Lansare Dacia cu Băsescu

Preşedintele Traian Băsescu a participat, marţi seară, la lansarea noilor modele Dacia Logan, Sandero şi Sandero Stepway pe piaţa românească, el urcând la volanul unui Sandero Stepway, despre care a spus că “este o maşină superbă, care răspunde aşteptărilor”, dar nu o să-şi cumpere niciunul dintre aceste modele, deoarece mai are o Dacia Duster şi un Ford B-Max. Şeful statului a avut numai cuvinte de apreciere pentru directorul uzinei de la Mioveni, Constantin Stroe – pe care a spus că îl cunoaşte încă de pe vremea când era ministru al Transporturilor şi a semnat contractul de privatizare cu Renault -, dar şi pentru compania franceză, care a promis că va investi 400 milioane de euro şi a ajuns la peste 2 miliarde de euro.

Referindu-se la noile modele, Băsescu a spus că Dacia confirmă capacitatea României de a produce maşini la vârf de tehnologie industrială, el exprimându-şi speranţa că Dacia va deveni “maşina Africii”.

“Sper ca Dacia să devină maşina Africii, pentru că este o explozie în vânzările pe Africa”, a spus şeful statului. Preşedintele a arătat însă că, deşi Renault a deschis o uzină Dacia şi în Maroc, aceasta nu înseamnă că centrul de greutate al mărcii româneşti se va muta în Africa, uzina de acolo asambând în mare parte piese produse în România.

“Industria automobilului ne prilejuieşte ocazia să constatăm că putem. Nu e «Yes, we can», dar este un «Da, putem» românesc Acesta este un eveniment uriaş, care confirmă capacitatea României de a produce echipamente şi maşini la vârf de tehnologie industrială. (…) Noile modele sunt produse 80% în România, în industria pe orizontală generată de Dacia-Renault”, a arătat Traian Băsescu, în discursul său.

N-o fi chiar “yes, we can”, ca în America, dar este “da, putem, româneşte”

Şeful statului şi-a exprimat aprecierea pentru directorul uzinei de la Mioveni, Constantin Stroe, pe care a spus că îl cunoaşte încă de pe vremea când, în calitate de ministru al Transporturilor,  a avut ocazia să-şi pună în 1998 semnătura pe contractul de privatizare cu Renault. “Am fost unul dintre miniştrii care au semnat privatizarea Dacia şi azi avem o Dacie superbă”, a arătat Băsescu.

„În 1998, îmi aduc aminte disperarea domnului Stroe, care spunea Guvernului să facă ceva cât uzina mai produce. A fost un director responsabil, care nu a vrut să ţină uzina pentru el, ci pentru România. N-o fi chiar ‘yes, we can’, ca în America, dar este ‘da, putem, româneşte”, a adăugat el.

Investiţii Renault de peste 2 miliarde de euro

Preşedintele şi-a exprimat aprecierea şi pentru compania franceză, deoarece “Renault spunea că va investi în România 400 de milioane de euro, dar azi au ajuns deja două miliarde de euro”.

“Partenerii noştri francezi au fost oneşti cu România şi cu sutele de mii de oameni care şi-au găsit locuri de muncă atât la Mioveni, cât şi în industria paralelă. Au fost oneşti cu inteligenţa românească, ce a permis inginerilor români să îşi găsească un loc unde să-şi exprime creativitatea, iar rezultatele se văd în noile modele lansate azi”, a precizat şeful statului.

La volanul Daciei SPP

Băsescu speră că va conduce noile modele Dacia, dacă vor fi achiziţionate de SPP. Şeful statului a condus în ultimii ani, inclusiv în campania electorală pentru referendumul de demitere din iulie, o Dacia Logan argintie, model vechi pus la dispoziţie de SPP.

“Sper din suflet ca SPP să cumpere nişte maşini noi, un Sandero sau un Stepway”, a spus Traian Băsescu. El a constatat că modelul Sandero expus la lansare are culoarea roşie şi a urat să-i poarte noroc românului care-l va achiziţiona, aşa cum i-au purtat şi lui modelele roşii achiziţionate de la Dacia Renault şi Ford, singurele de această culoare din România.

Şeful statului le-a recomandat românilor “cu căldură să cumpere o maşină Dacia, pentru că nu vor găsi pe un automobil second-hand, luat de oriunde, tehnologia şi motorul de pe o Dacie produsă azi la Uzina din Mioveni”.

La lansarea noilor modele Dacia au participat manageri ai companiei Renault, printre care directorul de operaţiuni pentru zona Europa şi Mediterană şi directorul uzinei de la Piteşti.

Preţurile noilor modele

Noul Logan, o maşină de familie, accesibilă, cu linii fluide şi elegante, este disponibilă în România începând de la preţul de 6.690 euro (TVA inclus), iar comenzile pentru piaţa românească au fost lansate începând cu data de 9 noiembrie.

Noul Sandero este un vehicul de oraş, compact, cu un design modern, care oferă 5 locuri spaţioase şi are un preţ de pronire de 6.990 euro (cu TVA).

Sandero Stepway este mai accesibil decât predecesorul său pe majoritatea pieţelor. În România, modelul este disponibil la preţul de 10.800 euro (TVA inclus), cu motorizarea pe benzină TCe 90. În versiunea Diesel, modelul este disponibil la preţul de 12.200 euro (TVA inclus).

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.