Nereguli la 90 din 131 de vulcanizări controlate de RAR

Inspectorii Registrului Auto Român (RAR) au desfășurat un amplu control la atelierele de vulcanizare din București și județul Ilfov iar constatările sunt îngrijorătoare: la 90 dintre cele 131 de vulcanizări verificate au fost constatate diferite abateri iar 41 erau neautorizate (unele dintre ele în curs de autorizare).

În alte situații s-a constatat că:

– nu se întocmeau (sau nu întocmeau corect) actele de garanție pentru activitățile prestate;

– nu se efectuau sau nu înregistrau inspecțiile finale;

– nu se mențineau condițiile inițiale de autorizare (de ex. nu aveau verificări metrologice în termen de valabilitate la sculele și dispozitivele din dotare).

În urma controalelor s-au aplicat amenzi contravenționale în valoare totală de 162.000 lei. De asemenea, s-a oprit activitatea a 42 de unități.

“Dată fiind importanța sistemului de rulare al autovehiculelor, sistem cu implicații majore în siguranța circulației rutiere, inspectorii Registrului Auto Român recomandă șoferilor să folosească numai serviciile unităților de vulcanizare autorizate RAR, pentru a avea siguranța că acestea îndeplinesc condițiile minimale și obligatorii necesare. Lipsa unui lucrător calificat sau a unor scule și utilaje adecvate pot duce la defecțiuni care să afecteze siguranța circulației și pot aduce prejudicii importante atât jantelor cât și anvelopelor”, precizează RAR.

Dintre acestea, RAR aminteşte:

– strângerea insuficientă a prezoanelor sau piulițelor duce la ovalizarea găurilor de strângere a jantei sau poate duce la pierderea roții în mers;

– strângerea prea puternică, peste cuplul de strângere indicat, poate duce la întinderea materialului șurubului și la ruperea acestuia, în timp;

– o presiune prea scăzută în anvelope duce la uzura neuniformă a anvelopei și la creșterea rezistenței la rulare (ceea ce are ca efect creșterea consumului de cumbustibil);

– o presiune prea mare în anvelope duce la uzura mai accentuată a zonei centrale a benzii de rulare față de zonele laterale;

– deteriorarea filetului datorită utilizării pistolului cu aer încă de la începutul strângerii; prezonul trebuie înfiletat la început (primele două spire ale filetului) cu mâna, pentru a nu intra strâmb, ceea ce ar duce la distrugerea filetului.

– echilibrarea roții pe mașina de echilibrat roți trebuie făcută obligatoriu; lipsa unei bune echilibrări se traduce în mers, la anumite viteze, prin vibrații sau bătăi. (M.S.)

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.