Medalia Europeana de Aur in Logistica si Supply Chain Confruntarea elitelor

leo7993_ela_20140918Asociatia Europeana de Logistica (ELA) organizeaza, pe 22 aprilie, la Bruxelles, evenimentul anual dedicat premierii celor mai interesante proiecte europene din domeniul logisticii si celor mai buni profesionisti din domeniu. „European Gold Medal in Logistics & Supply Chain” a devenit unul dintre cele mai prestigioase si importante premii din domeniu la nivel european, mult apreciat de toti jucatorii de pe piata. Romania este reprezentata, in premiera, in finala competitiei de catre proiectul „Fashion Days Shopping”.

Cele 6 proiecte finaliste, pe care le vom prezenta pe scurt in cele ce urmeaza, vor fi dezbatute in cadrul unei conferinte dedicate pe parcursul dupa-amiezei zilei de 22 aprilie. Prin prezenta si interventiile unor specialisti de top din cadrul Parlamentului si Comisiei Europene, aceasta conferinta a devenit o adevarata parada a celor mai bune practici din domeniul logisticii si supply-chain-ului. In seara aceleiasi zile, ceremonia de decernare a premiilor va fi urmata de o cina de networking. Participarea la acest eveniment se va face numai pe baza de invitatie, asociatiile nationale membre ELA stabilind lista finala de invitati.

Cei mai puternici

Proiectele prezentate in cadrul acestui eveniment sunt finalistii competitiilor europene. Pentru a putea sa concureze pentru Medalia de Aur, fiecare proiect trebuie sa fie deja campion in tara de origine. Deci, se vor infrunta, la Bruxelles, cei mai puternici dintre cei puternici. Astfel, compania BLS Cargo din Elvetia aduce in atentia Europei „O locomotiva pentru patru tari”. Impreuna cu clientul si partenerul sau ERS Railways, BLS Cargo a implementat un nou sistem eficient de productie pe coridorul Rotterdam-Melzo. In loc sa opereze cu locomotive diferite, care se schimbau inainte la frontiera, trenurile ERS ruleaza, in prezent, cu o singura locomotiva pe teritoriul mai multor tari. Al doilea proiect din concurs (in ordine alfabetica) este reprezentantul tarii noastre, Fashion Days Shopping, cu proiectul „Logistics and Operations with Style” („Logistica si Operatiuni cu Stil”), care si-a propus cresterea volumului afacerilor prin reducerea timpului de procesare la nivelul depozitului si transferul activitatii dinspre stocuri spre retail. Este un adevarat motiv de mandrie pentru logistica romaneasca faptul ca unul dintre proiectele noastre s-a calificat in randul elitelor europene si le dorim reprezentantilor nostri mult succes.

Inovatii si restructurare

Grupul Cofares din Spania propune extinderea serviciilor logistice si cresterea nivelului calitiativ prin „Proiectarea eficientei logistice si inovatia tehnologica”. Filiala Nestle & Pepsico din Belgia subliniaza necesitatea „Crearii unei comunitati de colaborare pe orizontala pentru alimentele proaspete si refrigerate”, pentru optimizarea distributiei catre retailerii comuni. Prin crearea de sinergii intre retelele individuale si prin combinarea volumelor, s-a obtinut un triplu avantaj: reducerea cu 65% a emisiilor de CO2, reducerea costurilor de transport cu 44% si un grad mai mare de incarcare a camioanelor. Iar acest lucru s-a realizat prin cola-borarea cu competitorii directi. Robert Bosch Powertool Kft. din Ungaria si-a propus o „Restructurare completa a sistemului logistic intern cu solutii bazate pe diferitele necesitati ale clientilor”. Pentru a raspunde rapid cerintelor in continua schimbare si pentru mentinerea unui grad inalt de competitivitate, extinderea productiei Bosch fara construirea unei noi hale a insemnat pentru aceasta companie o restructurare completa a operatiunilor logistice. In fine, compania Sonae din Portugalia prezinta un proiect care presupune „Automatizarea operatiunilor din domeniul moda si sport”, dezvoltarea unei solutii customizate sprijinita de un sistem automat de transport, sortare si distributie a cutiilor sau unitatilor, pentru a asigura un raspuns optim la provocarile domeniului.

Personalitati puternice

Asa cum am mentionat, alaturi de cele mai importante proiecte europene, in cadrul evenimentului de la Bruxelles vor fi recompensati si Profesionistii Anului. Finalistii acestei editii sunt Bart Beeks, responsabil VP Operations pentru toate operatiunile Contract Logistics in Olanda pentru CEVA Logistics Benelux, Anestis Partalidis, managing director Trade Logistics SA Grecia si membru al Comitetului Logistic Permanent si Lourdes Soto, director de logistica pentru distributia de vehicule finisate, GEFCO Group, Spania.

Despre proiectul Fashion Days

Fondata in 2009 de catre antreprenori elvetieni, iar din 2012 parte din Naspers Group, Fashion Days s-a extins rapid, devenind cel mai mare club de shopping online din Europa Centrala si de Est pe segmentul fashion. Astazi, peste 6 milioane de utilizatori din Romania, Bulgaria, Ungaria, Cehia, Slovacia, Polonia si Slovenia se bucura zilnic de mai mult de 500.000 de produse de la peste 1.000 branduri. De mentionat ca singurul centru logistic si operational se afla in Bucuresti, iar departamentul Logistica, cu peste 150 de angajati, asigura zilnic prelucrarea si livrarea a mii de colete catre clientii Fashion Days din cele 7 tari in care activeaza compania. Incepand cu 2012 au fost proiectate, aplicate si dezvoltate proiecte strategice axate pe trei directii principale: reducerea timpului de livrare catre clienti; eliminarea erorilor din procesarea comenzilor; cresterea numarului de produse disponibile. Obiectivele au putut fi indeplinite prin trei proiecte importante. Primul a avut in prim plan stabilirea unui parteneriat strategic cu firma de curierat DPD la nivelul Europei Centrale si de Est, proiect unic in aceasta zona prin anvergura sa. Prin acest parteneriat, Fashion Days a realizat performanta de a livra in maximum 48 de ore comenzile clientilor din Slovenia, Polonia si Cehia, iar pentru Romania, Bulgaria, Ungaria, in maximum 24 de ore. Cel de-al doilea proiect tine de instalarea unei linii automatizate pentru procesare comenzi, care a dus la triplarea capacitatii de procesare zilnica. A fost astfel crescuta viteza de procesare a comenzilor cu un grad foarte mic de eroare in conditiile unei reduceri semnificative de costuri. Cel de-al treilea proiect care a dus la indeplinirea obiectivelor a constat in cresterea capacitatii de stocare pentru sustinerea vanzarilor retail – de la 1.700 mp in 2013 la 9.000 mp in prezent, prin deschiderea unui depozit specializat in activitatea de retail. In noul context, pot fi realizate mai mult de 40.000 de livrari in fiecare zi. In spatele povestii de succes Fashion Days, se afla o echipa tanara si entuziasta, cu peste 500 de angajati in cele 7 tari din Europa Centrala si de Est.

Raluca MIHAILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.