Patronatele din transporturi discută la Guvern introducerea unui tarif de referință pentru RCA

davAsociațiile patronale din transporturile rutiere au discutat în această dimineață, la Guvern, introducerea unui tarif de referință la polițele RCA, care să țină cont de daunalitate, iar reprezentanții Executivului nu au respins ideea, urmând ca mâine să aibă loc o nouă întâlnire, la ora 8.00, tot la Palatul Victoria, când va participa și un reprezentant al Consiliului Concurenței.

Reprezentanții transportatorilor au declarat astăzi, într-o conferință de presă, că proiectul Ordonanței de Urgență privind RCA lansat în dezbatere publică de Ministerul Finanțelor rezolvă multe probleme, însă ei nu renunță la protest dacă nu va fi stabilit un tarif de referință care să reprezinte baza de calcul la care asigurătorii să aplice criteriile de risc (Bonus/Malus).

În plus, ei cer ca tariful de referință să fie transmis trimestrial către societățile de asigurare.

“Am sperat că Ordonanța de Urgență va cuprinde acest nou principiu și această modificare, amendamente pe care le-am făcut legate de tariful de referință. Astăzi, la întâlnirea pe care am avut-o dimineață cu domnul vicepremier Dâncu (Vasile Dâncu – n.r.) și cu domnul Borc (Costin Borc, vicepremier și ministrul Economiei – n.r.), în urma discuțiilor s-a concluzionat că mâine la ora 8:00 să ne întâlnim la Guvern cu Consiliul Concurenței, pentru a discuta forma pe care trebuie să o ia în Ordonanța de Urgență articolul privind tariful de referință. Totodată, punctul principal pe care l-am solicitat astăzi la care Guvernul nu are soluție este legat de înghețarea tarifelor la nivelul celor prezentate în raportul Milliman”, a declarat Augustin Hagiu, președintele de onoare al Federației Operatorilor Români de Transport (FORT).

La rândul său, Radu Dinescu, secretarul general al UNTRR, a spus că tariful de referință ar trebui să fie stabilit pe baza unor criterii clare, care să țină cont de daunalitate. “Nimeni nu vrea ca sigurătorii să dea faliment, dar trebuie să se stabilească preț în funcție de daune”, a precizat el.

Tot mâine, reprezentanții patronatelor sunt invitate la  Camera Deputaților, la Comisia pentru Transporturi și Infrastructură, unde va fi audiată conducerea Autorității de Supraveghere financiară (ASF). Liderii asociațiilor patronale au fost săptămâna trecută și la Comisia de buget-finanțe de la Senat, unde au discutat pe marginea proiectului de lege privind RCA.

Însă totul depinde acum de modul în care va arăta forma finală a OUG, pe care Guvernul o va aproba mâine. Transportatorii spun că în funcție de măsurile care vor rezolva pe termen scurt criza RCA, vor renunța la protestul programat pentru joi, 15 septembrie.

Dacă nu va fi introdus în OUG tariful de referință, ei vor aduce 5.000 de camioane în Piața Victoriei iar 100.000 de autoverhicule de marfă și pasageri vor protesta în toată țara, prin oprirea activității pe termen nelimitat, până când Guvernul va rezolva criza RCA.

“Dacă această Ordonanță de Urgență va avea cuprins tariful de referință așa cum îl vom discuta și îl vom agrea cu domnii vicepremieri și împreună cu Consiliul Concurenței, nu cred că va mai avea loc protestul. (…) Dar nu vom renunța la protest, ci îl vom amâna dacă mâine va apărea acest tarif de referință așa cum l-am creionat și l-am trimis și la Guvern astăzi. Ne pregătim în continuare pentru protestul din data de 15 septembrie. Nu putem da niciun pas înapoi până nu vedem mâine Ordonanța de Urgență. Suntem pregătiți în peste 20 de orașe din țară unde am depus cereri de protest, inclusiv în București. În București ne-a fost aprobat un număr de 5.000 de autovehicule, cu toate că noi am cerut 20.000 la acele două puncte, Guvern și Parlament. Ni s-a aprobat numai la Guvernul României. În toată țara vor fi 100.000 de mașini”, a precizat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

Totodată, patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, COTAR, FORT, APTE 2002, ARTRI, APULUM – au prezentat în conferința de presă valorile până la care cer Guvernului înghețarea tarifelor RCA. Acestea sunt valorile medii din raportul Milliman, pe care le-au înaintat, printr-o adresă, încă din 3 august atât Parlamentului, și Guvernului:

  • 1.050 lei/an – turisme persoane juridice
  • 1.108 lei/an – autoutilitarã pânã la 3.500 kg
  • 1.633 lei/an – autoutilitarã între 3.500 kg și 7.500 kg
  • 3.610 lei/an – autoutilitarã între 7.500 kg și 16.000 kg
  • 4.907 lei/an – autoutilitare peste 16.000 kg
  • 2.129 lei/an – autobuze transport persoane
  • între 5.000 și 7.000 lei/an pentru cap-tractor.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.