LICURICI IMPEX Supapa de siguranță

1_licuriciSpre deosebire de multe alte firme, care s-au concentrat de la început și în exclusivitate pe transporturi, compania Licurici Impex din Onești a îmbrățișat această activitate relativ târziu, după ce a dezvoltat alte domenii, în care s-a lansat încă din 1993. Realizată cu seriozitate și entuziasm, având certitudinea că aceasta va reprezenta o investiție în însuși viitorul companiei, transportul nu a întârziat să producă efecte. Licurici Impex a pornit la drum prin derularea de activități comerciale, cu un magazin, apoi cu mai multe, pasul următor fiind către comerțul en-gros, în special de băuturi răcoritoare și de bere. A urmat, în 1997, debutul activității de distribuție comercială, care constă în cumpărarea mărfii de la producători și distribuirea ei către retaileri sau horeca.

„În clipa de faţă, compania are trei divizii, transportul fiind cea mai nouă dintre ele. Prima divizie este cea de băuturi, prin care distribuim Ursus, Pepsi, vinuri, apă minerală, prin intermediul unei echipe de 39 agenţi, 4 supervizori şi un director, în total operând o flotă de aproximativ 60 vehicule, de la turisme la maşini de livrări de 25 t”, a arătat Marius Dan, directorul general al Licurici Impex.

A doua divizie înfiinţată a fost cea de ţigări, în cadrul căreia lucrează 42 de agenţi, în 6 judeţe din Moldova, cu 11 puncte de lucru, aceasta fiind responsabilă de 79% din cifra de afaceri a companiei.

De ce pasul către transport?

„Distribuţia de băuturi nu mai are mare viitor în România, deoarece marii retaileri s-au extins foarte mult, iar comerţul tradiţional în care suntem noi implicaţi scade”, a precizat Marius Dan. „Aşa a apărut şi ideea de transport, în urmă cu şase ani, când semnele erau clare că vor creşte cei din «modern trade», iar noi, cu tradiţionalul, am început să scădem.” Astfel, în septembrie 2008, a luat naştere divizia de transport marfă, prin achiziţionarea a două camioane. Au mai urmat încă două vehicule în 2009, dintre care unul second-hand, achiziționat din Germania. „De la început am mers pe transport intracomunitar, activitate care mi-a plăcut foarte mult şi care mi s-a părut mult mai uşoară decât distribuţia. În 2010, am mai achiziţionat câteva maşini, fiind preţurile foarte bune, şi, în mai puţin de trei ani, am ajuns la 12 unităţi”, povestește directorul general al Licurici Impex. Apoi, compania a încheiat un contract pentru încă 30 de unități, livrându-se câte 5 vehicule o dată la două luni, iar parcul a crescut la 42 camioane într-un singur an. „Nu am avut iniţial contracte pentru toate aceste mașini. Dar am lucrat serios de la bun început, şi partenerii străini, case de expediții medii și mari, au început să ne ceară din ce în ce mai multe maşini”.

Omul sfințește locul

În prezent, divizia de transport din cadrul Licurici Impex are un parc de 57 vehicule, dintre care 55 sunt achiziționate noi. De anul viitor, va începe și procesul de reînnoire a flotei. Iar creșterea viitoare a parcului va depinde de găsirea unor șoferi de calitate. „Unul dintre motivele pentru care am crescut într-o perioadă în care lucrurile n-au mers foarte bine în piață este faptul că ne-am instruit şoferii foarte bine, în primul rând în privinţa modului de exploatare a vehiculelor, cu instructori de la reprezentanţele constructorilor”, apreciază Marius Dan. „Nimeni nu are voie să angajeze un şofer până nu îl aprob eu, până când nu stau faţă în faţă cu el şi îl privesc în ochi. Nu caut neapărat experienţă, ci oameni deschişi şi corecţi. Dacă nu găsesc astfel de oameni, mai bine țin camioanele pe dreapta. Iar flerul meu are o rată de succes undeva la 95%”, a încheiat directorul general al companiei Licurici Impex.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.