Noul Renault Trucks T: consum mai mic, sarcină utilă mai mare

La mai puțin de trei ani după lansare și în urma unui feed-back extrem de favorabil din partea clienților, Renault Tucks T trece deja printr-o înnoire majoră, pentru a deveni chiar și mai eficient decât înainte din punctul de vedere al costurilor pentru clienți.

Versiunea 2016 a modelului T beneficiază de îmbunătățiri la nivelul șasiului și al lanțului cinematic, ceea ce permite o reducere a consumului cu încă 2%, crescând, în același timp, sarcina utilă cu până la 114 kg. De asemenea, Renault Trucks prezintă Optivision, un sistem predictiv de cruise control, cu GPS.

În 2013, Rennault Trucks T a marcat începutul unei noi ere în istoria Renault Trucks. Votat Camionul Anului 2015, modelul s-a făcut rapid remarcat în rândul clienților pentru calitatea construcției sale și pentru eficiența sa energetică. Departe de a se mulțumi cu aceste succese, Renault Trucks conduce acum lucrurile către un alt nivel. „Feed-back-ul din partea clienților ne arată că T oferă performanțe neașteptate în ceea ce privește consumul de combustibil și calitatea în conducere”, explică Sophie Riviere, manager pentru gama Long Distance la Renault Trucks. „Am lucrat pe trei direcții pentru a crește eficiența costurilor clienților noștri: îmbunătățirea aerodinamicii pentru reducerea consumului de combustibil, reducerea masei pentru creșterea sarcinei utile și încurajarea conducerii economice prin intermedul unui sistem predictiv de navigație GPS.”

Îmbunătățirea aerodinamicii s-a inspirat din cea mai recentă experiență Renault Trucks realizată prin intermediul vehiculului experimental Optifuel Lab 2. Aceasta a condus la un T 2016 echipat cu un spoiler opțional încorporat sub bara de protecție: „Acest spoiler poate direcționa curentul de aer care trece pe sub camion și reduce considerabil rezistența aerodinamică, o potențială cauză a unui consum ridicat”, explică Sophie Riviere. „Mai mult decât atât, acest nou T prezintă un nou deflector de acoperiș, mai înalt, fără ramă metalică, acesta permițând camionului să penetreze mai ușor aerul”. În funcție de versiune, clienții pot economisi până la 2% combustibil comparativ cu versiunea curentă.

În ceea ce privește șasiul, economia de masă a devenit o prioritate majoră. Mai multe componente au fost redesenate sau ușurate, astfel încât sarcina utilă să poată fi crescută cât de mult posibil, în beneficiul operatorilor. De exemplu, o nouă axă directoare și îmbunătățirile aduse suspensiei pneumatice au redus masa vehiculului cu mai multe kilograme. Clienții au acum, de asemenea, posibilitatea de a echipa tractoarele lor cu o șa de cuplare de aluminiu. „Abordarea noastră în ceea ce privește masa este foarte asemănătoare cu cea pe care am adoptat-o pentru aerodinamică”, explică Sophie Riviere. „Reducerea masei se realizează puțin câte puțin, obținându-se un rezultat general semnificativ. În final, clienții vor fi capabili să își crească sarcina utilă cu până la 114 kg!”

Motoarele DTI 11 și DTI 13 au beneficiat, la rândul lor, de un upgrade, care le permite să își îmbunătățească substanțial combustia și, astfel, să își diminueze consumul de combustibil. Toate respectă standardele Euro 6 etapa C, care vor deveni obligatorii de la data de 31 decembrie 2016.

new_renault_trucks_t_range_2016_4

Cel mai important nou element al acestor motoare este introducerea unui sistem de injecție common rail pe DTI 13. „Fiabilitatea și eficiența acestui sistem pe 11 L, în termenii economiei de combustibil, ne-au convins că ar fi interesant să îl montăm și pe modelul 13 L”, adaugă Sophie Riviere. „Deja oferind performanțe foarte bune, DTI 13 se afirmă ca o soluție estrem de economică pentru transportatorii care operează pe trasee cu multe pante sau care transportă încărcături grele.” motoarele sunt cuplate cu o nouă generație de cutii de viteze manuale automatizate Optidriver.

În afară de îmbunătățirile aduse camionului în sine, Renault Trucks lansează, în același timp, o serie de noi servicii care sunt, la rândul lor, destinate reducerii consumului de combustibil. Acestea includ sistemul predictiv de cruise control Optivision, acum conectat la GPS. Aceasta face posibilă adoptarea unei trepte de viteze, a unei accelerații și a unei viteze corespunzătoare traseului urmat.

„Atunci când rulezi în pantă, de exemplu, sistemul va profita cât se poate de mult de inerția vehiculului,” explică Sophie Riviere. „Și atunci când ajunge în punctul cel mai înalt al rampei, vehiculul va rămâne în cea mai economică treaptă de viteză, deoarece știe că urmează o pantă.”  În timpul fiecărei călătorii, sistemul înregistrează traseul, nu numai pentru camionul respectiv, ci și pentru toate celelalte camioane echipate cu Optivision care au urmat un itinerariu similar. Se pot obține, astfel, economii de combustibil încă de prima dată când un camion parcurge o anumită rută, dacă un altul echipat cu acest sistem a parcurs-o anterior. Cu pachetul Fuel Eco+, care combină pachetul Fuel Eco (mod de limitare a puterii, eco-cruise control cu sistem Optiroll, compresor de aer decuplabil, pompă de direcție cu flux variabil și sistem de oprire automată a motorului) cu Optivision, transportatorii pot reduce consumul acestor vehicule cu până la 5%.

Cu versiunea T 2016, Renault Trucks își extinde oferta de soluții de transport. Cu o sarcină utilă îmbunătățită, cu motoare mai eficiente și servicii care beneficiază de cele mai recente inovații în domeniul consumului de combustibil, Renault Trucks face un nou pas înainte, în dorința sa de a le oferi clienților un camion care să reprezinte un adevărat centru de profit.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.