Licitație pentru revizuirea SF Craiova-Pitești

asfaltare-cnadnr-lucrari-autostradaCompania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va construi în regie proprie Autostrada Craiova – Piteşti, după încercarea nereușită din 2013 de a concesiona lucrările (pe vremea CNADNR), iar acum a lansat licitația pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate (SF) şi elaborarea Proiectului Tehnic.

Lucrările de construire vor începe însă abia în anul 2018 și vor fi gata doi ani mai târziu, în 2020.

În prezent, documentaţia necesară achiziției publice este în curs de verificare la ANAP, pe o perioadă de 10 zile lucrătoare, potrivit legii.

După încercarea nereușită a Guvernului Ponta de a concesiona lucrările la această autostradă – pe care o dorea, de fapt, drum expres -, Guvernul Cioloș a introdus investiția în Master Planul General de Transport, pentru a primi fonduri europene.

În Master Plan este estimat  următorul calendar de implementare:

Autostrada Craiova – Piteşti

            – an demarare procedură pentru achiziţie SF: 2016;

            – an începere lucrări/An finalizare lucrări: 2018/2020.

Varianta de Ocolire (VO) Slatina

            – an demarare procedură pentru achiziţie SF: 2016;

            – an începere lucrări/An finalizare lucrări: 2017/2019.

Varianta de Ocolire (VO) Balş

            – an demarare procedură pentru achiziţie SF: 2016;

            – an începere lucrări/An finalizare lucrări: 2017/2018.

Prin includerea acestor proiecte în MPGT, s-a asigurat finanţarea din fonduri externe nerambursabile şi pentru implementarea cât mai rapidă a acestui proiect, compania a luat în calcul construcţia Variantei de Ocolire Balş în regie proprie.

Autostrada Craiova – Piteşti va avea o lungime de aproximativ 124 km, din care VO Slatina – Balş (sector din A12 Craiova – Piteşti) la nivel de autostradă va avea o lungime de 39,48 km.

CNAIR va construi în regie proprie autostrada

“Ieri am lansat procedura de achiziție publică a contractului construcţiei autostrăzii Craiova – Piteşti, pe care am transmis-o la ANAP. Un proiect nou pe care-l vom implementa în două etape: mai întâi variantele de ocolire Balş și Slatina și apoi autostrada în sine. Acordăm foarte mare atenţie celor două centuri, doarece străbaterea celor două localităţi în momentul de faţă se face cu dificultate, astfel, odată cu realizarea acestora traficul în zonă se va îmbunăţii simţitor”, a declarat Cătălin Homor, directorul general al CNAIR SA.

În 9 mai 2013, CNADNR anunța că 5 asocieri de constructori au depus ofertele pentru etapa de precalificare a atribuirii Contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construirea, finanţarea, operarea şi întreţinerea „Drum Expres/Autostrada Craiova-Piteşti”.

După două săptămâni, CNADNR a decis calificarea în etapa următoate a tuturor acestor consorții.

Costurile estimate erau de 9 miliarde de lei (2 miliarde de euro), cu TVA.

Acum, după ce Guvernul Cioloș a decis introducerea în Master Plan a acestei investiții pentru a primi fonduri europene, trebuie revizuit Studiul de Fezabilitate (SF) întocmit în alte condiții și- evident – cu alți bani.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.