Mitsubishi Fuso isi extinde reteaua

Mitsubishi Fuso are un nou distribuitor, care va asigura si partea de service. Extinderea retelei in Romania reprezinta astazi o prioritate pentru reprezentantii marcii japoneze, parte a grupului Daimler.

Autorizarea M Car Distribution face parte dintr-un proiect mai amplu, pornit cu un an in urma, atunci cand Mitsubishi Fuso dispunea de sapte distribuitori, toti din reteaua Mercedes-Benz. Astazi, exista noua distribuitori autorizati, ultimii doi facand parte din reteaua Mitsubishi Motors.

„Pana la finalul anului, ne propunem sa mai autorizam inca doi dealeri, de asemenea din reteaua Mitsubishi Motors. Conform statisticilor, piata autovehiculelor comerciale a scazut foarte mult. O analiza recenta arata o scadere cu 87% fata de anul precedent. Suntem jos, ne-am stabilizat si nu avem unde sa mai cadem. Desi momentul nu pare unul potrivit pentru noi parteneriate, noi le vedem ca pe o oportunitate. Este important sa fim prezenti in piata, pentru ca acum putem sa ne cream mai usor o imagine pozitiva, prin servicii si produse ireprosabile“, a aratat Radu Vlad, Mitsubishi Fuso Canter Manager.

Alegerea dealerilor Mitsubishi Motors pare una fireasca avand in vedere istoria comuna a celor doua branduri si faptul ca, astfel, dealerii de autoturisme Mitsubishi isi completeaza gama de produse cu autoutilitarele Canter. In plus, aceasta dezvoltare a retelei inseamna o acoperire mult mai buna a pietei.

„M Car Distribution detine o cota importanta de piata, peste 70% in Bucuresti, peste 30% din piata nationala, in ceea ce priveste vanzarile de autoturisme Mitsubishi. Camioanele Canter au multe piese comune cu autoturismele Mitsubishi. Oricum, avem personal specializat pentru a vinde aceste masini si, de asemenea, oameni pregatiti sa intretina si sa repare aceste autovehicule. Nu ne asteptam la o dezvoltare exploziva a vanzarilor, avand in vedere situatia economica. Insa, suntem convinsi ca vom putea comercializa un numar suficient de mare de autovehicule pentru a avea o activitate rentabila“, a declarat Adrian Zamfirescu, director general M Car Distribution.

Canter a fost lansat oficial in Romania in 2006, iar atunci s-a ales un sistem de comercializare cu vanzatorii proprii ai reprezentantei oficiale. Astfel, cei care se ocupau de vanzarea camioanelor Mercedes-Benz au primit in portofoliu si Mitsubishi Fuso Canter. Diferenta dintre produse – unul german si unul asiatic – a dus la obtinerea unor volume de vanzari care nu au fost incurajatoare. Astfel, s-a decis intr-o prima faza ca acest produs sa fie pus la dispozitia distribuitorilor autorizati din reteaua Mercedes-Benz.

„Cel mai important lucru este sa avem canalele de vanzare, pentru ca ele sunt cele care elibereaza tensiunea stocurilor si a targeturilor“, a declarat Radu Vlad.

Oferte speciale, pe o piata speciala

Pe langa extinderea retelei, Mitsubishi Fuso Canter dispune in aceasta perioada de oferte speciale menite sa il faca mai accesibil. Este vorba despre o campanie de finantare prin Mercedes-Benz Finacial Services, lansata in luna octombrie, ce va fi valabila pana la sfarsitul acestui an. Oferta de finantare are dobanda subventionata – avans de 5% (incepand de la 1.090 euro), dobanda incepand de la 5,9%, rata lunara incepand de la 399 euro.

„In paralel cu oferta de finantare, mai avem o oferta prin care clientii pot opta pentru un discount la pretul de lista sau trei ani revizii gratuite“, a adaugat Radu Vlad.

Cu toate acestea, conditiile actuale de piata nu permit volume mari de vanzari „Produsul cel mai potrivit pentru piata din Romania pare sa fie modelul de 7,5 t, care dispune de sarcina utila cea mai mare de pe acest segment. In plus, caracteristicile tehnice permit carosarea pentru numeroase aplicatii. Din pacate, acesta este segmentul de piata care a inregistrat cel mai drastic declin“, a spus Radu Vlad.

Efectele negative ale stocurilor nu au ocolit nici Mitsubishi Fuso, insa problemele cele mai mari sunt legate de stocurile competitorilor. „In momentul de fata, am adus stocul la un nivel rezonabil – in jur de 80 de unitati. Am fost si noi atinsi de valul stocurilor, insa intr-o masura mai mica, avand in vedere ca volumele nu au fost mari la nivel national. Astazi, ne lovim in piata de stocurile competitorilor, care se afla la un nivel foarte ridicat. Atata timp cat exista pe piata multi dealeri care au stocuri mari, ce genereaza costuri importante, nu vom putea sa ne recastigam pozitia corecta pe piata privind preturile“, a explicat Radu Vlad.

Pentru a asigura un volum cat mai important de vanzari, luand in calcul actualul mediu economic, este recomandabila concentrarea asupra licitatiilor publice. „Acestea sunt o oportunitate, insa procedura birocratica este foarte sinuoasa. Cu mai mult de un an in urma, am pornit o campanie interna de lansare pe clientii care acceseaza fonduri europene, pentru ca si aici procedura este destul de sinuoasa, iar fondurile vin foarte greu. Investitia nu se realizeaza in programul prestabilit. Practic, un client accesat cu un an si jumatate in urma vine abia acum sa cumpere camionul“, a explicat managerul Mitsubishi Fuso Canter.

Radu Vlad, Mitsubishi Fuso Canter Manager:

„Avem un produs bun, care ofera fiabilitate, avem disponibilitate imediata, avem aplicabilitate nelimitata si, in acest moment, avem solutii avantajoase de achizitie.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.