Liber la camioane pe podul de la Agigea

După aproape un an de la interzicerea circulaţiei camioanelor pe podului de la Agigea, CNADNR anunţă reluarea traficului pentru toate categoriile de autovehicule, fără restricţii de tonaj, pe cele 4 benzi ale podului ce traversează Canalul Dunăre – Marea Neagră pe DN 39, km 8+988. Excepţie fac autovehiculele şi coloanele agabaritice.

Totodată, rămâne în vigoare restricţia de viteză la 50 km/h, pe toată lungimea podului, pe cele 4 benzi de circulatie.

Regimul de circulaţie pe podul de la Agigea a fost aprobat prin Ordinul nr. 448 din 11 septembrie 2014, precizează CNADNR în comunicatul remis redacţiei, fără a preciza cine a emis ordinul: ministrul Transporturilor, Ioan Rus, sau ministrul delegat la Marilor Proiecte – DPIIS, Alexandru Năstase.

Reabilitarea podului nu este gata, dar vine campania electorală. Potrivit constructorului, în septembrie  vor fi montate ultimele 2 hobane din totalul de 10, iar la finalizarea acestei operaţii, estimată pentru sfârşitul lui octombrie, va fi refăcută calea de rulare.

La finele lunii noiembrie podul ar trebui să fie gata şi să se poată circula pe el fără restricţii.

Pe perioada verii (15 iunie – 15 septembrie) autocarele au voie să circule fără restricţii de greutate, însă camioanele de 5 tone şi de peste 5 tone au avut interzis în continuare pe podul în reparaţii.  

La 1 octombrie 2013, CNADNR a închis traficul pe podul de la Agigea vehiculelor de peste 3,5 tone. Şoferii au fost nevoiţi să facă un ocol de circa 100 de km sau să plătească o taxă de 50 de lei trecerea Canalului Dunăre-Marea Neagră cu gabara instalată o lună şi jumătate mai târziu, în 14 noiembrie.

De la Crăciun, circulaţia a fost deschisă camioanelor cu greutatea sub 5 tone.

Noul pod ce se construieşte peste Canalul Dunăre-Marea Neagră la Ecluza Cernavodă (km 0+45) este departe de a fi finalizat, deşi constructorul îl asigurase pe premierul Victor Ponta, la vizita de lucru a acestuia pe şantier de 1 Mai, că “pe 31 iulie se va circula pe pod”.

Ultimul tronson (dintre cele 15) al tablierului metalic a fost montat abia pe 22 august.

Noul pod rutier va face legătura între porțile 7, 9 și 10 B ale Portului Constanța cu A2: va prelua întregul flux rutier dintre porturile Constanța Nord și Constanța Sud și va realiza afluirea mărfurilor înspre A2.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.