei, restul de peste 107.000 lei rămânând în buzunarul ASF și al asigurătorilor.

Reamintim faptul că ASF reglementează trei piețe financiare importante – asigurări, pensii private și de capital, toate trei totalizând peste 11 miliarde de euro (peste 7% din PIB-ul României), iar incapacitatea acestei instituții de a realiza o analiză clară și complexă a datelor din piața RCA, astfel încât să vină cu soluții pentru rezolvarea crizei actuale, este cu atât mai gravă. În schimb, reprezentanții ASF se folosesc de artificii de comunicare doar pentru a dezinforma grosolan opinia publică.

În acest sens, patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, ARTRI, APTE 2002, COTAR, APULUM – s-au întâlnit pe 19 iulie 2016 și au transmis două solicitări, una către ASF, prin care au solicitat raportul integral realizat de compania de consultanță Milliman și una către prim-ministrul Dacian Cioloș, pentru stabilirea unei întâlniri urgente până săptămâna viitoare, pentru a discuta reducerea imediată a tarifelor RCA, în caz contrar fiind necesară coordonarea unor acțiuni de protest la nivel național”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.