Patronatele din transporturi cer reducerea costului rovinietei

Confederatia Nationala Rutiera (CNR), Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT), Federatia Transportatorilor Europa (FTE) precum si asociatiile membre ale acestora solicita, printr-un memoriu transmis Guvernului, reducerea cuantumului taxei de utilizare a infrastructurii rutiere (rovinieta). Argumentul lor este că firmele de transport plătesc taxa pentru 365 de zile, dar folosesc şoselele doar 200 de zile pe an, iar starea infrastructurii este proastă.

“Dupa cum se stie, ca urmare a respectarii prevederilor Reg. CE 561/2006, timpii de conducere si de odihna limiteaza firmele de transport la folosirea partiala a infrastructurii rutiere, fapt ce reduce numarul de zile la cca. 200 de zile reale de utilizare, cu toate ca plata rovinietei se efectueaza pentru 365 de zile. Aceasta calculatie survine ca rezultat al zilelor obligatorii de odihna saptamanala (52 x 2 = 104 zile/an), al zilelor libere oficiale (11 zile / 2012), al diferitelor restrictii temporare de canicula sau viscol, precum si cele de sezon de vara, vineri-sambata-duminica”, se arata in comunicatul remis redactiei si semnat de Siegfried Mayer, secretarul general al CNR.

Patronatele din transporturile rutiere mai arata ca plata taxelor de drum la nivel european a fost gandita doar pentru folosinta autostrazilor si a portiunilor modernizate ale drumurilor europene.

“Urmand aceasta ratiune, este vizibila lipsa legaturii intre pretul actual al rovinietei (ce in mod nejustificat este raportat la euro) si dreptul redus al transportatorilor de a circula pe toata perioada valabilitatii acesteia, precum si de a circula pe autostrazi si drumuri europene reabilitate”, se mai arată în comunicat.

700 euro/an pentru rovinieta F, pretul corect

“In paralel, putem remarca sistemul de plata a taxelor de autostrada din Ungaria, unde pe o retea de 1327,6 km de autostrazi, realizati intr-o tara de doua ori mai mica decat Romania, vinieta pe 13 luni (396 de zile) costa 234.950 HUF (830 euro), deci pentru 12 luni, pretul vinietei maghiare ar fi de 766 euro.  Raportat  la infrastructura romaneasca, 1210 euro – pretul actual al rovinietei pentru un an pentru un autotractor cu semiremorca (categoria F) in Romania, este o valoare mult prea mare pentru ceea ce primim in schimb.

Credem ca  o valoare de maxim 700 euro/an pentru rovinieta F, respectiv reducerea exponentiala a pretului pentru celelalte categorii, ar avea ca si consecinta o marire a sumei global colectate din rovinieta”, precizeaza Siegfried Mayer.

Secretarul general al CNR sustine ca “pe fondul unei subfinantari drastice a sectorului de transport, avand drept cauza principala presiunea uriasa a costurilor – in special carburantii -, o astfel de masura ar putea salva capitalul autohton, aducand beneficii directe economiei romanesti”.

Confederatia Nationala Rutiera (CNR) este cea mai noua structura patronala din domeniul transporturilor rutiere de marfuri si de persoane si are in componenta peste 36 de structuri asociative din Federatia Operatorilor Romani de Transport respectiv Federatia Transportatorilor Europa.

CNR reprezinta interesele a peste 7.500 operatori de transport rutier din intreaga tara si este organismul cel mai activ din punct de vedere al implicarii in problemele curente ale breslei.

CNR este condusa de un consiliu director format din: Adrian Pop, Constantin Oprea, Dorin Pop si Doru Marian Crac – vicepresedinti, si Siegfried Mayer – secretar general (M.S.)

1 COMENTARIU

  1. Patronatele n-ar mai trebui sa plateasca nici un fel de vigneta ci sa-si aseze camioanele de-a curmezisul drumurilor de rahat ale acestei tari de doi bani si sa-i ia la refec pe toti ministrii transporturilor din cei 22 de ani trecuti de la marea mascarada televizata din ’89, inclusiv pe onor matelotul de Cotroceni! Pentru negociatorii autostrazilor portocalii spre Oradea adica pentru gheseftul cu Bechtel nu exista -dupa mine -alta pedeapsa decit glontul.Pentru restul de superasfaltatori si bagatori de seama din transporturi precum si din ramurile conexe ,o bila de fier de picior si un tirnacop in mina. Dupa care la spart piatra si taluzat autostrazile patriei noastre iubite Republica Socialista Barossista si Merkelista Romania!

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.