Piața de leasing operațional a crescut cu 12,3%

În primul semestru din 2014, piața de leasing operațional a înregistrat o creștere cu 12,3% față de aceeași perioadă a anului precedent, depășind pragul de 45.000 de unități, potrivit Asociației Societăților de Leasing Operațional (ASLO). Astfel, au fost înmatriculate aproximativ 5.400 de autovehicule noi de către companiile de leasing operațional, mai mult decât dublu față de prima jumătate a anului trecut, reprezentând peste 15% din totalul înmatriculărilor de autoturisme și autovehicule comerciale ușoare noi.

Evoluția înregistrată în primele 6luni se suprapune peste o perioadă de creștere economică și de relansare a vânzărilor de autovehicule, menționează comunicatul ASLO.

Conform datelor centralizate de asociație, în topul primelor 5 companii membre intră LeasePlan România, ALD Automotive, Porsche Mobility, Arval Service Lease România și Fleet Management Services.

ASLO estimează că piața totală de leasing operațional ar putea ajunge la 47.000 de unități la finalul anului 2014, având în vedere interesul pentru leasing operațional și servicii de management de flote, manifestat prin creșterea numărului de solicitări din partea companiilor deținătoare de parcuri auto.

„Cererea pentru servicii de leasing operational și management de flota auto a crescut semnificativ în prima parte a acestui an, iar rezultatele nu au întârziat să apară, trendul fiind concretizat prin încheierea unui număr sporit de contracte față de anul 2013. La aceasta au contribuit atât relansarea investițiilor, prin majorarea gradului de absorbție a fondurilor europene, cât și creșterea competitivității, care a determinat o reducere a costurilor pentru clienții finali”, a declarat președintele ASLO, Daniel Ivan.

La nivelul membrilor asociației, care reprezintă 90% din total piață, domină în continuare serviciile complete de leasing operațional (finanțare și management de flote) cu o cotă de 69%, urmate de management de flote 23%, restul reprezentând leasing operațional (exclusiv finanțare).

Totodată, se observă, ca tendință, o migrare a preferințelor către mașini din clasa mică și compactă, cu o motorizare sub 1,6 litri și costuri scăzute de operare. (M.S.)

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.