Legislaţie marca „Ministerul Transporturilor”

1

În timp ce statul român se luptă cu evaziunea fiscală, Ministerul Transporturilor găseşte de cuviinţă să lanseze dezbaterii publice un act normativ (proiectul de Ordin pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora stabilite prin OG nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, aprobate prin OMTI nr. 980/2011) ce introduce, la Articolul II, obligativitatea caselor de marcat fiscale selectiv, pentru a evita obligativitatea utilizării acestora exact de firmele de „casă” ale tuturor miniştrilor transporturior de după revoluţie.

Astfel, obligativitatea dotării cu case de marcat fiscale, în viziunea actualului ministru, nu trebuie să deranjeze cei mai mari evazionişti din economia românească, respectiv câteva firme de transport pasageri din Bucureşti ce efectuează cursele limitrofe cu judeţul ilfov, ci să fie introdusă etapizat începând cu anul acesta şi până în 2016, astfel: în 2013 pentru cursele mai lungi de 350 de km, în 2014 pentru cele mai lungi de 300 km şi tot aşa.

În consecinţă, ministrul Transporturilor mai acordă un răgaz de 4 ani pentru evazioniştii cu microbuze din jurul Capitalei, ce fac legea de ani de zile în Ministerul Transporturilor.

Aceeaşi „măsură” şi principiu se aplică şi în cazul capacităţii de transport.

Astfel, cu toate că în jurul oraşului Bucureşti pasagerii se calcă în picioare pentru a se înghesui într-un microbuz (de multe ori câte 40 într-un autovehicul cu doar 12 locuri), ministerul solicită ca doar cursele mai lungi de 350 de km să treacă la o capacitate de 23 de locuri până în noiembrie 2013 şi până în 2016 şi cele ce efectuează peste 250 de km trebuie să treacă la o capacitate de peste 23 de locuri.

Adică… exact cursele naţionale lungi, fără flux de pasageri, unde şi în momentul de faţă cu greu numeri 6 persoane întrun autovehicul de 16 locuri.

Dar şi în această măsură se ascunde o afacere. Afacerea „microbuzul de 23 de locuri marca Jeli Bon şi Topi Top”.  Aceleaşi personaje suspecte ce îşi fac veacul de ani de zile prin minister, acţionând pentru ca actele normative să le satisfacă interesele personale se ocupă cu transformarea microbuzelor în autobuze de fix 23 de locuri. Cu alte cuvinte, toţi transportatorii interjudeţeni ce operează distanţe de peste 250 de km o să cumpere în următorii ani nişte pseudoautobuze pe şasiu de microbuz omologate în condiţii îndoielnice de către RAR încă de acum 5 ani.

Cursele până la 250 de km nu au obligaţia de a trece la capacităţi mai mari nici măcar după 2016.

Toate acestea, în condiţiile în care anul acesta a avut loc atribuirea curselor din programul interjudeţean 2009-2013 şi toţi operatorii de transport au păstrat capacităţiile cerute de Autoritatea Rutieră Română (RAR).

Evident, vine şi întrebarea… cine a scris aceste norme? Exact Autoritatea Rutieră Română, adică cei ce au conceput programul de transport ce a stat la baza atribuirii.

Probabil că băieţii deştepţi ce se ocupă de aceste afaceri nu au vândut destul „Jeli Bon şi Topi Top cu aspect de autobuz şi şasiu de microbuz” şi era nevoie de o intervenţie pe ”siguranţa rutieră”.

Ceva gen afacerea plăcuţele.

Mai mult ca sigur, domnul Ministru Fenechiu doreşte ca pe 25 iunie, când expiră termenul agreeat cu transportatorii ce au amânat protestele de ieri, să aibă un blocaj comun şi cu transportul de pasageri.

Parcă „comanda” domnului Prim-Ministru a fost clară… stârpim evaziunea fiscală… Poate Ministerul Transporturilor a întârziat la şedinţă şi nu a auzit decât ultimul cuvânt.

De ce în jurul Capitalei nu e nevoie de case de marcat fiscale, domnule Ministru?

De ce în jurul Capitalei nu e nevoie de autobuze urbane şi de capacităţi adecvate celor mai mari fluxuri din ţară?

De ce nu încetaţi să faceti jocurile mafiei din transporturi?

Iată şi textul din actul normativ propus – o ruşine pentru Ministerul Transporturilor si cei ce îl conduc.

“Art. II  (6) Începând cu data de 1 noiembrie 2013, transportul rutier național contra cost de persoane prin servicii regulate pe trasee a căror lungime depășește 350 de kilometri conform programului de transport, se va efectua numai cu vehicule rutiere având peste 23 de locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, care trebuie să îndepinească condițiile prevăzute în programul de transport la data atribuirii și să fie dotate cu aparate de marcat electronice fiscale.

(7) Începând cu data de 1 noiembrie 2014, transportul rutier național contra cost de persoane prin servicii regulate pe trasee a căror lungime depășește 300 de kilometri conform programului de transport, se va efectua numai cu vehicule având peste 23 de locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, care trebuie să îndepinească condițiile prevăzute în programul de transport la data atribuirii și să fie dotate cu aparate de marcat electronice fiscale.

(8) Începând cu data de 1 noiembrie 2015, transportul rutier național contra cost de persoane prin servicii regulate pe trasee a căror lungime depășește 250 de kilometri conform programului de transport, se va efectua numai cu vehicule având peste 23 de locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, care trebuie să îndepinească condițiile prevăzute în programul de transport la data atribuirii și să fie dotate cu aparate de marcat electronice fiscale.

(9) Începând cu data de 1 mai 2016, toate vehiculele utlizate la efectuarea transportului rutier național contra cost de persoane prin servicii regulate trebuie dotate cu aparate de marcat electronice fiscale”.

Textul este discriminatoriu şi nu poate fi ancorat în realitatea ce ne arată că trebuia aplicat exact invers, adică de la distanţele mici la cele mari, în timp ce casele de marcat fiscale trebuie obligatoriu impuse tuturor transportatorilor, indiferent de distanţă.

Consultant in transporturi

Augustin Hagiu

1 COMENTARIU

  1. V-am mai spus si cu alte ocazii ca nu exista stinga si dreapta politica ci numai o parte care favorizeaza interesele citorva smecheri si participa la ‘masa’ acestora si o alta partei nfinit mai mare si mai numeroasa de fraieri. Nu mai puneti degeaba intrebari diferitilor ministrii ci faceti altceva . Dati-i jos pe toti si fondati o alta clasa politica care sa nu fie tributara intereselor straine ale acestei tari, sa nu prezinte imprumuturile la FMI drept unica solutie salvatoare si sa nu pastreze tot timpul pozitia capra in fata Europei sau SUA sau mai stiu eu cui. Basescu a declarat ca umple Piata Victoriei cu tzepe ,Ponta ca va stirpi coruptia si oricine va veni dupa ei o va tine tot asa pina cind tzugulanul nu va pune din nou mina pe par. Asta e!Exista alternative : China ,revenirea la relatii normale cu Rusia, lumea araba ,Japonia, etc. Fenechiu nu este important , nu este decit un pion din tabara celor care vor totul si va iau totul. Nu exista nici odiferenta intre tabara lui Basescu si Boc si cea a lui Ponta ,Adrian Nastase si Crin Antonescu cu Tariceanu si restul.Nu mai fiti fraieri ,nu mai renuntati la proteste numai pentru ca unul sau altul va promit un alt tip de amandina sau savarina.!

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.