Noutățile Renault la Salonul Auto de la Geneva

În cadrul celei de a 85-a ediţii a Salonul International Auto de la Geneva, Renault își etalează noul sau crossover: KADJAR. Prezentat doar la exterior, pe  2 februarie, în cadrul conferinței de presa de la Paris, Renault KADJAR se dezvăluie publicului în întregime cu ocazia Salonului de la Geneva.

Printre noutăţile Renault se număra şi motorul electric R 240 disponibil pe modelul ZOE, care asigură o autonomie superioară şi modelul super sportiv Clio R.S. 220 EDC Trophy.

Salonul de la Geneva 2015 marchează şi o nouă etapă a mărcii, odată cu prezentarea noii semnături de marcă „Renault, passion for life”.

Renault Kadjar, un crossover cu design seducător

Prezentat doar la exterior, pe  2 februarie, în cadrul conferinței de presa de la Paris, Renault Kadjar se dezvăluie publicului în întregime cu ocazia Salonului de la Geneva.

Vizitatorii salonului au posibilitatea de a descoperi în detaliu interiorul maşinii şi de a se familiariza cu versiunile specifice ale modelului: X-Mod și Bose® (versiuni disponibile în funcție de ţara de comercializare). Kadjar se evidenţiază şi prin consumul redus. Sunt disponibile două motorizări diesel cu un nivel de emisii mai mic de 99g de CO2/km (Consum și emisii omologate conform legislației în vigoare), ceea ce îl recomandă printre cele mai avantajoase propuneri din segmentul său.

Un  crossover compact tulbură tradiția segmentului printr-o abordare nouă și un design atractiv.

În gama Renault, Kadjar se poziţionează în segmentul C, între Captur şi Koleos, susţinând astfel obiectivele de expansiune internaţională ale grupului francez.

Conceput pe o platformă comună a Renault-Nissan, cunoscută sub denumirea de cod intern CMF C/D, Kadjar beneficiază de experienţa Alianţei în segmentul crossover.

Kadjar aduce o nouă viziune asupra conceptului de crossover prin designul fluid şi atletic. Interiorul este în egală măsură sportiv și rafinat, evidențiindu-se prin materiale de buna calitate şi prin nivelul ridicat al finisajelor.

Dotat cu echipamente moderne, Kadjar beneficiază de avantajele sistemului R-Link 2 şi de cele mai recente evoluţii în materie de asistenţă la conducere.

Kadjar_4 © Renault Marketing 3D Commerce

Cel mai nou crossover Renault este un vehicul perfect adaptabil traficului urban datorită gabaritului compact (4,45 m lungime şi 1,84 m lăţime). În plus, modelul beneficiază de cele mai noi motoare din gama Energy, care garantează nu doar o experienţă plăcută la volan, ci și o economie de carburant semnificativă.

Lansarea modelului Kadjar va avea loc la începutul verii în Europa și în ţări din Africa şi din bazinul mediteranean.

Printre noutăţile Renault prezente la Salonul de la Geneva se număra: motorul electric R 240 disponibil pe modelul ZOE, care asigură o autonomie superioară şi  modelul super sportiv Clio R.S. 220 EDC Trophy.

„Renault, passion for life”, noua semnătură a mărcii

Cu o nouă strategie de design sub semnatura lui Laurens Van den Acker, Renault a continuat să evolueze şi să imprime un nou dinamism marcii.

Începând din 2012,  noile modele – Renault Clio, Captur şi, mai nou, Kadjar – au confirmat noul Renault.

Logo Renault nouvelle Identité de marque_1 © Renault Design

Datorită unui design fresh, dar şi a tehnologiilor inteligente, experienţa la volan devine mai sigură şi mai plăcută. Astfel, promisiunea mărcii a fost dusă mai departe: “Renault makes cars that make your life better / Renault construieşte maşini care îţi fac viaţă mai uşoară” !

Salonul de la Geneva 2015 marchează o nouă etapă a marcii, odată cu prezentarea noii semnături de marcă „Renault, passion for life”, şi printr-o nouă identitate vizuală extrem de curajoasă, vibrantă, plină de culoare şi de viaţă!

  1. Un stil nou în universul vehiculelor crossover

Pentru primul său crossover din segmentul C, Renault a adoptat un design care evocă dinamism, robusteţe şi aventură. În plus, noua nuanţă, Rouge Flamme, aleasă drept culoare de lansare, îi conferă modelului Kadjar o tușă seducătoare.

Un stil exterior atletic şi fluid

Renault Kadjar este un crossover din segmentul C, situat la graniţa dintre universul vehiculelor de tip SUV şi cel al modelelor berlină şi break.

Dimensiunile sale compacte (4,45 m lungime, 1,84 m lăţime şi o înălţime de numai 1,60 m) accentuează impresia de dinamism a vehiculului.

Partea frontală exprimă robustețe. Conturul farurilor, a căror parte superioară se află în continuitatea benzii cromate a calandrului, pune în valoare caracterul şi impresia de forţă pe care o imprimă noul crossover Renault.

La rândul lor, jantele din aliaj ușor, de 17 sau 19 inch, cu un aspect sculptural, accentuează robustețea modelului.

Silueta fluidă şi atletică a modelului are ca punct de plecare designul robust al aripilor frontale. Fluiditatea liniilor, care evocă senzualitate, este accentuată de profilul portierelor.

Privit din lateral, contrastul dintre flancurile ușor concave și volumul generos al părții mediane a caroseriei, generează o impresie de dinamism..

„Cu designul său atletic și fluid, care diferă semnificativ de codurile vizuale ale segmentului, Renault Kadjar aduce un plus de emoţie în universul vehiculelor de tip crossover.”

Laurens Van den Acker, Director de Design

KADJAR, un crossover cu personalitate

Cu o gardă la sol de 190 mm, Kadjar se integrează cu uşurinţă în condiţii şi suprafețe de drum dificile.

Calandrul, cu un profil original, contribuie la senzaţia de forţă pe care o generează partea frontală a maşinii, în timp ce elementele de protecţie caracteristice modelelor SUV subliniază temperamentul puternic al lui Renault Kadjar.

Bandourile largi amplasate în partea inferioară a portierelor asigură o protecție eficientă, punând totodată în valoare profilul vehiculului.

Elementele de protecție de culoare neagră ale aripilor, subliniază impresia generală de robustețe, în timp ce barele de pavilion, din aluminiu, adaugă o tușă de dinamism ansamblului.

KADJAR mizează și pe eleganță.

Renault Kadjar afişează o personalitate puternică subliniată de noua semnătură luminoasă a mărcii, prezentată în premieră pe Noul Espace. Astfel, LED-urile încorporate în blocul de lumini al farurilor trasează conturul caracteristic al literei „C”.

Kadjar oferă un design rafinat, toate versiunile beneficiind de carcase ale oglinzilor retrovizoare şi de mânere ale portierelor în nuanţa caroseriei. Un plus de distincţie este conferit de prezenţa baghetelor cromate, atât la nivelul conturului geamurilor laterale, cât şi al elementelor de protecţie a părţii inferioare a caroseriei.

Un interior valorizant, sportiv şi rafinat

Interiorul modelului Kadjar se distinge prin calitatea finisării. Stilul unic și nivelul ridicat de confort contribuie la expresivitatea crossover-ului Renault.

Planşa de bord, orientată spre şofer, inspiră o reală plăcere de a conduce.

Design-ul planşei de bord pune accent pe liniile ample, orizontale, menite să amplifice impresia de spaţiu disponibil. Această percepţie este accentuată de prelungirea grafică a liniilor în partea superioară a portierelor.

Blocul instrumentelor de bord și aeratoarele sunt puse în evidență de elemente cromate.

Kadjar_3 © BERNIER, Anthony – Prodigious

Consola centrală dispune de două baghete decorative laterale. Mânerele de susţinere, prezente atât pe portierele faţă cât şi în partea dreaptă a consolei centrale ne reamintesc faptul că ne aflăm la bordul unui vehicul destinat să ruleze şi în teren accidentat.

Designul expresiv al manetei schimbătorului de viteze accentuează impresia de sportivitate a bordului.

Scaune profilate pentru a accentua spiritul sportiv

Caracterul sportiv al interiorului este accentuat de profilul scaunelor. Acestea beneficiază de elemente grafice specifice atât la nivelul spătarului cât şi la cel al tetierelor. În plus, formele elegante, rotunjite, asigură o excelentă susținere laterală și dau, în egală măsură, o tușă de rafinament.

Un confort remarcabil

Scaunele sunt foarte generoase, asigurând, totodată, suficient spațiu pentru ocupanții din spate, care beneficiază, la rândul lor, de o foarte bună susținere laterală. Șezutul scaunelor din față este ușor înclinat, asigurând un confort optim și o bună susținere. Partea superioară a spătarelor este profilată în așa fel încât să asigure o poziție ideală indiferent de talia ocupanților. Datorită utilizării unui material cu două nivele de densitate, scaunele asigură un confort remarcabil și o susținere fermă.

Materialele și culorile utilizate subliniază dimensiunea sportivă și rafinată a habitaclului. Planșa de bord este realizată din materiale plăcute la atingere și finisaje atent lucrate. Partea superioară a blocului de instrumente şi mânerele de susținere sunt îmbrăcate în material textil. Ecranul central este pus în valoare pe un fond negru intens, care facilitează citirea informațiilor.

Pavilionul fix vitrat, cu suprafața de 1,4 m2 oferă o luminozitate naturală și plăcută la interior.

Versiuni adaptate nevoilor clienţilor

KADJAR X-Mod, pentru amatorii de aventură

Cu o personalitate puternică şi aptitudini off-road, Kadjar X-Mod este pregătit pentru aventură. Modelul dispune de elemente specifice, care îi conferă un plus de atractivitate: bare de pavilion, scuturi de protecție  gri mineral şi jante de 17″, echipate cu cauciucuri M+S („Mud and Snow”). In plus, pragurile portierelor față sunt personalizate cu numele „Kadjar”.

La interior, mânerele de susţinere şi partea superioară a tabloului de bord sunt decorate cu cusături aparente, care dau un plus de senzualitate versiunii Kadjar X-Mod.

Kadjar X-Mod dispune de sistemul Extended Grip 4×2, ce il recomandă ca o versiune polivalentă, confortabilă, cu o modularitate remarcabilă.

Versiunea propune sistemul Easy Break, care permite rabatarea automată a banchetei spate 1/3-2/3, plierea scaunului pasagerului din față în configurația măsuță de lucru, de o cotieră pentru rândul al doilea de scaune, precum și de un spațiu de depozitare suplimentar sub cotiera consolei centrale.

Kadjar X-Mod este echipat cu sistemul de recunoaștere automată a panourilor de semnalizare rutieră, cu sistemul de alertă la depășirea liniei continue și cu sistemul de acționare automată a fazei scurte.

Climatizarea automată şi senzorii de ploaie şi lumină completează experienţa confortabilă la bordul versiunii Kadjar X-Mod.

Înaltă calitate

Versiunea Kadjar, echipată cu sistemul de sonorizare Bose®, propune o experienţă acustice inedităm ce

transformă habitaclul într-o veritabilă sală de concert. La această senzaţie îşi aduc contribuţia:

– 1 difuzor central,

– 6 difuzoare repartizate în restul habitaclului şi care asigură o repartiţie echilibrată a semnalului sonor între locurile din faţă şi cele din spate.

– 1 amplificator digital amplasat sub scaunul pasagerului din faţă şi care integrează un sistem de prelucrare a semnalului Bose®, adaptat la caracteristicile habitaclului modelului Kadjar,

– 1 boxă pentru başi situată în portbagaj care generează un sunet grav şi realist în întreg habitaclul.

  1. CARACTER PUTERNIC

Kadjar este un vehicul polivalent, care răspunde nevoilor unei familii prin caracterul practic şi prin modularitatea sa. Atributele sale de conectivitate îi asigură şoferului numeroase opţiuni de personalizare a ambianţei interioare.

Kadjar beneficiază de toate tehnologiile necesare pentru a-i asigura un şofat în deplină siguranţă.

Cel mai bun echilibru între un  SUV, un break şi o berlină

KADJAR beneficiază de robusteţea vehiculelor din segmentul SUV.

În versiunea cu tracțiune integrală, Kadjar oferă un comportament rutier sigur chiar și în condiții de aderență precară. Versiunea 4×2 dispune de sistemul Extended Grip care îi permite vehiculului să evolueze chiar și în condiții de drum dificile.

Kadjar_27 © LUDES, Jeff – Prodigious

Garda la sol de 190 mm, precum și unghiurile de atac și de degajare de 18, respectiv 25°, îi asigură modelului aptitudini 4×4.

În plus, modelul dispune de elemente de protecție la nivelul barelor față și spate.

KADJAR, un model care oferă polivalența unui model break.

Modularitatea interioară este intuitivă. Sistemul Easy Break permite deschiderea şi rabaterea automată a banchetei spate în proporție de 1/3-2/3. În plus, scaunul pasagerului poate fi pliat în format de măsuţă cu ajutorul unui mâner amplasat la baza scaunului, fapt care permite încărcarea unor obiecte lungi.

Cele două poziţii ale planşeului portbagajului asigură fie un planşeu complet plat, care uşurează încărcarea obiectelor voluminoase, fie o poziţie joasă, care asigură un volum de încărcare de 472 dm3. În plus, portbagajul poate fi compartimentat în două sau trei spaţii, ceea ce permite protejarea obiectelor transportate.

Spaţiul interior este foarte generos. În partea din spate, garda la nivelul capului, de 910 mm, şi lăţimea la nivelul coatelor, de 1 456 mm, se situează la cel mai bun nivel din segment.

Kadjar are spații de depozitare cu un volum total de 30 de litri.

KADJAR oferă plăcerea de a conduce și confortul unei berline

Poziția la volan este similară cu cea a unei berline, înclinarea scaunelor din faţă fiind comparabilă cu cea a unui vehicul din această categorie. În plus, Kadjar este un vehicul uşor de manevrat, diametrul de bracaj fiind de numai 10,7 m.

Kadjar dispune de toate tehnologiile de asistență în timpul condusului, inclusiv sistemul de parcare „mâni libere” și cameră video pentru marșarier.

În plus, prin Sistemul Stop and Start, Kadjar se bucură de un consum redus de carburant, contribuind la diminuarea poluării în trafic urban.

Echipat  pentru un şofat personalizat şi conectat

Kadjar dispune de sistemul multimedia Renault R-Link 2, care asigură o conectivitate intuitivă și personalizabilă.

Sistemul beneficiază de un ecran cu imagine de o mare claritate, care asigură un confort de utilizare sporit. Interfaţa grafică, intuitivă, îi asigură utilizatorului accesul la universul familiar al tabletelor multi-media;

Home page: poate fi configurată după dorință şi permite accesul direct la funcţiile cele mai utilizate şi personalizarea interfeţei.

Kadjar_2 © BERNIER, Anthony – Prodigious

Kadjar propune şase profile diferite de interfaţă, fiecare dintre acestea fiind adaptat specificului şi preferinţelor utilizatorului: interfaţă R-Link 2, climatizare şi selecţia sistemelor de asistenţă la conducere.

R-Link 2, reprezintă un centru de comandă şi de personalizare a vehiculului şi asigură optimizarea vieții la bord.

R-Link dispune de sistemul de recunoaștere vocală a comenzilor pentru sistemul de navigație, de activare a telefonului și aplicațiilor asociate, precum și de un acces simplificat la alte funcții.

Ecranul de 7 inch asigură un acces complet şi de calitate la multe funcţii: informaţii din domeniul auto, turism, social media…

Siguranța înainte de toate

Kadjar dispune de blocuri optice care încorporează două module Full LED „Pure Vision” care grupează funcţia de fază scurtă şi fază lungă. Această tehnologie asigură un fascicul luminos mai intens şi mai precis, cu 20% mai puternic decât un fascicul halogen.

În plus, proiectoarele de ceaţă sunt orientabile în funcţie de viraj, oferind astfel o mai bună vizibilitate laterală. Ele se activează odată cu declanşarea semnalizatorului sau la rotirea volanului la o viteză mai mică de 40km/h.

Kadjar beneficiază de experienţa Renault în materie de siguranță, inclusiv de cele mai noi tehnologii pentru asistență la șofat.

Aceste sisteme, accesibile din meniul R-Link 2, permit:

Prevenirea riscului de accident:

Active Emergency Breaking System (AEBS): sistem care alertează șoferul în cazul unui risc de coliziune cu vehiculul din față. În absența unei reacții a șoferului, sistemul de frânare este activat automat pentru a evita o coliziune.

Alerta la depășirea liniei continue: această funcție se activează odată cu viteza de 70km/h, avertizând șoferul în cazul depășirii involuntare a unei linii continue sau întrerupte. Această alertă previne şoferul în situaţia în care traiectoria maşinii poate duce la ieşirea de pe şosea.

Alerta de unghi mort: acest sistem îl avertizează pe șofer în situația în care un vehicul se află în unghi mort în cazul unei manevre de depășire.

Asistența la manevrele efectuate la viteză mică:

Easy Park Assist: după identificarea unui loc de parcare, prin măsurarea spațiului disponibil, sistemul preia în întregime manevra de parcare. Sistemul Easy Park Assist asigură trei moduri de parcare: cu spatele, perpendicular pe bordură şi în unghi faţă de aceasta.

Ecranul central afişează toate informaţiile legate de manevră (reprezentarea grafică a manevrei, imaginile oferite de camera video pentru mersul cu spatele și datele oferite de senzori).

În orice situație, șoferul are controlul asupra frânării și accelerației.

Asistență la staționare: acest sistem îi permite şoferului să efectueze manevrele necesare alertându-l asupra riscului de coliziune într-un perimetru de 360°.

Cameră video pentru marşarier: la activarea treptei de marşarier, camera video transmite automat o imagine a zonei din spatele vehiculului, aceasta fiind proiectată pe ecranul multimedia din mijlocul tabloului de bord. Imaginea este însoţită de o evaluare a gabaritului maşinii, pentru facilitarea manevrei.

Asistenţă la plecarea din rampă: acest dispozitiv se activează automat timp de trei secunde în cazul plecării de pe loc de pe o rampă cu un grad de înclinare mai mare de 3%. Sistemul blochează frânele mașinii, asigurând astfel că aceasta rămâne imobilă până când șoferul acționează accelerația pentru a pleca de pe loc.

Asistență complementară:

Recunoașterea semnalizării rutiere și a limitelor de viteză: acest sistem alertează șoferul asupra vitezei regulamentare pe porțiune de drum care este traversată și propune înregistrarea acelei valori ca reper pentru limitatorul de viteză.

Regulatorul și limitatorul de viteză: regulatorul permite menținerea vitezei la o valoare constantă, în timp ce limitatorul asigură încadrarea vitezei de rulare în limita prestabilită.

  1. Motorizări eficiente și o versiune 4×4 perfectă pentru incursiunile offroad

KADJAR este disponibil atât în versiune 4×2, cât și 4×4. Versiunea 4×2 dispune de sistemul Extended Grip, care asigură un comportament adaptat pentru terenurile dificile. Modelul beneficiază de o gamă de motoare noi, din familia Energy, care îmbină plăcerea de a conduce şi consumul redus.

Prestaţii 4×4 de înalt nivel

KADJAR beneficiază de un sistem de control electric al tracţiunii, conceput de Alianţa Renault-Nissan. Acest sistem pilotează în timp real transferul cuplului motor către puntea spate în funcţie de viteză şi de condiţiile de aderenţă.

Un simplu comutator asigură accesul la trei moduri de tracțiune.

Nouveau moteur électrique_1 © Pagecran

În modul „Lock”, sistemul transferă automat 50% din cuplu către puntea spate. Este opțiunea recomandată pe teren accidentat sau cu aderență scăzută (zăpadă, noroi, pământ, nisip). Acest mod este destinat doar utilizării în teren dificil și rămâne activ până la viteza de 40km/h.

În modul „Auto” repartizarea cuplului între puntea faţă şi cea spate se face automat în funcţie de condiţiile de aderenţă, transferul ajungând până la 50 % pe puntea spate.

În modul „2WD”, transmisia este asigurată integral pe puntea față. Acest mod este adaptat pentru șofatul pe șosele în stare bună, uscate și care oferă condiții de aderență bune.

Tabloul de bord oferă informațiile necesare pentru a ajuta șoferul în alegerea modului de transmisie, afișând în timp real, în procente, modul în care cuplul motor este repartizat între puntea față și cea spate.

Versiunile 4×2 ale Kadjar dispun în opţiune de Extended Grip . Acest sistem avansat de control al tracțiunii este o evoluție a sistemului de anti-patinaj care permite vehiculului să adere la carosabil în cele mai dificile condiţii (zăpadă, noroi, nisip…).

Sistemul Extended Grip este asociat cu anvelope „Mud and Snow” de 17″ echipate cu o bandă de rulare specifică pentru evacuarea eficientă a noroiului, nisipului sau zăpezii moi.

Motorizări performante, economice și ecologice

Kadjar beneficiază de o gamă de motoare  Energy care au la bază demersul de downsizing.

Toate motoarele care echipează modelul Kadjar sunt echipate cu sistemul Stop & Start cu recuperarea energiei de frânare.

Ele integrează cele mai noi tehnologii în materie de reducere a frecărilor (pompă de ulei cu cilindree variabilă şi gestiune termică, tratament de suprafaţă). Sistemele de injecţie de ultimă generaţie cuplate la turbocompresoare cu inerţie mică permit obţinerea unor niveluri foarte bune de randament şi de consum.

Kadjar dispune de două motoare diesel

Motorul Energy dCi 110, best-seller al Alianţei Renault-Nissan, îi asigură lui Kadjar unul din cele mai bune niveluri de consum şi de emisii din segment (99g de CO2 şi 3,8l/100km în ciclu NEDC).

Motorul Energy dCi 110 dispune, în premieră, de pistoane din oţel care reduc fricţiunile. Câștigul în materie de emisii de CO2 este de 3 % în ciclu de omologare NEDC .

Motorul Energy dCi 110 este disponibil şi în versiunea cu transmisie automată (EDC) cu 6 trepte. Această versiune asigură niveluri de consum şi de emisii comparabile cu cele obţinute în cazul variantei cu cutie de viteze manuală, oferind în plus confortul şi reactivitatea unei cutii de viteze cu dublu ambreiaj.

Nouveau moteur électrique_3 © Pagecran

Motorul Energy dCi 130, disponibil pe versiunile 4×2 şi 4×4, este un adevărat concentrat de tehnologie, beneficiind de experienţa Renault în Formula 1. Prin aplicarea tehnologiei de downsizing, acest motor diesel cu 16 supape afişează o putere de 96 kW (130 CP). Propulsorul este asociat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

Agregatul generează un cuplu de 320 Nm, util atât în utilizare 4×2 cât şi 4×4, oferind reprize eficiente în toate regimurile de turaţii. Motorul se dovedeşte a fi perfect adaptat pentru utilizarea în condiţii de aderenţă precare.

Pentru a răspunde normei Euro 6, aceste motoare sunt echipate cu un colector de oxid de azot (Nox Trap) aflat în continuarea filtrului de particule.

Oferta de motorizări pe benzină a modelului Kadjar include propulsorul Energy TCe 130, asociat cu o cutie de viteze manuală cu 6 viteze.

Acest motor turbo, cu o cilindree de 1,2 litri, dezvoltă 130 CP la 5 500 rot/min şi 205 Nm începând de la 2 000 rot./min, ceea ce este comparabil cu prestațiile unui motor turbo de 2 l.

Tehnologia cu injecție directă și turbo-colector integrat asigură un cuplu ridicat chiar în condiţii de exploatare la turaţii joase.

Nouveau moteur électrique_2 © Pagecran

Injecţia directă asigură o mai bună combustie a benzinei, ceea ce duce la reducerea consumului şi a emisiilor de CO2.

În plus, Kadjar este echipat cu sistemele de conducere ecologică „Renault Driving eco2” care îl ajută pe şofer să adopte un comportament la volan mai ecologic şi mai economic.

O aerodinamică de excepţie

Kadjar beneficiază de o aerodinamică excepţională, care reduce consumul şi emisiile de CO2, şi care pune în valoare performanţa motoarelor.

Kadjar a fost supus unui mare număr de teste aerodinamice pentru a armoniza exigențele de design cu cele vizând performanțele dinamice și de consum. Design-ul jantelor, al oglinzilor retrovizoare, dar şi înclinarea deflectoarelor de custodă au făcut obiectul unui mare număr de studii şi teste.

Partea inferioară a vehiculului beneficiază de carenaje care permit circulaţia fluidă a fluxului de aer sub caroserie. În partea frontală, un deflector deviază fluxul de aer în afara pasajelor roților, reducând astfel turbulenţele în această zonă a caroseriei.

În plus, Kadjar dispune de voleţi care reglează volumul de aer aspirat de radiator. Aceştia sunt în poziţie închisă la plecarea de pe loc şi se deschid automat, în funcţie de nevoile de răcire ale motorului.

Toate aceste dispozitive permit o reducere cu 4g de CO2 / km a emisiilor nocive şi reducerea consumului cu 0,62 litri la 130 km / h.

Cu gama sa de motoare performantă, cu prestaţiile sale de top atât în trafic urban, cât şi în off-road, cu designul său atrăgător şi echipamente de calitate, Kadjar dispune de toate atuurile pentru a se impune în segmentul vehiculelor crossover compacte.

240 KM autonomie pentru ZOE (Autonomie omologată conform normelor în vigoare).

ZOE beneficiază de acum de o autonomie de 240 km datorită noului motor, R 240, disponibil cu o baterie cu comandă electronică optimizată.

Motorul R240, de concepție 100% Renault, a fost proiectat de inginerii de la Technocentre și de la uzina Cléon, unde este fabricat (la mică distanţă de Flins, uzina care produce ZOE),

Creşterea de autonomie, de 30 km îi oferă lui ZOE o rază de acţiune de neegalat în rândul vehiculelor din categoria sa.

Noul motor beneficiază de o evoluţie a sistemului de încărcare Caméléon care permite încărcarea rapidă de la prizele de domiciliu (3 şi 11 kW). Astfel, pentru fiecare minut de încărcare, utilizatorul recuperează o autonomie mai mare (timpul de încărcare este redus cu 10% pentru alimentările normale).

ZOE se poate alimenta și de la prize de încărcare rapidă, de 22kW.

Renault se angajează pentru progresul tehnologic al vehiculului electric

Strategia Renault vizează îmbunătăţirea tehnologiei motoarelor şi bateriilor pentru optimizarea performanţei şi autonomiei vehiculelor electrice, în paralel cu dezvoltarea infrastructurii de alimentare asociate.

Noul ansamblu motor-baterie care echipează modelul ZOE oferă o autonomie cu 30 km mai mare, adică 240 km (*). Renault îşi continuă eforturile pentru îmbunătăţirea tehnologiei motoarelor electrice. Astfel se explică implicarea companiei în Formula E, atât în calitate de partener tehnic al campionatului cât şi ca sponsor principal al echipei e.dams-Renault. Această competiţie permite testarea tehnologiei electrice în condiții extreme, contribuind astfel la progresul propulsiei electrice, atât în termeni de performanţă, cât şi de autonomie.

În prezent, în Europa sunt operaţionale peste 50 000 de prize de încărcare publice, din care 40 % asigură încărcarea rapidă. Această cifră va continua să crească în anii următori făcând ca utilizarea unui vehicul electric să fie tot mai simplă.

  1. Mai multă autonomie şi un timp de încărcare mai scurt

Noul motor R 240 care echipează modelul ZOE beneficiază de un randament superior (consumul de energie este mai mic), în condițiile unei autonomii mai bune și a unei performanțe superioare în materie de timp de încărcare.

Acest motor, care beneficiază de o concepție și de o arhitectură inovatoare, încorporează toată experiența Renault în domeniu: nu mai puțin de 95 de brevete depuse.

Au fost urmate două axe majore: îmbunătățirea gestiunii electronice pentru reducerea consumului de energie electrică în cursul rulării și un nou sistem de încărcare pentru a reduce timpul de încărcare.

Astfel, Renault îşi reafirmă strategia în materie de vehicule electrice precum şi voinţa de a dezvolta expertiza aferentă unui producător de motoare electrice.

  1. Un motor mai eficient şi mai compact

În demersul de concepţie al acestui nou motor, Renault a acordat o atenţie sporită integrării componentelor din aliaj uşor, ceea ce a permis reducerea cu 10 % a dimensiunilor propulsorului, în condiţiile menţinerii aceluiaşi nivel de performanţe. Sunt astfel deschise căi de acţiune pentru realizarea unor vehicule mai mici.

R 240 este un motor electric sincron cu rotor bobinat de 65 kW şi 220 Nm cu sistem de încărcare Caméléon integrat. Integrare, miniaturizare, simplificare, sunt cele trei direcţii de acţiune care au fost urmărite de echipa de proiectanţi.

Integrare: trecerea de la un sistem de module mari la o serie de module integrate,

Miniaturizare: proiectarea unor module mai mici, asamblate pe măsură (reducerea spaţiului dintre module, eliminarea cablurilor de alimentare externe)

Simplificare: trecerea la un sistem de răcire cu aer (eliminarea tubulaturii dintre module). Doar sistemul de control al energiei (Power Electronic Controller) dispune în continuare de un sistem de răcire cu aer.

„Trei în Unu”: modulul de interconectare, sistemul de repartiţie a energiei electrice şi sistemul de alimentare Caméléon sunt reunite într-un singur ansamblu denumit „Power Electronic Controller”. Dimensiunile sale au fost reduse cu 25 %.

Clio R.S. 220 EDC Trophy: Familia Trophy se extinde

Semnătura Trophy, inaugurată pe Clio R.S. în 2005, este sinonimă cu o gamă de motoare și de șasiuri care beneficiază de un stil și de o ambianță exclusivă. După Mégane R.S., prezentat anul trecut, Renault prezintă acum publicului exclusivistul Clio R.S. 220 EDC Trophy, care preia rețeta câștigătoare a predecesorului său pentru a se alătura clubului select al modelelor de înaltă performanță.

  1. Un Clio R.S. mai puternic

Motor: Un plus de putere de 10% și un cuplu superior cu până la 40 Nm datorită unei noi cartografii a motorului, a utilizării unui sistem turbo mai mare, a unui circuit de admisie care reduce pierderile de sarcină  și a unui circuit de eșapare redimensionat pentru a integra sistemul de catalizare Euro6.

Clio R.S. Trophy_3 © MEUNIER, Denis - Publicis Events France

Puterea maximă ajunge la 220 CP la 6 800 rot/min.

Cuplul maxim ajunge la 260 Nm (+20 Nm); un puseu în treptele 4  şi 5 permite atingerea unui cuplu de 280 Nm.

Odată cu trecerea la norma Euro6, nivelul emisiilor de CO2 coboară până la 138 g/km* (o scădere de 6 g.). *Consum şi emisii de CO2 conform normelor aplicabile în vigoare

Cutie de viteze EDC modernizată: schimbarea treptelor este cu 30% mai rapidă.

Retrogradări ale treptelor mai eficiente ca urmare a reducerii cursei paletelor volantei,

Polivalenţă sporită în modul Sport pentru şofatul în regim mixt urban/extra-urban

Sistem Stop & Start activat în modul Normal şi dezactivat în modurile Sport şi Race,

Șasiu Trophy consolidat: şasiul este coborât cu 20 mm în faţă şi cu 10 mm în spate (la gol). Amortizoarele, cuplate la sisteme hidraulice, au fost întărite.

– Direcţie ultra-precisă: adoptarea unei noi cremaliere cu raport de demultiplicare redus cu 10% (de la 14,5 / 1 la 13,2 / 1 pe roată), având ca efect o direcţie şi mai precisă.

– Anvelope: Clio R.S. 220 Trophy EDC este echipat cu anvelopele Michelin Pilot Super Sport 205/40R18.

  1. Seducător de la prima privire
  • Aspect sportiv:

– O nouă nuanţă de caroserie Givre Nacré Mat (în opţiune cu nuanţa de pavilion negru strălucitor), care se alătură nuanţelor Blanc Glacier, Noir Profond, Rouge Flamme şi Jaune Sirius

– Jante de 18 inch RADICAL cu ornamente de culoare neagră,

– Emblema Trophy vizibilă pe spoiler, pe elementul decorativ al portierei şi pe pragul portierei.

  • Echipamente:

– Volan îmbrăcat în piele,

– Pack Trophy (opţional în funcţie de ţară): scaune încălzite, cu profil sportiv, îmbrăcate în  piele, cu tetiere integrate, inserţii cu aspect carbon pe ornamentele aeratoarelor şi pe cele ale mânerelor interioare ale portierelor, inserţii cu aspect satin la baza manetei de viteze.

– Clio R.S. 220 EDC Trophy propune, ca opţiune, sistemul de telemetrie R.S. Monitor. Acest dispozitiv dispune de acum de o funcţie suplimentară care permite 5 trepte de ajustare a efortului la pedala de acceleraţie.

Clio RS. 220 EDC Trophy este o serie specială numerotată, cu un raport  excelent putere/echipare/ preț (220 CP/sub 30 000 €). Modelul se adresează celor mai exigenți clienți în materie de performanțe, care doresc să evolueze pe circuitele specializate şi care apreciază experienţa unică a Renault Sport.

Clio R.S. 220 EDC Trophy va fi pus în vânzare începând din iunie 2015 în Europa, apoi în alte zece țări din restul lumii, printre care Australia, Japonia, Singapore și Hong Kong. (M.B.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.