La concurență cu Guvernul, Senatul a adoptat Legea RCA

senat-parlamentDupă patru luni de inerție, Senatul a scos de la sertar și a adoptat astăzi, în evidentă concurență cu Guvernul, proiectul noii Legi a RCA. Legea va avea nevoie însă de votul Camerei Deputaților – for decizional – pentru a putea merge la promulgare.

Până atunci, va intra deja în vigoare Ordonanța de Urgență ce urmează să fie aprobată mâine, dacă patronatele din transporturi vor convinge Executivul să introducă un tarif de referinţă pentru RCA, care să țină cont de daunalitate.

Reprezentanții asociațiilor patronale vor avea mâine dimineață la ora 8.00 o ultimă întâlnire la Palatul Victoria cu reprezentanții Executivului, la care va participa și un reprezentant al Consiliului Concurenței.

Dacă transportatorii vor fi nemulțumiți de rezultat, ei nu vor renunța la protestul de joi, 15 septembrie, când vor aduce mii de camioane, autobuze, microbuze și taxiuri în fața Guvernului, așa cum au procedat și în 17 decembrie 2015. De atunci lucrurile s-au înrăutățit, ultima scumpire a RCA operată de asigurători având loc la 1 iulie.

Cât privește proiectul de lege din Senat, acesta a primit 74 de voturi “pentru”, 5 “împotrivă” şi 8 abţineri iar senatorul Viorel Arcaş (PSD) se declară inițiator. Săptămâna trecută, după protestul membrilor FORT cu 1.000 de camioane pe Centura Capitalei, reprezentanții patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, COTAR, FORT, APTE 2002, ARTRI, APULUM – au fost invitați la Senat și au resuscitat proiectul legislativ depus încă de la sfârșitul lunii aprilie.

Iată precizările senatorului Viorel Arcaş (PSD):

“Principala modificare este acel tarif de referinţă, de acolo urmează pe urmă multe modificări, modul cum se stabileşte tariful, sarcina dată ASF de a stabili un tarif de referinţă care duce la limitarea creşterilor la tariful RCA.

Guvernul trebuie să se ocupe de înfiinţarea unei societăţi de stat care să încheie asigurări, piaţa devenind astfel mai competitivă.

A doua este o sarcină dată Guvernului de a se ocupa într-un anumit termen de înfiinţarea unei societăţi sau crearea unei activităţi în cadrul societăţilor de stat, cum este Eximbank, care să încheie asemenea asigurări; intrând pe piaţă, concurenţa va fi alta, bineînţeles cu asigurarea unui profit sau chiar fără profit, dar acoperirea costurilor pentru că nu trebuie să facă societăţile de stat pofit, trebuie să asigure bunăstarea populaţiei.

Oricum şi duce la un mediu concurenţial mult mai sănătos, la ora actuală nu avem decât nişte operatori privaţi care sunt cam toţi străini, statul nu are”, a explicat senatorul.

De asemenea, proiectul prevede că doar cei care părăsesc ţara vor mai plăti Cartea verde şi că vârsta nu va mai fi un criteriu pentru stabilirea preţului poliţei RCA.

Totodată, service-urile vor fi obligate să asigure toate reparaţiile unui autoturism asigurat. Potrivit legii votate de senatori, un contract RCA poate fi făcut în rate, pe o perioadă mai mică (de exemplu, între 1 şi 3 luni).

Asiguratorul va fi obligat să achite paguba într-un termen stabilit de lege, în caz contrar li se va retrage licenţa. În plus, tractarea autovehiculului avariat va trebui să fie asigurată prin poliţa RCA”.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.