Oficial RAR: Cartea de identitate a vehiculului este primitivă, o vom înlocui

Modelul cărţii de identitate a vehiculului va fi înlocuit cu o variantă îmbunătăţită, ce va conţine mai multe elemente tehnice care lipsesc în prezent, a declarat astăzi, la conferinţa Mediafax talks About Transport&Logistics, Flavius Câmpeanu (foto), directorul tehnic al Registrului Auto Român (RAR). El a apreciat că forma actuală a documentului este “primitivă”. Din păcate, şi infrastructura de transport – fie ea rutieră, feroviară, maritimă sau aeriană – este la fel, lucru recunoscut chiar de Guvern, în Strategia Naţională de Export a României 2014-2020, document aprobat de Executiv şi publicat în Monitorul Oficial.

“Vom schimba modelul cărţii de identitate, sper în acest an. Noul model al cărţii de identitate, după ce va trece prin furcile caudine ale tuturor ministerelor implicate şi se va naşte, va cuprinde toate datele de care aveţi nevoie, va fi o oglindă a certificatului de omologare european, inclusiv problema cea mai mare pe care o aveţi, respectiv tipul suspensiei. De asemenea, va atinge şi celălalt subiect sensibil, cu masele şi dimensiunile”, a declarat Câmpeanu.

Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) – document obligatoriu în România şi eliberat de RAR, prin care se atestă dreptul de proprietate asupra vehiculului şi conţine datele tehnice şi de identificare ale acestuia – a fost adaptată ultima dată în 1993 iar acum documentul este “primitiv” şi nu mai reflectă cerinţele tehnice referitoare la vehicul, a precizat reprezentantul RAR.

Unul dintre neajunsurile CIV în forma actuală este că nu prezintă norma de poluare în varianta Directivei europene, cu codificarea completă, iar noua variantă şi va conţine mai multe elemente tehnice care lipsesc în prezent şi care încurcă şoferii la controalele în trafic din străinătate.

Noua cartea de identitate a vehiculului va duce la dispariţia a cel puţin două taxe, respectiv de înregistrare naţională pentru dealeri şi de anulare a cărţii de identitate, a mai arătat reprezentantul RAR.

“Cărţile nu se vor schimba brusc – adică va veni un tsunami de cărţi şi toată lumea să vină să le schimbe. Nu, exclus. Ele se vor schimba treptat, la ieşirea din viaţă normală a fiecărei cărţi în parte, la completarea totală a rubricilor de proprietar sau la distrugere, sau la pierdere. Preţul nu va fi diferit faţă de cel prezent foarte mult, cred că va fi chiar mai mic, pentru că va avea altă dinamică şi altă structură. Este un pas pe care noi vrem să îl facem către toţi posesorii de autovehicule sau utilizatorii de flote”, a mai spus reprezentantul RAR.

“Luptă aprigă” cu înmatriculările din Bulgaria

Totodată, Câmpeanu a spus că RAR duce o “luptă aprigă” cu vehiculele înmatriculate în Bulgaria, a căror certificare tehnică este de multe ori ”lamentabilă și îndoielnică”.

“Avem o luptă aprigă, pe care nu v-o ascund, cu vehiculele înmatriculate în Bulgaria, a căror certificare tehnică este de multe ori lamentabilă și îndoielnică. Nu este nimic de ascuns în treaba asta și o spun fără niciun fel de reținere. O altă problemă majoră, pe care sincer, în momentul prezent, având în vedere abordarea Uniunii Europene, nu știm cum să o abordăm, este circulația vehiculelor cu volan pe dreapta și înmatricularea lor în România. Este mai puțin periculos la nivel de autoturism, deci vehiculul micuț, dar, începând de la 5 tone în sus, cel puțin la structura rutieră pe care o avem noi, este un real pericol acest tip de autovehicul la circulația frecventă prin România. Circulația în trecere nu are relevanță”, a explicat el.

Potrivit lui Câmpeanu, echipajele RAR nu pot face controale decât împreună cu Poliția, iar atunci când polițistul are suspiciuni cu privire la starea tehnică a unei mașini o poate opri, iar experții RAR se ocupă de verificarea tehnică. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.