Mercedes-Benz: Soluții de carosare și suprastructuri pentru Clasa V, Citan, Vito și Sprinter

Specialiștii în carosare și configurări ai Mercedes-Benz au lărgit gama de modele realizate direct în fabrică. La TecForum 2015 au fost prezentate aproximativ 40 de soluții pentru carosare și suprastructuri de la specialiști din 8 țări.

Mai mult, din 2016, modelele Citan si Clasa V vor veni cu noi sisteme de asistare la conducere pentru persoanele cu dizabilități.

Toate configurațiile de caroserie, masă și asistență la conducere oferite de Clasa V, Citan, Vito și Sprinter pentru toate modelele din gamă însumează mii de variante disponibile.

Astfel, a rezultat o gamă extinsă de autovehicule comerciale ușoare și autovehicule multifuncționale cu dimensiuni cuprinse între 4 și peste 7 metri lungime și cu o masă maximă admisă de la 1.8 la 5 tone, cu tracțiune față, spate și tracțiune integrală, cu motorizare diesel, pe benzină și gaz natural, precum și cu transmisie manuală și automată. Gama acoperă majoritatea situațiilor de transport de bunuri și de pasageri întâlnite în acest segment.

T

Modelele expuse acoperă întreg spectrul de accesorizări, de la o amenajare a spațiului de lucru până la o rulotă, convertibilă într-un vehicul cu trei axe, cu tracțiune integrală, pâna la un microbuz și un autovehicul pentru transport înghețată.

Mercedes-Benz-Sprinter-transport-inghetata
Mercedes-Benz Sprinter pentrutransport de îngheţată

Această necesitate este completată de producătorii de componenete auto specializate și soluții de configurare din Germania, dar și Europa și alte țări. La nivel global, aproximativ 50% din autovehiculele Sprinter nou înregistrate sunt carosate sau transformate. Rata de carosare pentru Vito este de aproximativ 25%, iar pentru modelul Citan, de 20%.

Centrul de Carosări Mercedes-Benz validează și recomandă soluțiile de transformare

Centrul de Carosări Mercedes-Benz – abreviat Centrul BB – a dezvoltat o gamă diversă de modele de carosări și suprastructuri pentru clienți, în colaborare cu partenerii autorizați.

Flotele Van Solutions sunt îndeosebi căutate, datorită faptului că reprezintă produse și soluții foarte specializate furnizate de Mercedes-Benz, adaptabile unei varietăți de segmente. Aceste soluții pot fi cuprinse într-o singură factură, ce include vânzarea, partea de service, garanții și asigurări.

T

VanPartners sunt carosieri autorizați, care comercializează carosări și suprastructuri la nivel internațional. Astfel, specialiștii în carosări și suprastructuri sunt partenerii de afaceri pentru clienții Mercedes-Benz.

Pentru mai multe informații, clienții pot accesa site-ul www.vanpartner.com, unde vor găsi oferte curente, disponibile în 11 limbi, precum și contactele furnizorilor. Aproximativ 350 de modele de caroserie și soluții de configurare sunt listate pe portalul de informații.

Cei patru carosieri autorizați în România pentru autovehicule comerciale ușoare sunt Cento Service, Termoport, Dypety și Hiarom.

T

TecForum 2015: aproximativ 40 de soluții de carosare din 8 țări

Mercedes-Benz Vans a prezentat în cadrul târgului TecForum 2015  aproximativ 40 de modele de carosare și suprastructuri din șapte țări europene și din Statele Unite ale Americii. Expoziția a prezentat întrega gamă de modele, de la o conversie într-un vehicul cu 3 axe cu tracțiune integrala la un microbuz și un autovehicul pentru transport înghețată.

T

Autovehiculele au fost expuse în șapte zone separate pe domenii de utilizare: autovehicule de intervenții în caz de urgență, autovehicule frigorifice, autovehicule de transport persoane, autovehicule de camping, autovehicule pentru ateliere și construcții, autovehicule cu alte destinații și autovehicule pentru persoane cu mobilitate redusă.

Din 2016, persoanele cu dizabilități vor beneficia de asistență la conducere pentru modelele Citan și Clasa V

De asemenea, în cadrul TecForum, Mercedes-Benz Vans a adus în prim plan sistemele de asistare la condus disponibile pentru persoanele cu dizabilități. Începând de anul viitor, atât modelul Citan, cât și Clasa V vor avea instalate sisteme de asistare pentru condus pentru persoanele cu dizabilități.

De la volane ce încorporează un mâner rotativ de control pentru accelerare și frânare, până la un mâner multifuncțional ce acționează ca o unitate de control prin radio a luminilor, semnalizatoarelor și ștergătoarelor, aceste instrumente de asistare sunt capabile să vină în întâmpinarea persoanelor cu diverse dizabilități.

T

Autovehiculul și gama de echipamente sunt fabricate de același producător: kitul dedicat persoanelor cu dizabilități este instalat la Mercedes-Benz Modification Center din fabrica Sindelfingen. Acesta beneficiază de aceleași condiții de garanție precum cele oferite autovehiculului. Alte modificări pot fi efectuate de către partenerii autorizați.

Un alt mod de direcționare, acelerare și frânare

Ambele modele, Citan și Clasa V, vin echipate cu un buton rotativ ce permite manipularea volanului în condiții de siguranță, chiar și cu o singură mână. În funcție de preferințele clientului, butonul poate fi montat pe partea dreaptă sau stânga a volanului. O altă funcție permite ca manetele de semnalizare și de pilot automat să fie acționate în mod alternativ de pe partea dreaptă a volanului, prin manete suplimentare.

O altă opțiune disponibilă pentru Clasa V este butonul multifuncțional ”MFD Touch”. Acesta poate fi montat pe partea stângă sau dreaptă a volanului și poate fi folosit ca o telecomandă cu control radio pentru fază lungă și scurtă, semnalizatoare, claxon și ștergătoare de parbriz. Design-ul ergonomic facilitează folosirea butonului, iar toate funcțiile pot fi activate fără ca șoferul să ia mâinile de pe volan.

O unitate de control manual permite accelerarea și frânarea cu ajutorul mâinii . În mod normal, rotirea butonului accelerează autovehiculul, în timp ce o apăsare ușoară activează sistemul de frânare. Prin folosirea unității de control ”Easy Speed” pot fi obținute aceleași efecte prin tragerea și apăsarea manetei respective. De asemenea, pedalele de accelerație și frână pot fi folosite în continuare. Cu toate acestea, pe pedale poate fi montat un înveliș opțional ce previne acționarea accidentală a acestora.

Pedale și scaune pentru șoferi deosebit de înalți sau scunzi

Extensiile pedalelor sunt disponibile opțional și sunt o variantă sigură și confortabilă pentru modelele Citan și Clasa V. Acestea pot reduce distanța până la pedale de la cinci la zece centimetri, în funcție de nevoile individuale. Extensiile pedalelor sunt montate peste pedalele existente și sunt simplu de îndepărtat.

Pedala de accelerație poate fi mutată în partea stângă pentru Citan și Clasa V. În acest caz, o unitate suplimentară este montată pe partea stângă în zona picioarelor. De asemenea, utilizatorul poate opta pentru utilizarea pedalei din partea stângă sau dreaptă prin intermediul unui comutator amplasat pe bord.  Această opțiune necesită o transmisie automată pentru Clasa V și o transmisie cu dublu ambreiaj 6G-DCT pentru Citan.

În Citan și Clasa V, șoferii deosebit de înalți au posibilitatea de a reloca scaunul cu 50 mm mai în spate. De asemenea, în Citan, înălțimea scaunului șoferului poate fi crescută cu 25mm. Mai mult, Citan este dotat cu un covoraș pliant de protecție pentru pragul de la ușa șoferului.

VanPartner Paravan oferă sisteme de ridicare auto și rampe

Mai multe modificări sunt efectuate de către companiile de specialitate și de VanPartner Paravan, în colaborare cu Mercedes-Benz Vans. De exemplu, rampele și sistemele de ridicare pentru scaune cu roțile cu motorizare electrică pot fi montate pe ușa glisantă sau pe haionul Clasei V. De asemenea, se pot monta sisteme de prindere și console de transfer pentru șofer sau pasagerul din dreapta.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.