Piaţa auto a crescut cu 16% în 7 luni

Piaţa auto a crescut în primele 7 luni cu 15,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale ajungând la 66.054 unităţi, anunţă APIA. Însă lunile de vară au temperat vânzările, media zilnică a fost cu 19% mai mică în iulie faţă de luna iunie iar comparativ cu luna mai, vânzările au scăzut cu 29%.

“În interiorul acestei cifre, avem autoturismele cu o creştere de 13,4%. Apar însă semnale de temperare a creşterilor înregistrate în lunile anterioare, acestea fiind cu atât mai interesante cu cât cererea ar fi trebuit să fie, totuşi, ceva mai consistentă în această perioadă ca urmare a demarării târzii a Programului Rabla. Un indicator elocvent în susţinerea acestei afirmaţii este media zilnică a vânzărilor, care în luna iulie a fost mai mică cu 19% faţă de iunie şi cu 29% faţă de mai”, se arată într-un comunicat al APIA.

Pe modele, cu cele 19.822 de unităţi (36,5% din total), la autoturisme conduce Dacia, fiind urmată de Volkswagen, cu 5.192 unităţi (9,6%), Skoda 4.896 unităţi (9%), Ford 3.434 unităţi (6,3%), Renault 3.369 unităţi (6,2%) şi Opel 1.928 unităţi (3,6%).

În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piaţa, cu o pondere care ajunge la 54%, în continuă scădere de la începutul anului 2015 (în ianuarie, motorizările diesel reprezentau 67,4% din piaţă) şi mai mică decăt cea din 2014 (54,6%).

Opt mărci cu nouă modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste media de 54%, vârfurile fiind BMW la mărci (93,4%) şi Volkswagen Passat la modele (96,1%).

În ceea ce priveşte autoturismele hibride sau electrice, în primele 7 luni au fost vândute 246 de unitaţi (din care 16 electrice 100%), comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când au fost vândute 129 unităţi, doar 2 fiind electrice.

Persoanele juridice din România au achiziţionat 75% dintre maşinile noi din România, în scădere faţă de luna mai, când acestea cumpăraseră 81% din total.

Numărul autovehiculelor rulate aduse din străinătate a fost cu 13,4% mai mare decât în perioada similară a anului trecut (135.208 în 2015, comparativ cu 119.208).

Peste 76% dintre autovehiculele rulate (aproximativ 103.000) au o vechime de cel puţin 8 ani.

“Astfel, avem, după şapte luni din 2015, un raport de 3,1 la 1 între importurile de autoturisme rulate şi vânzarile celor noi, relativ similar cu cel care se înregistra în aceeaşi perioadă a anului 2014″, se arată în raportul APIA.

Creştere la producţie

Producţia totală în primele şapte luni ale anului a fost de 251.839 de unităţi (+2,3%), dintre acestea 221.335 fiind Dacia, iar 30.504 Ford.

Cele mai mari volume le-au înregistrat modelele Dacia Duster (104.268 de unităţi, în creştere cu 4,8%), Dacia Logan (51.712 unităţi, în scădere cu 5,6%), Dacia Sandero (40.493 de unităţi, în creştere cu 36,4%), Ford B-Max (30.504, în scădere cu 16,5% mai puţin decât în 2014) şi Dacia Logan MCV (24.862 de unităţi, cu 3,4% mai puţin decât în 2014).

Totodată, 91% (228.306 de unităţi) au fost exportate, în creştere cu 0,2% faţă de 2014.

În luna iulie s-au produs 39.406 autovehicule, cu 13,3% mai multe faţă de iunie.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.