Pasajul Muncii: de 4 luni se tot schimbă 50 de metri de linie de tramvai. GALERIE FOTO

De 4 luni se chinuie Primăria Capitalei să înlocuiască linia de tramvai pe o distanţă de 50 de metri în zona intersecţiei Piaţa Muncii cu Mihai Bravu din Sectorul 3 al Capitalei şi nu reuşeşte. Şantierul durează, de fapt, de 4 ani, când a început refacerea şi modernizarea pasajului rutier, iar un an mai târziu ar fi trebuit să fie gata totul. Iniţial, contractul a fost de 40.893.000 lei, dar în următorii 3 ani s-au adus suplimentări de 75 de milioane de lei, în clasicul obicei al edililor de pe oriunde din România.

Lucrările la Pasajul Muncii au început – cum altfel! – toamna. Toamna lui 2010.

Concomitent cu montarea schelelor pentru consolidarea şi placarea pereţilor pasajului, Primăria Capitalei a trecut la amenajarea de spaţii verzi, arcade şi pergole pe lângă bretelele de circulaţie de la exterior.

A venit iute iarna iar lucrările au fost sistate până anul viitor, la mijlocul vacanţei de vară. Circulaţia a rămas însă restricţionată pe câte o bandă.

pasaj muncii 3-foto Jean- Mihai PALSU

La termenul scadent, toamna lui 2011, primarul general Sorin Oprescu a constatat, într-o vizită pe şantier, că “pasajul e puţin întârziat”. Dar şi când va fi gata…!

Totul a ţinut-o aşa timp de 3 ani, până la jumătatea lunii iulie anul acesta, când s-a trecut la lucruri mai serioase: înlocuirea liniilor de tramvai.

lucrari, sine tramvai 8-Jean-Mihai PALSU

Dar între timp, lucrarea s-a scumpit de două ori. În bugetul pe 2012, Primăria Capitalei a suplimentat cu 50 de milioane de lei lucrările, suma fiind alocată la pachet şi pentru B-dul Aerogării.

Anul următor, în bugetul din 2013 al municipalităţii, Sorin Oprescu a prevăzut suplimentarea cu 25 de milioane de lei a lucrărilor.

lucrari, sine tramvai 9-Jean-Mihai PALSU

Înlocuirea căii de rulare a necesitat devierea traseului tramvaielor 40 şi 56, care circulă de la jumătatea lui iulie între ,,Piaţa Sf. Vineri” şi intersecţia Calea Călăraşilor/Str. Traian, apoi pe Str. Traian, Bd. Ferdinand, Şos. Pantelimon, Bd. Chişinău, Bd. Basarabia.

lucrari, sine tramvai 4-Jean-Mihai PALSU

Pentru preluarea călătorilor din zonă a fost înfiinţată linia navetă de autobuze 656, între terminalele ,,Bd. Basarabia” şi ,,Foişorul de Foc’’, pe traseul: Str. Lucreţiu Pătrăşcanu, Bd. Basarabia, Cal. Călăraşilor, Str. Traian, cu întoarcere prin Str. Iancu Cavaler de Flondor, Bd. Pache Protopopescu, Str. Traian, Cal. Călăraşilor, Bd. Basarabia, Str. Lucreţiu Pătrăşcanu.

lucrari, masini-Jean-Mihai PALSU

Însă şi autobuzele circulă îngreunat la Pasajul Muncii, ca întreg traficul din intersecţie, ce se strecoară firav printre buldozere şi muncitori.

lucrari, sine tramvai 5-Jean-Mihai PALSU

Evident, când se lucrează.

lucrari, sine tramvai 6-Jean-Mihai PALSU

Au trecut aproape 4 luni iar cei circa 50 de metri de cale de rulare a tramvaiului sunt departe de a fi finalizaţi.

lucrari, sine tramvai 2-Jean-Mihai PALSUOamenii din zonă par să se fi obişnuit cu şantierul care nu se mai termină.

lucrari, sine tramvai-Jean-Mihai PALSU

Mai e o lună şi vine iarna, iar dacă lucrările vor fi sistate din nou până vara viitoare, traficul din intersecţie va fi un coşmar.

masini, trafic, circulatie, aglomeratie 0-Jean-Mihai PALSU

Pasajul Muncii a fost construit în anul 1985 şi face legătura între Şos. Mihai Bravu, Calea Călăraşilor, B-dul Decebal şi B-dul Basarabia.

masini, trafic, circulatie, aglomeratie-Jean-Mihai PALSU

El asigură, prin partea de vest, continuitatea traficului din centrul Capitalei dinspre Piaţa Unirii prin Calea Călăraşilor, Matei Basarab, B-dul Unirii, B-dul Decebal, spre estul Capitalei, prin B-dul Basarabiei, precum şi iesirea spre localitatea Călăraşi, pe DN3.

Pasajul acoperă şoseaua Mihai Bravu pe o lungime de 124 m şi este încadrat de două rampe de 200 m în partea de nord, spre Vatra Luminoasă, respectiv 169,28 m în partea de sud, înspre Baba Novac. Pasajul asigură un gabarit de liberă trecere, confortabil, de 5 m.

masini, trafic,pasaj 03-Jean-Mihai PALSU

Totodată, pasajul delimitează traficul pietonilor şi călătorilor cu metroul de cel rutier, pe direcţia nord-sud, în lungul şoselei Mihai Bravu, prin subtraversarea acestora pe sub Calea Călărasilor şi B-dul Basarabia, pe direcţia est-vest, facilitând circulaţia denivelată atât pentru circulaţia auto, cât şi pentru liniile de tramvai.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.