Karsan a ajuns în România

„Suntem mândri că, prin semnarea contractului cu Anadolu Automobil Rom, am intrat pe piaţa din România. În ciuda situaţiei economice dificile din Europa, considerăm că piaţa de aici este în creştere şi suntem convinşi că, în curând, România va deveni una dintre cele mai importante pieţe ale noastre de pe Continent“, a declarat Kagan Deniz, director de export al Karsan Otomotiv.

Soluţii de transport nelimitate

În 2009, a fost lansat conceptul „Limitless transport solutions“, conform căruia s-a pornit producţia unei game complete de vehicule, de la autoturisme până la camioane şi autobuze. Astăzi, în oraşul Bursa, Karsan Otomotiv deţine o linie de producţie ultra-modernă, flexibilă, unde se produc sub licenţa Hyundai Truck HD75/35, autobuzele urbane BredaMenarinibus şi, sub marca proprie Karsan, modelele Jest, Star şi Atak, acestea din urmă ţintind să fie „vârful de lance“ pentru piaţa din România. „Avem convingerea că acest parteneriat nou creat între Karsan Otomotiv Sanayi ve Ticaret şi Anadolu Automobil Rom va oferi pieţei de transport persoane din România răspunsul pentru o gamă largă de provocări, iar modelele verificate de business de pe piaţa de transport din Turcia vor fi aplicate cu succes şi pe piaţa din România“, a concluzionat Magda Peşu, director general al Anadolu Automobil Rom. Modelele disponibile în România sunt Jest, Atak şi Star. Micul Jest poate transporta 21 de persoane, dintre care 15 pe scaune, beneficiind de o podea coborâtă şi de plafon înălţat. Totodată, acesta are în dotarea sa o rampă pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, hotspot wi-fi, o transmisie manuală în 6 trepte, dar şi un consum de aproximativ 11 l/100 km. Modelul Atak, destinat transportului urban, dar şi varianta turistică, poate găzdui 23 + 35 de pasageri, iar modelul Star, destinat cu precădere turismului, dispune de 31 de scaune pentru pasageri şi, opţional, de o instalaţie de ceai şi de un frigider.

Drive-test Karsan Star

Am avut ocazia să testăm în cadrul unei sesiuni de drive-test modelul Star şi am remarcat numeroase aspecte interesante. Designul este modern, aşa cum era de altfel de aşteptat pentru un autovehicul realizat de către un producător consacrat din Turcia. Interesant este că Karsan Star oferă o notă distinctă. Ne-am obişnuit să remarcăm asemănări izbitoare între autovehiculele produse de diferiţii producători turci, însă nu este cazul Karsan. Este evident că modelul Star va fi recunoscut cu uşurinţă pe drumuri. De asemenea, nu reprezintă o surpriză nivelul bun al finisajelor, calitatea materialelor, amenajarea interioară sigură. Sunt aspecte cu care ne-am obişnuit în privinţa autobuzelor turceşti. Karsan Star punctează însă puternic la capitolul funcţionalitate. Și acest ingredient apreciabil urmăreşte fiecare aspect al autovehiculului. De la modul în care funcţionează comenzile scaunelor pasagerilor (mâner, rabatare spătar, măsuţă), deschiderea calelor pentru bagaje, a uşilor şi până la schimbarea becurilor pentru faruri (Karsan dispune aici de un sistem ingenios şi uşor de accesat). Însă, fără îndoială, am apreciat în cea mai mare măsură postul de conducere, modern şi… din nou, funcţional. Comenzile sunt uşor de identificat şi la îndemână. Calităţile dinamice ale autocarului sunt notabile. Motorul Iveco îşi face bine treaba asigurând un demaraj confortabil. Cutia de viteze manuală, însă precisă şi permisivă contribuie, de asemenea, la senzaţia plăcută şi sentimentul de siguranţă pe care îl ai la volanul Karsan Star. Manevrabilitatea este sus şi, chiar dacă puntea faţă este mult în spatele postului de conducere (aspect care îţi cere o anumită perioadă de adaptare), şoferii vor aprecia posibilitatea de a trece peste borduri cu o parte atât de generoasă din botul autocarului. Karsan Star este un autocar turistic, de dimensiuni medii, care ar putea însemna un pas calitativ înainte, în special dacă ar începe să fie utilizat de către transportatorii ce operează linii regulate naţionale.

Fişă tehnică Karsan Star
Dimensiuni (lungime/lăţime/înălţime): 8.154/2.436/3.237 (cu AC) mm
Înălţime interioară: 1.950 mm
Ampatament: 4.580 mm
Înălţime treaptă: 325/330 mm
Motor: FTP – NEF4 (Turbo Diesel Intercooler) EURO 6
Nr. cilindri: 4
Cilindree: 4.500 cmc
Putere maximă: 186 CP
Cuplu maxim: 750 Nm
Capacitate rezervor: 140 l
Rezervor de Ad-Blue: 35 l
Suspensie faţă: independentă pneumatică
Suspensie spate: rigidă pneumatică
Frâne: pneumatice, asistate electric, ABS, ASR, ESP, EBS
Locuri: 31 scaune
Cală de bagaje: 4,25 mc.

Karsan
În anul 1966 a fost înfiinţată Karsan Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.S., societate pe acţiuni deţinută integral de holdingul Koc din Turcia. În 1998 acţiunile au fost achiziţionate de către actualul proprietar, Holdingul Kiraca. În 1981 Karsan Otomotiv a început producţia integrală a primelor vehicule în Turcia. Recent, în cadrul IAA Hannover 2014, Karsan a prezentat modelele din gama proprie Jest, Atak şi Star, care au primit numeroase aprecieri din partea vizitatorilor şi a companiilor de transport care au participat la eveniment.

Anadolu Automobil Rom
Anadolu Automobil Rom s-a înfiinţat în anul 1998 şi este unul dintre cei mai activi jucători pe piaţa autobuzelor din România, cu peste 1.500 de livrări în tot acest timp. Este membru al Uniunii Române de Transport Public şi, totodată, furnizor important al companiilor de transport călători cu acţionariat privat de la noi din ţară.

Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.