UPDATE! Nini Săpunaru, în cărţi pentru şefia Transporturilor

După două eşecuri răsunătoare ajunse în justiţie – Relu Fenechiu, condamnat la 5 ani de închisoare, şi Ovidiu Silaghi, urmărit penal pentru o şpagă de 200.000 de euro -, conducerea PNL l-a ales pe fostul şef al Vămilor din perioada 1997-1999, acum deputat de Vrancea, Nini Săpunaru, pentru portofoliul Transporturilor. Săpunaru a declarat joi seară, la Realitatea TV, că liderul partidului, Crin Antonescu, l-a sunat şi au discutat pe această temă, iar duminică urmează să primească ok-ul Biroului Politic Naţional (BPN) al PNL. Între timp, el şi-a făcut deja planuri pentru Ministerul Transporturilor – tort din care cea mai importantă felie şi-a rezervat-o premierul Victor Ponta, prin mâna sa dreaptă, Dan Şova. Săpunaru va avea de semnat contractul cu GFR pentru privatizarea “de succes” a CFR Marfă, pe care colegul de partid Fenechiu, a evitat aproape o lună să îl parafeze, deşi anunţase iniţial că o va face în luna iunie. A venit peste el condamnarea din 12 iulie, dar un ajutor i-a dat şi Ponta, care a aprobat HG 526 abia în 24 iulie şi a publicat-o în 14 august.

UPDATE 25 august. Biroul Politic Naţional al PNL adecis, duminică, să nominalizeze două persoane la şefia Ministerului Transorturilor: pe lângă Nini Săpunaru, şi pe Ramona Mănescu. Premierul Victor Ponta s-a antepronunţat însă: Ramona Mănescu. El va trimite la Cotroceni, cel mai probabil, în cursul zilei de duminică  cele două propuneri, deoarece se va afla luni şi marţi într-o vizită oficială în Republica Moldova. 

“Am fost sunat şi întrebat dacă aş accepta o propunere din partea dânsului (a lui Crin Antonescu – n.r.), propunere către BPN, pentru funcţia de ministru al Transporturilor. Am acceptat, sunt onorat, mai mult de atât nu am ce să comentez, decât că voi aştepta decizia de duminică a partidului”, a spus Săpunaru.

Întrebat dacă se aşteaptă să fie confirmat în această funcţie de şeful statului, Nini Săpunaru a admis că există posibilitatea ca Traian Băsescu să respingă prima propunere, dar nu şi pe următoarea – care evident că nu va mai fi el.

“Dânsul, după părerea mea, are posibilitatea să nu mă confirme şi după aceea va confirma următorul propus de către primul ministru. Există şi această posibilitate. A mai făcut-o, cu motive întemeiate sau neîntemeiate, nu e niciun fel de problemă”, a opinat Nini Săpunaru.

El s-a declarat însă optimist, spunând că este pregătit încă de acum o lună pentru această funcţie şi „ştiu ce am de făcut la minister”. “Încă de acum o lună mi-am făcut un scenariu de război. E nevoie de oameni capabili să taie în carne vie. Nu sunt un om comod”, a arătat Săpunaru.

Actualul secretar de stat din Ministerul Transporturilor, Cristian Ghibu, în sarcina căruia premierul Victor Ponta, cel care asigură interimatul la Transporturi, a lăsat gestionarea problemelor curente, se dovedeşte în ochii liberalilor prea mic pentru o funcţie atât de mare.

Specializare la Vămi

Trebuia un om de forţă, iar acesta a fost găsit în persoana fostului şef al Vămilor, care este în PNL din 1990. Amintim că şi Direcţia Generală Antifraudă Fiscală este condusă tot de un fost şef al Vămilor – e drept că numit de liberali la ANV abia cu o lună înainte de a ajunge la Antifraudă -, Romeo-Florin Nicolae.

Nini Săpunaru are 50 de ani şi se află la al patrulea mandat de deputat. Între anii 1991 – 1995 a fost inspector de credite la Bankcoop Vrancea, iar din 1995 până în 1997, a deţinut postul de director al SC “Europroiect” SRL – Focşani, firmă la care  deţine, în prezent, 49,5% din acţiuni.

Din 1997 până în 1999 a fost şef al Direcţiei Generale a Vămilor, cu funcţie de secretar de stat. Un an mai târziu a absolvit Academia de Studii Economice Bucureşti – Facultatea de Economia Industriei, Construcţiilor şi Transporturilor, iar în 2010 a obţinut doctoratul în economie, cu teza “Locul şi rolul instituţiei vamale în Uniunea Europeană”.

Avere

La capitolul avere, Nini Săpunaru nu stă deloc rău: are împreună cu soţia un teren intravilan de 750 mp în Focşani, cumpărat în 2002, o casă de aproape 400 mp, construită în 2006, şi un Volkswagen Golf, din 2000.

La F&C Consulting Bucureşti deţine 50% din acţiuni, iar firma Europroiect, la care are 49,5% din acţiuni, desfăşoară activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică şi a avut contracte de prestări servicii de 681.453 de lei, obţinute prin achiziţie directă, cu Consiliul Judeţean Galaţi, cu primăriile din Focşani şi Mărăşeşti, dar şi cu primăriile a 16 comune din judeţul Vrancea.

Nini Săpunaru a acordat un împrumut de 135.000 de euro lui Bogdan Săpunaru, dar are o datorie de 220.000 de euro la Banca Transilvania, credit contractat în 2009 şi scadent în 2029.

Magda SEVERIN

1 COMENTARIU

  1. Smecherii de la transporturi, tun dupa tun ?
    Valentin Dorobantu, managerul privat de la CFR Calatori, va fi verificat de Consiliul Concurentei pentru desfiintarea a peste 150 de trenuri de calatori.
    Apogeul ineficienței manageriale privind transportul feroviar de călători a fost atins în timpul Ministrului Transportului-penalul, Relu Fenechiu, care a pus în fruntea SNTFC „CFR Călători” SA pe, obscurul, Valentin Dorobanțu ca Manager Privat care nu înțelege că trenurile de călători ale CFR Călători nu sunt o pierdere și pe care le anulează nejustificat și spunem nejustificat pentru că managerii de la operatorii privati le consideră rentabile .
    Dorobantule , esti “liber” sa pleci , ne-ai demonstrat tot ce poti.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.