La adapostul „colaborarii” cu transportatorii, autoritatile au paralizat inca 5 zile transportul rutier de marfuri si pasageri

Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT) reclama autoritatile pentru deszapezirea deficitara a drumurilor nationale, acuzand ca au oferit participantilor la trafic “cea mai proasta interventie a din ultimii 20 de ani”. “In schimbul vignetei platite, cetatenii si transportatorii primesc justificari puerile si drumuri inchise”, sustine Augustin Hagiu, presedintele FORT. Patronatele in transporturi au inregistrat pierderi de 80 de milioane de euro in perioada blocarii drumurilor.

“Centura Buzau este cel mai bun exemplu de indolenta. Astazi (joi, n. red.), dupa ce conducerea FORT impreuna cu Filiala FORT Buzau s-au organizat pentru un protest ce trebuia sa se finalizeze cu punerea in miscare a coloanelor de camioane, la ora 12.00 traficul a fost brusc reluat. Se pare ca drumurile inchise nejustificat nu pot fi redate circulatiei decat cu amenintari din partea transportatorilor si la presiune sunt brusc pregatite pentru circulatie”, denunta presedintele federatiei transportatorilor.

Augustin Hagiu acuza ca “utilajele de deszapezire au lipsit in continuare, iar stocurile de sare si nisip anuntate cu mare tam-tam de Ministerul Transporturilor sunt de fapt „in exploatare” justificandu-se astfel coloanele de zeci de basculate ce zilnic fac coada la salina pentru aprovizionarea cu sare”.

Pagube de 80 mil. euro

Potrivit presedintelui FORT, pagubele la nivelul firmelor de transport marfa si pasageri se ridica in momentul de fata la circa 80 de milioane de euro, reprezentand pierderi directe cu carburantul si pierderi indirecte, din neefectuarea curselor, deteriorarea marfurilor, penalitati contractuale, pierderea comenzilor la incarcare, haosul timpilor de conducere, vignete suplimentare etc.

“In Romania, ne-am obisnuit ca nimeni sa nu fie responsabil, insa FORT solicita in mod public verificarea urmatoarelor elemente ce au fost prezentate in mod fals opiniei publice si tragerea la raspundere a celor ce au dezinformat masiv in aceasta perioada:

  • Verificarea corespondentei dintre cantitatile de material antiderapant declarate ca utilizate si facturile de aprovizionare pentru aceste materiale (sare, nisip etc.).
  • Verificarea utilizarii utilajelor  in operatiuni de deszapezire in conformitate cu datele cuprinse in contractele de deszapezire.

Ne intrebam cum este posibil ca normativul privind prevenirea si combaterea inzapezirii drumurilor publice (indicativ AND 525-2011) sa fie cunoscut si aplicat corect in conditile in care el a aparut abia in 17 ianuarie 2012 si cine plateste pentru toate pagubele produse?”, se arata in comunicatul remis redactiei, semnat de Augustin Hagiu, presedinte FORT. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.