Marvi Logistic a împlinit 10 ani

Cum poți ajunge în zece ani la o cifră de afaceri de 50 de milioane de lei și 240 de angajați?

Marius Catronoiu și Lavinia Ștefănuț

Răspunsul standard este „cu multă muncă”, însă pentru Marvi Logistic lucrurile parcă s-au dezvoltat natural, având două principii de bază: „îndrăzneala de a încerca să faci lucrurile mai bine” și „orice relație nouă este abordată ca una ce trebuie să funcționeze pe termen lung”.

Deschiși la lucruri noi, prietenoși și comunicativi, gata oricând să asculte sfaturile altora, dar și să încerce lucruri noi, aparent imposibile, patronii Marvi Logistic au reușit să se reinventeze an de an.

Altfel decât ceilalți

Îmi amintesc, cu ani în urmă, la primul interviu avut cu Marius Catrinoiu, patronul Marvi Logistic… Îmi spunea că, dacă ar fi urmărit știrile, nu ar fi deschis niciodată firma de transport. În 2009, multe firme de transport dădeau faliment, camioanele erau date înapoi la firmele de leasing, iar ei își începeau aventura, aparent împotriva tuturor probabilităților.

Compania s-a axat pe transportul intracomunitar, chiar dacă, la acel moment, mulți își puneau problema legalității acestui tip de transport. Dezvoltarea a fost rapidă, pentru că managementul Marvi Logistic a decis să facă lucrurile așa cum a considerat corect și nu așa „cum se face” – au lucrat cu clienți finali și nu prin intermediul caselor de expediții din occident și au strâns în jurul lor mai mulți transportatori, asumându-și gestionarea unei flote importante de camioane.

Dar compania nu putea continua pe o singură linie de business, mai ales că apăreau deja primele semne de îngrijorare – concurența acerbă a crescut presiunea pe tarife, iar legislația europeană a făcut pași către descurajarea acestui tip de transport.

„La un moment dat, ne-am gândit că ar fi bine să deschidem și alte activități și, astfel, am lansat SuperMercato și, de asemenea, am intrat în rețeaua Pall-Ex. Primul magazin a sărbătorit anul acesta patru ani de existență. Astăzi avem 150 de angajați numai pe SuperMercato”, a arătat Lavinia Ștefănuț, administrator Marvi Logistic.

În total, Marvi Logistic are 240 de angajați.

Cei mai vechi angajați și colaboratori au fost premiați în cadrul evenimentului ce a marcat 10 ani de existență

SuperMercato este un lanț de magazine cu specific italian, produsele fiind importate direct de Marvi Logistic, din Italia.

Și pentru că există, deja, multă marfă de livrat, mulți clienții preferând comenzile on-line…

„Anul acesta am înființat o firmă de curierat, Fragil Curier. Acum suntem în perioada recrutărilor și, de la începutul anului viitor, începem activitatea. Vom începe cu coletele noastre de la SuperMercato și apoi vom trece și la alți clienți”, a explicat Marius Catrinoiu, director general Marvi Logistic.

Dezvoltarea continuă a companiei este vizibilă și prin prisma cifrei de afaceri.

În 2010, cifra de afaceri a fost de 12,5 milioane lei, în 2017 a ajuns la aproximativ 38 de milioane, în 2018 a atins aproape 40 de milioane, iar anul acesta este de așteptat să depășească 50 de milioane.

Familia înaintea firmei

Povestea Marvi Logistic este legată de cea a soților Lavinia Ștefănuț și Marius Catrinoiu.

„După terminarea liceului, am plecat în Italia cu gândul de a deveni șofer de camion. Am obținut viza cu bani de împrumut și am ajuns la o firmă din Italia, unde, însă, neavând experiență, m-au pus să spăl camioane”, și-a amintit Marius Catrinoiu. Abia după câteva luni a început să conducă camioane la o altă firmă și încet-încet a învățat secretele meseriei.

„După un an de zile, am reușit să strângem bani și pentru viza Laviniei, după ce, în prealabil, a obținut permisul pentru camion. Practic, a învățat să conducă pe camion. Am colindat Europa împreună. Mergeam non-stop, ajungând la 30.000 km pe lună și găseam destinațiile fără GPS”, a spus directorul general Marvi Logistic.

În 2007, firma unde lucra și-a dorit să deschidă o filială în România.

„Noi am preluat acest proiect și am început cu cinci camioane. Aveam experiență zero din punct de vedere al conducerii unei afaceri, iar, în 2009, firma din Italia s-a închis, din cauza crizei. Atunci am decis să pornim pe cont propriu”, a precizat Marius Catrinoiu.

Iar, din acel moment, a început povestea Marvi Logistic.

În anul 2015, Marvi Logistic a câștigat titlul „Transportatorul anului” la secțiunea flote mici, în cadrul concursului Romanian Transport Company of the Year.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.