Mercedes-Benz, cele mai noi soluții inteligente de carosare

În cadrul evenimentului „Soluții inteligente de carosare 2019”, organizat la fabrica Mercedes-Benz din Ludwigsfelde (Germania), Mercedes-Benz Vans, alături de carosieri, a prezentat un total de 33 de soluții de carosare de excepție pentru întreaga flotă de autovehicule comerciale ușoare, de la autobasculante din aluminiu la un autobuz pentru nunți.

Megatendințele, precum digitalizarea și electrificarea, oferă atât oportunități excelente pentru clienții de autovehicule comerciale ușoare din diferite industrii, cât și provocări. Spre exemplu, piața livrărilor de alimente proaspete oferă un potențial comercial important la nivel internațional, însă transportul de mărfuri sensibile la temperatură necesită utilizarea și răcirea optimă a spațiului de încărcare, iar fiecare tip de marfă necesită temperaturi diferite de depozitare.

De asemenea, vehiculul trebuie să poată fi integrat cât mai eficient în lanțul logistic. Totodată, clienții finali din acest segment apreciază în special sustenabilitatea și reducerea emisiilor CO2.

La fel se poate observa și în alte sectoare: odată cu creșterea rapidă a pieței de e-commerce, furnizorii de servicii de curierat rapid înregistrează o creștere exponențială a comenzilor, dar în același timp, venitul mediu per lot este în scădere.

De asemenea, noile concepte de mobilitate și creșterea presiunii asupra costurilor aduc schimbări transportului de pasageri. Dorința pentru mai multă sustenabilitate și flexibilitate înseamnă că soluțiile de conectivitate intră în centrul atenției. Pe de altă parte, clienții din construcții continuă să aibă nevoie de caracteristicile clasice ale autovehiculelor comerciale ușoare – fiabilitate, robustețe și siguranță.

Mercedes-Benz Vans își propune să răspundă tuturor acestor cerințe și nevoi, bazându-se pe o cooperare intensă cu carosierii de top. 

Vehicul frigorific complet electric pentru livrarea produselor alimentare

Subiectele cheie au cuprins provocările actuale din domeniile digitalizare, electrificare și sustenabilitate. Exemple în acest sens sunt două autovehicule din sectorul comerțului electronic.

Într-o abordare de tip co-creare alături de clienți, Mercedes-Benz Vans și carosierul Kerstner au dezvoltat „Polarfuchs” („Vulpea polară”), care se bazează pe eVito și este un vehicul eGrocery perfect pentru zonele urbane. Dispune de conducere electrică și un sistem de răcire electric, astfel încât produsele alimentare să fie livrate cu zero emisii locale. 

Identificarea prin frecvență radio (RFID) în producția standard

Totodată, Mercedes-Benz se bazează pe soluții digitale moderne în producția de autovehicule. De exemplu, fabrica Mercedes-Benz din Ludwigsfelde ocupă poziția de lider în domeniul producției inteligente și în digitalizarea producției.

Înainte de începerea producției noii generații Sprinter, compania a introdus tehnologii în rețea, precum RFID (identificarea prin frecvență radio) în producția standard, pentru a spori și mai mult flexibilitatea și eficiența în procesul de fabricație. Fabrica a sărbătorit acest lucru ca fiind un punct de reper pe drumul spre „fabrica de viitor” conectată complet în rețea.

Portofoliul de autovehicule: către un viitor cu emisii zero

Mercedes-Benz Vans urmărește, de asemenea, cu rigurozitate electrificarea portofoliului. Primul model din strategia eDrive@VANs este eVito, disponibil pe piață de la începutul anului 2018, iar pentru al doilea model din flota de autovehicule comerciale ușoare, Mercedes-Benz Vans va echipa noul Sprinter cu conducere electrică la sfârșitul anului 2019.

Pe lângă acestea, poziționat ca autovehicul comercial și privat, monovolumul cu motorizare complet electrică EQV va extinde gama de modele electrice în 2020. 

Mercedes-Benz Sprinter: inteligent, interactiv și inovator

Fie că este vorba despre autovehicule frigorifice, vehicule pentru servicii de livrare, de salvare, de campare sau pentru transport de pasageri, cu portofoliul său complex de produse, Mercedes-Benz Vans oferă baza perfectă pentru o varietate de soluții de carosare și conversie.

A treia generație a modelului Sprinter definește clasa de autovehicule comerciale ușoare mari, cu o masă maximă autorizată a vehiculului între 3,5 tone și 5,5 tone.

Practic, fiecare sector poate beneficia de caracteristicile de bază ale Sprinter. Pentru prima dată, noul Sprinter acoperă toate cele trei variante de tracțiune – pe roțile din față, pe roțile din spate sau tracțiune integrală – permițându-i astfel să fie aliniat la cerințele și profilul de conducere necesar în fiecare situație.

În plus, legendara autoutilitară oferă posibilități unice de rețea, precum serviciile digitale ale Mercedes-Benz User Experience (MBUX) cu control vocal inteligent sau interfețe precum Mercedes-Benz Advanced Control (MBAC) pentru autorulote.

Vito și Vito Tourer: pentru cele mai diverse cerințe

De la meșteșugari la comercianți, de la furnizori de servicii de întreținere la transport de tip shuttle și taxi – Mercedes-Benz Vito este un autovehicul de dimensiuni medii care se adaptează perfect celor mai diverse cerințe de transport.

Vito Tourer este cea mai potrivită alegere pentru transportul de pasageri. Cu două ampatamente disponibile, trei variante de lungimi și de tracțiune, Vito este cel mai versatil dintre autovehiculele de dimensiunii medii, cu o masă maximă autorizată a vehiculului de aproximativ 3 tone.

Mercedes-Benz Citan: un maestru printre colegii săi

La fel ca toate celelalte modele cu stea, chiar și cel mai mic autovehicul comercial ușor al companiei este în permanență dezvoltat și dotat cu noi funcții. Drept urmare, încă din prima jumătate a anului 2019, atât Citan Tourer, cât și Citan Furgon pot fi comandate cu un motor diesel de patru cilindri, cu cuplu mare și rezervor de 1,5 litri, cu transmisie manuală nouă în șase trepte și tehnologie SCR.

Mercedes-Benz Clasa X: pick-up robust pentru o varietate de utilizări

Pick-up-ul Mercedes-Benz Clasa X este atât un vehicul comercial, cât și un vehicul confortabil pentru transportul zilnic, combinând caracteristicile tipice ale unui pick-up cu valorile clasice ale unui Mercedes-Benz: confort, dinamică, estetică, unicitate, siguranță și conectivitate.

Colaborare intensă între brand și carosieri

Complexitatea din ce în ce mai mare a sarcinilor de transport și integrarea în lanțul valoric necesită profesionalism maxim pentru adaptarea autovehiculelor destinate utilizării comerciale sau pentru timp liber și campare. În acest sens, Bodybuilder Center (Centrul de carosare) este hub-ul Mercedes-Benz Vans, unde soluțiile de carosare sunt validate și aprobate pentru vânzare pe baza cerințelor stricte de calitate ale Daimler AG.

Mercedes-Benz VanPartner și Mercedes-Benz VanSolution

Mercedes-Benz VanPartner este baza unui parteneriat mai puternic, fiind destinat constructorilor de caroserie ale căror soluții individuale demonstrează o competență și expertiză impresionantă. Aceștia au posibilitatea de a obține statutul Mercedes-Benz VanPartner în 35 de țări printr-un sistem de rating. 

Mercedes-Benz VanSolution este modelul de parteneriat pentru soluții de caroserie standardizate. Cu ajutorul VanSolution, Mercedes-Benz Vans recunoaște partenerii strategici care sunt implicați și în dezvoltarea de noi produse. 

Informații și marketing prin portalul de soluții de carosare și Conversion World

Mercedes-Benz sprijină carosierii prin portalul BB (soluții de carosare), deschis în 2004, care servește ca o interfață pentru schimbul de informații și date între Daimler AG și partenerii săi.

7.800 de carosieri din diviziile Mercedes-Benz Vans, Trucks și Special Trucks folosesc portalul pentru munca zilnică. Importanța acestui hub este confirmată de numărul de utilizatori înregistrat în 2018: aproximativ 350.000 de vizite cu 2,2 milioane de vizualizări per pagină au transformat portalul BB într-o platformă centrală pentru schimb de informații, având 1,1 milioane de documente disponibile.

Prin Conversion World, Mercedes-Benz se adresează clienților finali. Aici, potențialii clienți pot găsi soluții standard de fabricație dezvoltate în colaborare cu partenerii Mercedes-Benz. În total, Conversion World, care a fost introdus la Salonul internațional de autovehicule comerciale IAA în 2018, include deja peste 227 de conversii de la 150 de companii partenere. Utilizatorii pot compara componentele și soluțiile de conversie și pot contacta direct furnizorii.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.