Din Magazinul de vise al lui Prigoana: Transport public gratuit pentru bucuresteni

In prima zi oficiala de campanie electorala (a inceput in 11 mai si se incheie in 9 iunie, ora 19.00), Silviu Prigoana, candidatul PDL la Primaria Capitalei, si-a deschis “Magazinul de solutii pentru Bucuresti”, in B-dul N. Balcescu nr. 25. Din acest sediu, despre care spune ca va fi „casa mea pentru 30 de zile”, Prigoana  promite lucruri noi – transport public de suprafata gratuit – si mai vechi – revenirea Palatului Parlamentului la statutul de Casa Poporului, lucru neizbutit in timpul mandatului sau de deputat de Bucuresti. Ambele idei sunt imposibile, cel putin in conditiile economice si politice actuale. Cat despre gratuitatea cu autobuzul, Prigoana nici nu stie cati transportatori ii vor sari in cap. 

Prigoana a reluat fagaduiala din 2008 privind scoaterea parlamentarilor din Casa Poporului. El spune ca, pentru incurajarea turismului, vrea sa depuna din nou in Parlament “legea privind eliminarea demnitarilor din Palatul Parlamentului”.

“Palatul Parlamentului sa revina la denumirea initiala de Casa Poporului si Casa Poporului sa devina Mecca turismului mondial, pentru ca e cea mai mare cladire civila de pe planeta si e pacat sa nu exploram potentialul cladirii”, argumenteaza Prigoana.

RATB la liber, ca oricum este subventionat 66%

De departe, promisiunea forte este cea legata de transportul gratuit. Silviu Prigoana se obliga sa le ofere bucurestenilor gratuitate pe mijoacele RATB de suprafata. El precizeaza ca acest lucru se intampla deja in 120 de tari si in 20 de orase din comunitatea europeana, si a dat exemplul Pragai.

Argumentul sau forte este acela ca Primaria Capitalei subventioneaza oricum 66% din bugetul RATB. In plus, aparatul pentru elaborarea de tichete si plata controlorilor “cheltuie 20% din buget”.

Silviu Prigoana spera ca, prin transportul public gratuit, oamenii sa fie incurajati sa foloseasca mijloacele in comun, iar traficul sa se diminueze si sa scada poluarea. Pentru aceasta, el promite benzi speciale pentru RATB, Taxi, Salvare, Pompieri, dar si pentru biciclete.

Principalii adversari, transportatorii

Candidatul PDL va avea insa ca principali adversari operatorii privati de transport persoane. Acestia acuza in permanenta RATB de concurenta neloiala si ii cer de mai mult timp primarului Sorin Oprescu sa le dea si lor subventii.

Sau, poate ca Prigoana vrea sa apeleze si la vehiculele lor in proiectul sau, desi sunt slabe sperante, intrucat operatorii privati detin numai autobuze si microbuze, iar pretul carburantilor ii “omoara” si acum. Or, cel mai ieftin si nepoluant transport intr-un oras – dar si in aria sa metropolitana – este cel electric, acesta fiind promovat si de seful Autoritatii Metropolitane Bucuresti (AMTB), Adrian Crit.

Aspirator vs maturatori

Prigoana se obliga, totodata, sa renunte la matura in favoarea aspiratorului pentru curatenia orasului, fara sa spuna insa cat va costa „motorizarea” aceasta. El cere tuturor instutiile publice sa procedeze la fel, “preturile fiind compensate pentru ca forta de munca este mai putina”. “Adica o perie automaturatoare poate inlocui zece maturatori”, a explicat Silviu Prigoana.

Totodata, candidatul PDL la fotoliul de primar general fagaduieste contracte cu firmele de salubrizare “transparente, corecte si in interesul cetatenilor”.

De altfel, sloganul sau de campanie face referire exact la activitatea care l-a facut celebru: „Prigoana face curatenie”.

Cu maidanezii, mai usor

Starpirera maidanezilor – initial principala lui tema de campanie – a trecut pe locul secund, pentru ca risca sa nu mai aiba „obiectul muncii” pana in 10 iunie. Contracandidatul sau independent – USL, Sorin Oprescu, a inceput deja „marea hinghereala” cu ONG-urile, care vor aduna cainii de pe strazi si ii vor duce undeva la 35 km de Bucuresti, intr-un oras-adapost luxos, aparut peste noapte.

Din campania antimaidanezi pornita puternic de Prigoana la anuntarea candidaturii sale a mai ramas statistica oamenilor muscati in ultimul an – peste 12.000 – si solutia propusa – un parteneriat public-privat. „Este clar ca maidanezii nu trebuie să stea pe strazi, ci in adaposturi. O sa rezolvam problema printr-un parteneriat public-privat cu ONG-uri interesate de această problema, impreuna cu care vom administra adaposturile”, spune Prigoana.

Caldura ieftina 

Alte propuneri sunt legate de siguranta cetateanului, Silviu Prigoana mentionand un proiect realizat in parteneriat cu STS, precum si introducerea unui catalog virtual in scoli, astfel incat fiecare parinte sa poata monitoriza in baza unei parole unice situatia la invatamant a copiilor sai.

Silviu Prigoana mai promite crearea de zone verzi cu copaci si arbusti plantati, reabilitarea fatadelor cladirilor vechi, dar si  reducerea cu 25% a facturilor la incalzire. Solutia cumuleaza proiectele antecesorilor lui din PD la carma Bucurestilor: reabilitarea termica a blocurilor, initiata de Adriean Videanu, si modernizarea CET-urilor si a retelei de transport a apei si a agentului termic – marca Traian Basescu.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.