Ministrul demisionar al Transporturilor, Ramona Mănescu, şi-a citit astăzi în faţa presei bilanţul activităţii sale în cele 6 luni cât s-a aflat la conducerea acestui minister greu, căruia nu i-a făcut faţă. Ea pleacă la puţin timp după accidentul aviatic din Apuseni, astfel că de numele său va atârna mereu incapacitatea gestionării unei situaţii de criză: a considerat că nu este necesară convocarea Comitetului Ministerial de Urgenţă şi a declarat că nu are nimic să-şi reproşeze. A mai spus că “presiunile sunt o realitate” la Ministerul Transporturilor şi că s-a confruntat pe perioada mandatului cu ameninţări şi încercări de intimidare, dar nu a oferit detalii despre persoanele în cauză.
Mănescu s-a lăudat că a oprit privatizarea CFR Marfă operată de colegul său de partid Relu Fenechiu şi considerată „de succes” de premierul Victor Ponta.
„Prima decizie dificilă când am venit în acest minister a fost să opresc procesul de privatizare a CFR Marfă şi să demarez un alt proces, în urma căruia să obţinem un preţ bun”, şi-a început bilanţul liberala Mănescu.
Timpul a dovedit că decizia pe care am luat-o a fost bună, a fost corectă, a fost legală, în primul rând. Astăzi, procesul de privatizare este la stadiul finalizării noului caiet de sarcini care să conțină criterii și obiective pentru consultantul ce urmează să fie ales, consultant care va trebui să propună și varianta de privatizare”, a arătat ea.
Despre nefinalizarea Masterplanului General în Transporturi, reclamată recent de preşedintele Traian Băsescu, ea a spus că „este într-o fază înaintată” şi că se lucrează pe ”detaliile cerute de Jaspers și de Comisia Europeană consultantului AECOM”.
“Din Masterplanul de Transport reies foarte clar obiectivele și, în baza acestora, modul în care proiectele prioritare pentru România vor fi alese. De asemenea, sunt foarte bucuroasă că în Masterplanul de Transport au fost introduse foarte multe din proiectele importante care erau sub semnul întrebării, proiecte precum cel al reabilitării-modernizării aeroportului Baia Mare”, a adăugat ea.
În 6 luni a “bătut” 6 miniştri
Ramona Mănescu mai susţine că a reuşit în 6 luni ce n-au făcut toţi miniştrii din ultimii 6 ani (Ludovic Orban (PNL) în Guvernul Tăriceanu, Radu Berceanu, Anca Boagiu, Alexandru Nazare – toţi PDL – în guvernele Boc şi MRU, Ovidiu Silaghi şi Relu Fenechiu, în Guvernul Ponta): să absoarbă la maxim fonduri europene.
“În mandatul meu, absorbția fondurilor europene s-a dublat, practic, de la 16% la 32,24%, la sfârșitul lunii decembrie 2013. În perioada 2007 – 2012 au fost atrase doar 295 de milioane de euro, aproximativ 6,8%, iar la sfârșitul anului 2013 Ministerul Transporturilor a atras 915 milioane de euro, practic de trei ori mai mult față de 2007 – 2012”, a citit Mănescu de pe foaie.
Împăunarea a continuat cu “fondurile asigurate pentru lucrările la Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Pantelimon, care sunt în grafic”, dar şi cu schimbarea CA al TAROM şi a conducerii CFR SA Precizăm însă că oamenii nou instalaţi pe criterii politice vor fi schimbaţi rapid de noua conducere, tot pe criterii politice. Dan Şova, numit ministru interimar în locul ei, va rămâne, cel mai probabil, stăpân peste fondurile imense ale Ministerului Transporturilor.
La finalul bilanţului Ramona Mănescu a fugit pur şi simplu din faţa jurnaliştilor, astfel că aceştia nu i-au putut adresa nicio întrebare.
Magda SEVERIN