Performanţe stabile pentru Grupul MOL, în ciuda contextului economic dificil

În primele trei luni din 2013, Grupul MOL a înregistrat un rezultat operaţional (EBITDA CCS – excluzând elementele speciale şi fluctuaţiile de preţuri) de 141 miliarde forinţi, ceea ce reprezintă o îmbunătăţire de 2% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Factorii principali care au contribuit la acest rezultat au fost micşorarea producţiei de hidrocarburi şi preţul mediu în sectorul exploatare şi producţie, parţial compensate de vânzări mai mari de hidrocarburi în Croaţia, determinate de vânzarea tuturor stocurilor acumulate.

În acelaşi timp, rezultatele în scădere ale diviziei de transport de gaze naturale din Ungaria au fost generate de condiţii climatice mai blânde şi de tarife în scădere, contrabalansate însă de îmbunătăţirea rezultatelor diviziei Downstream, printr-un crack spread mai bun pentru motorina şi de marja obtţnută de divizia de produse petrochimice, ceea ce a condus la o creştere a productivităţii şi a eforturilor de îmbunătăţire a eficienţei. Rezultatul EBITDA al Grupului MOL, excluzând elementele speciale, a ajuns la 133 miliarde forinţi.

Grupul MOL a generat un flux de numerar pozitiv, de 57 de miliarde de forinţi, comparativ cu ieşiri de numerar de 11 miliarde de forinţi anul trecut. Gradul net de îndatorare s-a menţinut la 25.0% la 31 martie 2013.

„Aşa cum era de aşteptat, 2013 s-a dovedit un an dificil până acum. Creşterea economică lentă, presiunea continuă asupra cererii de carburanţi şi un cadru de reglementare strict au rămas principalele dificultăţi din mediul extern, cărora li se alătură şi lipsa activelor noastre din Siria, ceea ce creat o lipsă vizibilă în portofoliul nostru”, declară Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL, în comunicatul remis redacţiei.

„Pentru a contrabalansa aceste efecte negative, ne-am propus următoarele obiective principale în acest an: în Upstream să stopăm declinul producţiei în cadrul portofoliului nostru şi să continuăm să micşorăm riscul asociat potenţialului de hidrocarburi din perimetrele noastre de explorare, cu ţelul clar de a creşte baza de rezerve, pe termen scurt, şi asigurarea creşterii producţiei, pe termen mediu. În rafinare, distribuţie şi marketing vom continua programul New Downstream – şi intenţionăm să ne îmbunătăţim eficienţa cu încă 250 de milioane USD, faţă de îmbunătăţirea de 150 de milioane USD de anul trecut. Totodată, Vom continua eforturile de a ne menţine stabilitatea financiară. Cu toate acestea, având o flexibilitate financiară adecvată la nivel de corporaţie, ramânem capabili să efectuăm achiziţii şi să reînnoim portofoliul de active, atât în Upsream, cât şi în Downstream, acolo unde vom identifica oportunităţi care să aducă o plus-valoare semnificativă”, adaugă el.

În România, volumul vânzărilor de carburanţi a crescut cu 5% în primul trimestru comparativ cu intervalul corespunzător al anului 2012, de la 101.000 tone la 106.000 tone, determinând majorarea cotei de piaţă la peste 13%.

Creşterea vânzărilor a fost susţinută de extinderea reţelei de benzinării, care a ajuns la 137 de unităţi la finele lunii martie 2013, precum şi de activitatea intensă de marketing. Vânzările de motorină au crescut cu 5% în Q1, la 77.000 tone, iar cele de benzină s-au menţinut constante, la 27.000 tone.

Despre MOL

Grupul MOL este o companie multinationala integrata si independenta, activand in domeniul petrolului si gazelor, cu sediul central in Budapesta, Ungaria. Are operatiuni in peste 40 de tari si peste 31.000 de angajati in intreaga lume. Grupul controleaza cinci rafinarii si doua unitati petrochimice la nivelul managementului integrat al lantului de aprovizionare, in Ungaria, Slovacia, Croatia si Italia.

Compania detine, de asemenea, o retea de peste 1.700 de statii in Europa Centrala si de Sud-Est, in 11 tari. De asemenea, Grupul opereaza o retea de conducte de gaze naturale de inalta presiune de peste 5.800 km in Ungaria. MOL activeaza si in comercializarea si distributia de gaze naturale la nivel regional.

In Romania, MOL detine 137 de bezinarii si inregistreaza performante pozitive si  pe segmentele de vanzari destinate companiilor, prin intermediul cardurilor de carburanti si solutiilor en gros. MOL a semnat acorduri de concesionare cu Agentia Nationala pentru Resurse Minerale pentru 3 perimetre din vestul Romaniei, dintre care unul a fost ratificat de catre toate autoritatile competente. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.